شو  ک تازه  حذف پیام صادقیان

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نام ۲۸ بازیکن مورد نظر کی‌روش برای اردوی تیم ملی در اتریش را اعلام کرد و سرمربی ایران نشان داد قرار نیست رحمتی و کریمی به اردوها برگردند. در لیست جدید کی‌روش این ۲۸ بازیکن حضور دارند: «سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج‌صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه (نفت تهران)، قاسم حدادی‌فر، محمدرضا خانزاده (ذوب‌آهن اصفهان)، کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان‌نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، اشکان دژاگه (فولام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپُرتینگ پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان)

بازیکنانی که در حقیقت لیست نهایی بازیکنان تیم ملی را با جدایی ۴ نفر شان از اردو تشکیل خواهند داد. ۴ نفری که از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد یکی از آنها دروازه‌بان است، دو دفاع و احتمالا یک مهاجم جوان لیگ برتری. این ترکیب یعنی سردار آزمون به جای علی کریمی فرصت بازی در جام‌جهانی را به‌دست می‌آورد و تیم ملی جوان‌تر از همیشه به برزیل می‌رود. کی‌روش نشان داد بر مواضعش استوار مانده و به‌رغم همه فشارها از نظر او هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از تیم ملی نیست. اما بی تردید جدای از خط خوردن کریمی و رحمتی نبودن پیام صادقیان درلیست تیم ملی و عدم حضورش درجام‌جهانی باعث تعجب خیلی‌ها شده است. در این خصوص اما گفته می‌شود پای یکی از فوتبالیست‌های کشورمان در دعوت نشدن صادقیان در میان بوده است.

واکنش تند پیام صادقیان

بدون شک، خط خوردن پیام صادقیان از لیست کی‌روش یکی از عجیب‌ترین نکته‌های فهرست تیم ملی بود، مساله‌ای که واکنش تند ستاره جوان پرسپولیس را در پی داشت. صادقیان با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرام خود، نوشت: درسته از تیم ملی خط خوردم، ولی فدا سرتون. بر باعث و بانی‌اش لعنت. بی‌خیال بابا، می‌مونم پرسپولیس تا به همه‌شون بگم که فوتبال یعنی چی با قهرمانی تو آسیا. عشق فقط پرسپولیس.

همه به من لطف دارند و این نشان‌دهنده معرفت و خونگرمی تمام ایرانیان است، من از همه آنها سپاسگزارم، اما الان همه باید برای موفقیت تیم ملی در جام‌جهانی که بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان است دعا کنیم. الان همه باید پشت سر تیم ملی باشیم تا ان‌شاءالله در دیدارهای سختش بتواند دل میلیون‌ها مردم را در سراسر ایران شاد کند. این از همه چیز در حال حاضر مهم‌تر است.

آرزوی موفقیت علی کریمی برای تیم ملی

در همین رابطه علی کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره دعوت نشدن به تیم ملی گفت: الان اسم ایران و شاد کردن دل مردم در میان است. من هم مثل همه ایرانیان دعا می‌کنم که تیم ملی ایران به‌رغم اینکه کار بسیار سختی دارد، نتایجی در خور شان و نام ایران و مخصوصا مردم بزرگ‌مان بگیرد. مردمی که همیشه پشت سر این فوتبال بودند حتی در روزهایی که برخی‌ها سعی می‌کردند فوتبال کمی از آن شرایط ایده‌آل بین مردم فاصله بگیرد.

وی افزود: در جام‌جهانی حریف ساده‌ای نداریم، همه تیم‌ها با بهترین‌های خود به این مسابقات راه پیدا کردند. کارمان سخت است چون با سه تیم خوب از قاره‌های مختلف بازی داریم. امیدوارم که در فاصله چند روز مانده به جام‌جهانی آرامش را به تیم ملی هدیه دهیم و بچه‌ها و کادر فنی بتوانند با آرامش و تمرکز بالا به دیدار نیجریه، ‌آرژانتین و بوسنی که هر سه تیم‌های پرقدرت و خطرناکی هستند، نبرد کنند.

کریمی درباره علاقه‌اش به حضور در جام‌جهانی گفت: طبیعی است هر بازیکنی دوست دارد در جام‌جهانی به تیم ملی کشورش خدمت کند. من دروغ نمی‌گویم دوست داشتم به تیم ملی کشورم در برزیل خدمت کنم، اما کسانی باید انتخاب شوند و باشند که از نظر فنی خوب باشند و بتوانند به تیم ملی کمک کنند. کسان دیگری هستند که بتوانند تیم ملی را در جام‌جهانی به هدفش برسانند و من امیدوارم بچه‌ها با تمام توان خود در این رویداد بزرگ ظاهر شوند.