قیمت، طراحی و چاپ کارت ویزیت + نمونه خاص

نکات طراحی کارت ویزیت 

کارت ویزیت یکی از ابزارهای تبلیغات چاپی و راهی برای تبادل اطلاعات سریع و آسان با مخاطبان هدف می‌باشد. کارت ویزیت علاوه بر معرفی باعث به خاطر ماندن کسب‌وکارها در ذهن مخاطبان می‌گردد. استفاده از کارت ویزیت هنگام حضور افراد و یا سازمان‌ها در نمایشگاه، همایش و یا هنگام شرکت در جلسه برای معرفی محصولات و یا خدمات علاوه بر اطلاع رسانی باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌گردد.
 
یک کارت ویزیت تاثیرگذار، دارای استاندارد و نکاتی است که باعث افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین نکات کاربردی در طراحی کارت ویزیت بپردازیم.

اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

هنگام طراحی کارت ویزیت باید نکاتی را رعایت کرد که این نکات جزء اصول اولیه طراحی بوده و  باعث افزایش میزان کیفیت و تاثیرگذاری کارت ویزیت خواهد شد. برای بررسی این نکات می‌توان به در نظر گرفتن 3 الی 5 میلیمتر به عنوان حاشیه کار، در نظر گرفتن رزولوشن 300 dpi برای کیفیت عکس، استفاده از مد رنگی CMYK هنگام طراحی و نکات دیگری که در کیفیت طراحی کارت ویزیت تاثیرگذار باشد، اشاره کرد.

ابعاد و سایز کارت ویزیت

اندازه کارت ویزیت در کشورهای مختلف دارای استانداردهای متفاوتی است و می‌توان به عنوان نمونه  به اندازه استاندارد کارت ویزیت در کشورهای مختلف مانند کشورهای آمریکائی (89*51 میلی متر)، کشورهای اروپائی (85*55 میلی متر) و یا در کشورهای اقیانوسیه (55*90 میلی متر) اشاره کرد.
اندازه استاندارد کارت ویزیت در کشور ما همانند کشورهای اروپائی (55*85 میلی متر) در نظر گرفته شده که البته این اندازه برای کارت‌های عابر بانک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متن کارت ویزیت 

استفاده از فونت، رنگ و اندازه مناسب برای متن کارت ویزیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا عدم توجه به این عوامل باعث کاهش کیفیت کارت ویزیت و میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب می‌گردد.
 
استفاده از فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت از دو جهت حائز اهمیت است، اولین نکته در ظاهر و کیفیت طراحی کارت ویزیت و دومین نکته خوانائی آن است که مخاطب در همان نگاه اول براحتی بتواند نوشته‌های کارت ویزیت را مشاهده کند.
 
در کارت ویزیت باید کلیه اطلاعات تماس فرد و یا سازمان از جمله : آدرس دقیق، شماره‌های تماس، آدرس سایت، ایمیل و حتی آدرس شبکه‌های اجتماعی درج شود، تا مخاطبان بتوانند در صورت نیاز با آن سازمان و یا فرد ارتباط برقرار کنند.

رنگ کارت ویزیت

اولین چیزی که مخاطب هنگام دریافت کارت ویزیت به آن توجه می‌کند رنگ آن است. هنگام انتخاب رنگ کارت ویزیت، بهتر است به پیام کسب‌وکار توجه شود. انتخاب رنگ مناسب در انتقال پیام به مخاطب تاثیر بسیاری دارد.

انواع و نمونه کارت ویزیت

با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه چاپ به وجود آمده است باعث ایجاد انواع سبک‌ها و طرح‌های مختلف در کارت ویزیت شده و می‌توان به کارت ویزیت سلفون مات و براق، کارت ویزیت لمینت مات و براق، کارت ویزیت بافت دار، کارت ویزیت تحریر (کارت ویزیتی که داخل آن می‌توان نوشت)، کارت ویزیت دولایه و کارت ویزیت عروسکی(بین گلاسه و تحریر) اشاره کرد.
 
یکی دیگر از انواع کارت ویزیت که می‌توان به آن اشاره کرد، کارت ویزیت دورو است. از آنجا که کارت ویزیت دارای فضای کوچکی بوده و نقش اصلی آن انتقال اطلاعات اصلی کسب‌وکار است، می‌توان برای درج اطلاعات بیشتر بر روی آن، از کارت ویزیت دورو استفاده کرد.
 
کلیه کسب‌وکارها اعم از دندانپزشکان، وکلا، روانشناسان، آرایشگاه زیبائی، طراحان لباس، تولیدکنندگان، پزشکان، طلافروشان، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و ... برای معرفی کسب‌وکار خود از کارت ویزیت استفاده می‌کنند.
چاپ آقا2

کارت ویزیت خاص

علاوه بر کارت ویزیت‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، کارت ویزیت‌هایی نیز وجود دارند که دارای طرح و نوع متفاوتی هستند و در این میان می‌توان به کارت ویزیت طلاکوب، نقره کوب، دو لایه و حتی به کارت ویزیت‌هایی که دارای شکل و برشی متفاوت هستند، اشاره کرد.
 
هنگام طراحی کارت ویزیت هر عاملی که منجر به خارج شدن حالت استاندارد آن شود، مانند استفاده از قالب‌های شکل دار، رنگ‌های خاص و یا ساختگی، دو لایه بودن و .... باعث خاص شدن کارت ویزیت می‌گردد.
چاپ آقا3

نحوه چاپ کارت ویزیت

بعد از طراحی، مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد نحوه چاپ کارت ویزیت است. بعد از طراحی کارت ویزیت، کیفیت و نحوه چاپ آن در میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب اهمیت بسیاری دارد.
 
در چاپخانه‌ها برای چاپ محصولات از دو روش دیجیتال و آفست استفاده می‌کنند. چاپ آفست دارای مراحل لیتوگرافی، اپراتور، مواد اولیه و فرآیند تولید بوده و به همین منظور روش آفست برای چاپ با تیراژ بالا مناسب می‌باشد. اما در روش دیجیتال به دلیل حذف مراحل ذکر شده، باعث افزایش میزان سرعت چاپ نسبت به روش آفست گردیده و این روش برای تیراژ بالا مناسب نبوده و در تیراژ پائین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیست قیمت کارت ویزیت

 
نام محصول قیمت از (تومان)
کارت ویزیت سلفون 21.120
کارت ویزیت دولایه دیجیتال 207.000
کارت ویزیت مربع دیجیتال 12.500
کارت ویزیت مربع بدون روکش دیجیتال 19.360
کارت ویزیت بافت دار دیجیتال 24.640
کارت ویزیت لمینیت دیجیتال 47.850

چاپ کارت ویزیت در چاپ آقا

امروزه موسساتی مانند چاپ آقا (chapagha.com) با بکارگیری تکنولوژی جدید و با دریافت سفارشات به صورت آنلاین باعث صرفه جوئی در زمان و  کاهش هزینه‌ها می‌شوند. 
 
در حال حاضر چاپ آقا دارای خدمات متنوعی است که از جمله آن می‌توان به چاپ انواع کارت ویزیت، بروشور، فولدر،سربرگ، ست اداری، تقویم رومیزی، تراکت، پاکت، ساک دستی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
 
چاپ آقا با دارا بودن متخصصان این صنعت و تلاش جهت افزایش رضایت مصرف‌کننده و همکاری با سازمان‌ها و موسسات بزرگی مانند ماموت، ازکی، الوپیک، یکتانت، بانک ملت، ال جی، فیلیمو و ... جزء برترین‌های این صنعت به ویژه در حوزه آنلاین می‌باشد. 
 
این سازمان با تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت خود امیدوار است تا بتواند با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا باعث افزایش میزان رضایت مصرف‌کننده و افزایش کارآمدی در امور چاپی گردد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.