شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • علی کریمی و مهدی رحمتی هم از حضور در جام جهانی باز ماندند
  • گروه مسکن: وزیر راه‌وشهرسازی دیروز برای پاسخ به سوال 2 نفر از نمایندگان مجلس که به ترتیب درباره «علت توقف مسکن‌مهر» و «عدم واگذاری زمین به ایثارگران» طرح شده بود، در صحن علنی حاضر شد و پس‌از ارائه توضیح، اکثریت نمایندگان را قانع کرد. عباس آخوندی نه‌تنها از بابت متوقف‌ کردن ساخت سری جدید مسکن‌مهر مورد انتقاد قرار دارد بلکه برخی نمایندگان نیز به دنبال تعیین‌ تکلیف پروژه‌های فعلی مسکن‌مهر و تامین سریع خدمات برای افتتاح آنها هستند.

    این در حالی است که توقف ساخت سری جدید مسکن‌مهر را نه دولت، که خود نمایندگان در جریان تصویب بودجه سال92 کلید زدند و با ممنوع کردن شارژ خط‌اعتباری از سوی بانک‌مرکزی، اصلی‌ترین منبع مورد نیاز مسکن‌مهر - وام ساخت- را مسدود کردند.

  • رئیس هیات مدیره خانه سینما با تاکید بر اینکه توجه و حساسیت روی جشن شانزدهم خانه سینما بسیار زیاد است، گفت: محمد بزرگ‌نیا به اتفاق آرای اعضای هیات مدیره خانه سینما به عنوان دبیر این جشن انتخاب شد. فرهاد توحیدی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره روند انتخاب دبیر شانزدهمین جشن خانه سینما بیان کرد: بحث‌های مربوط به انتخاب دبیر را طی سه جلسه رسمی هیات مدیره خانه سینما به سرانجام رساندیم. این در حالی است که جشن شانزدهم که پس از حدود سه سال و بعد از بازگشایی خانه سینما برگزار می‌شود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

  • گروه تاریخ و اقتصاد: از زمان عباس میرزا و حرف‌های مشهورش به ژوبر و نوشته‌های سید جمال و ملکم‌خان و دیگران تا به امروز روندآسیب‌شناسی ایرانیان خود با انحطاط مواجه بوده است. در این میان دکتر طباطبایی یکی از معدود اندیشمندانی است که توانسته سطح این مباحث را ارتقا دهد و در زمینه آنها نظریه‌پردازی فلسفی کند. به نظر من فردی چون سید جمال یک حادثه است و اما بر این باورم که یکی از نقاط ضعف جدی نظریه دکتر طباطبایی عدم توجه به اصلاح‌طلبان و متجددان مسلمان است. برای مثال ایشان پروتستاتیسم اسلامی را یک شیر بی‌یال و دم و اشکم می‌داند و به جای بحث درباره آنها به مباحث حاشیه‌ای مثل معنای لغوی پروتستاتیسم می‌پردازد.

  • موضوعی که بسیاری از افراد ارشد به آن پی برده‌اند به اهداف جلسات مربوط است. اغلب بازرگانان در مورد تدوین اهداف دقیق جلسه با مشتری، کار بسیار کمی انجام می‌دهند. من همراه با یک فروشنده خبره، تیمی تشکیل دادم و بسته‌های آموزشی فروش را به شرکت‌های بزرگ می‌فروختیم. او مدیر حسابداری بود و البته اگر کاری می‌گرفتیم آموزش را من انجام می‌دادم. روش برنامه‌ریزی تماس‌های ما بسیار مفصل بود. ما در عمل یک یا دو جمله یا عبارت را که می‌خواستیم مشتری در پایان تماس بگوید، به‌طور دقیق مشخص می‌کردیم. این موضوع، تمرکز فوق‌العاده‌ای بر تماس‌ها به ما می‌داد و همچنین لبخند بر لبمان می‌نشاند.

  • اپل، ایسوس، سامسونگ و لنوو از محبوب‌ترین تبلت‌های گران‌قیمت بازار ایران هستند
  • گروه دیپلماسی: ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه هدف اصلی از مذاکرات، رسیدن به صددرصد توافق است و نه حتی 90 درصد اضافه کرد: «رسیدن به توافق جامع نهایی حتمی نیست. » این در شرایطی است که یک هفته تا آغاز مذاکرات سیاسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک با هدف نگارش متن نهایی توافق جامع هسته‏ای با کشورهای غربی باقی مانده است و روز گذشته نیز مذاکرات کارشناسی میان دو طرف در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده ان‌پی‌تی در نیویورک شروع به کار کرد. همچنین در آستانه مذاکرات، بحث درباره محتوای گفت‎و‎گوها در این دور از مذاکرات و چشم‌انداز رسیدن به توافق احتمالی، بار دیگر بالا گرفته است؛ در این رابطه سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه به جزئیاتی از مواردی که احتمالا این بار در وین مورد بحث قرار خواهد…

  • دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برای سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1392 در محل مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد. احمدرضا اشتری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در این جلسه، سال گذشته را فصل تلاش و تکاپوی مدیران و کارکنان شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه عنوان کرد و اخذ مجوزهای لازم برای شروع به‌کار فاز دوم طرح اوره و آمونیاک را کاری بزرگ و عاملی مهم برای افزایش ارزش افزوده و گسترش شرکت دانست.

    وی در ادامه، اخذ گواهینامه‌ها و پروانه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون در سال 92 را راه‌گشای کسب افتخارات بیشتر برای شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه عنوان کرد.

  • گروه خودرو: هر چند با وجود نارضایتی خودروسازان، دولت یازدهم نیز قیمت‌گذاری خودرو را به شورای رقابت واگذار کرد اما با اجرای فاز دوم هدفمندی و به دنبال آن تثبیت دستوری قیمت‌ها این دولت بود که به نوعی در قیمت‌گذاری خودرو پیش‌دستی کرد. حال در شرایطی که شورای رقابت سکوت اختیار کرده و خبری نیز از فرمول قیمت‌گذاری خودرو نیست، برخی از دست‌اندرکاران این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به بسته حمایتی دولت از خودروسازان قیمت‌ها تا پایان سال همچنان با ثبات باقی بماند.

    با این وضعیت هنوز برخی از مشتریان امید دارند که قیمت‌ها با توجه به رشد تولید، لغو تحریم‌ها و کلا روند رو به بهبودی که در صنعت خودرو ایجاد شده تا حدودی کاهش یابد حال آنکه واقعیت‌های تولید، نشانه‌ای از روند کاهشی قیمت‌ها ندارد.

  • نفت و پتروشیمی: بنزین توزیعی در کشور برگرفته از استاندارد بین‌المللی و منطبق برکتابچه مشخصات استاندارد و مورد تایید شرکت ملی پالایش و پخش است. سیدعلی مومنی، رئیس مهندسی فرآورده‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: براساس کتابچه مشخصات استاندارد، ١٢ آزمایش کیفی روی بنزین انجام می‌شود تا کیفیت آن از هر جهت تایید شود.

    وی تاکید کرد: بنزین وارداتی به کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست و قبل از ورود به چرخه توزیع، آزمایش‌های کنترل کیفیت روی آن انجام می‌شود.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش نیز در گفت‌وگو با «شانا» اعلام کرد: استاندارد محیط زیستی بنزین وارداتی بالاتر از بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی است.