نواختن گیتار برای خیلی از مردم هیجان‌انگیز است اما خرید گیتار ممکن است کمی پیچیده باشد و شما را سردرگم کند. اولین قدم برای خرید گیتار این است که بدانید چه نوع گیتاری می‌خواهید؟ گیتار الکتریک یا گیتار آکوستیک؟ گیتار شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ از کدام برند باشد؟ و از همه مهم‌تر این‌ که بودجه شما برای خرید گیتار چقدر است؟ توجه به قیمت گیتار از اهمیت خاصی برخوردار است و نیاز به منبعی که اطلاعات درستی از قیمت انواع گیتارها در اختیار کاربران قرار دهد به شدت احساس می‌شود.

۱

اولین قدم انتخاب نوع گیتار است. بسیاری از افراد گیتار الکتریک را ترجیح می‌دهند .اما باید بدانید که چند منظوره بودن گیتارهای الکتریک باعث می‌شود شما بتوانید در هر سبکی که دوست دارید گیتار بزنید.

پیش از خرید گیتار، خوب است با محبوب‌ترین برندهای گیتار در ایران آشنا شوید:

یاماها

الحمبرا

آلمانزا

فندر

استگ

کوردوبا

گرتش

 

یکی دیگر از سازهای پرطرفدار پیانو است، پیانو سازی است زیبا و جذاب و البته لوکس! اما یکی از مشکلات بزرگ هنرجوها چه در ابتدای راه و چه در سطح حرفه‌ای، انتخاب و خرید پیانوی مناسب است. از آن جا که تنوع ساز پیانو بسیار زیاد است ممکن است خریداران را دچار سردرگمی کند هم‌چنین ممکن است فروشنده‌ها مختلف برای یک نوع پیانو قیمت‌های متفاوتی را به شما پیشنهاد بدهند به همین دلیل در خرید پیانو نیز  به یک منبع معتبر که لیستی از قیمت‌ها در اختیار خریداران قرار بدهد، نیاز است.

۲

انتخاب نوع پیانو در خرید پیانو بسیار مهم است. پیانوها به دو شکل دیجیتال و آکوستیک وجود دارند که هرکدام معایت و مزایای خاص خودش را دارد. پیانوهای آکوستیک کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند، بسیار لوکس و جذاب هستند اما در عوض قیمت بالایی دارند و بسیار سنگینند. در مقابل پیانوهای دیجیتال به نسبت پیانوهای آکوستیک، وزن و قیمت پایین‌تری دارند هرچند که به آن اندازه زیبا نیستند و در ساخت بدنه‌شان از مواد مصنوعی استفاده شده است.

علاوه بر این خوب است پیش از خرید پیانو، بهترین برندهای پیانوی موجود در بازار مانند fazioli، SCHONBRUNN و Yamaha را بشناسید.

اما همان‌طور که اشاره شد خرید گیتار یا خرید پیانو با پیچیدگی‌هایی همراه است. یکی از راه‌های خرید ساز، گشت و گذار در فروشگاه‌های فروش انواع ساز است که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و جالب باشد، هرچند که ممکن است زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد و یا این که نتوانید انتخاب درستی داشته باشید چرا که فروشنده‌ها معمولا حجم زیادی از اطلاعات شفاهی را در مدت زمان کوتاهی به شما منتقل می‌کنند که ممکن است خیلی زود فراموششان کنید.

انتخاب دیگر شما خرید از فروشگاه‌های اینترنتی فروش ساز است که باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود. سایت‌های اینترنتی به طور 24 ساعته در دسترس هستند و هم‌چنین این امکان را به شما می‌دهند که با استفاده از خواندن تجربه‌های قبلی مصرف‌کننده‌ها، اطلاعات مفیدی درباره سازی که می‌خواهید بخرید به دست بیاورید.

 اما پیش از سر زدن به فروشگاه‌ها یا سایت‌های اینترنتی فروش ساز، بهتر است از سایت‌های جمع‌آوری قیمت مراجعه کنید. یکی از سایت‌های خوب در این زمینه سایت ایمالز است که لیست قیمت انواع گیتار و پیانو را بر اساس فیلتر پربازدیدترین، گران‌ترین و ارزان‌ترین در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند منبع خوبی برای مقایسه قیمت باشد. هم‌چنین اگر برند گیتار یا پیانویی را که می‌خواهید بخرید، انتخاب کرده‌اید می‌توانید لیست قیمت‌ها را بر اساس نوع برند مشاهده کنید و با اطلاعات درست و مناسبی که سایت ایمالز در اختیار شما قرار می‌دهد. دقت کنید که ایمالز یک بازار رقابتی است که با فروشگاه‌های اینترنتی که به فروش محصول می‌پردازند، متفاوت است.

بعد از انتخاب ساز، برای مشاهده لیست فروشندگان و یا خرید کالا و هم‌چنین مشاهده گارانتی‌های مختلف و رنگ های گوناگون کالا فقط کافی است در صفحه سایت ایمالز روی هر کالا کلیک کنید و با استفاده از اطلاعاتی که از این سایت به دست می‌آورید، یک خرید آگاهانه را تجربه کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.