شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • عاقله ترابی: در سال‏های اخیر، واژه «هوشمند» معنای جدیدی به خود گرفته است. این واژه در گذشته صفتی برای جانداران محسوب می‏شد ولی حالا چند سالی است که با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از ابزار هم این صفت را به خود گرفته‏اند؛ از تلفن همراه گرفته تا ساعت و به طور کلی مواردی که ما روزانه با آن سر و کار داریم. حالا دیگر همه‏چیز هوشمند می‏شود تا جایی که خانه‏ها هم از این قافله عقب نمانده‏اند و به سمت هوشمند شدن پیش می‏روند. چند سال است که عبارت «خانه‏ هوشمند» را می‏شنویم ولی از کنارش با بی‏تفاوتی می‏گذریم.

  • آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان آمریکایی دیروز با دریافت لقب «بانو» از ملکه الیزابت تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جولی بازیگر برنده جایزه اسکار با حضور در کاخ باکینگهام و با دریافت لقب «بانو» که مترادف لقب شوالیه برای زنان است از سوی ملکه بریتانیا برای تلاش هایش تحسین شد. خبر این تجلیل از جولی و سه بازیگر انگلیسی که به خاطر نقششان در خدمت به بشریت و هنر به‌آنها اهدا شده بود اوایل خرداد منتشر شد و جولی دیروز در دیداری خصوصی با ملکه این مدال را دریافت کرد. جولی 39 ساله به‌عنوان نماینده سازمان ملل به‌خاطر تلاش‌هایی که برای حمایت از زنان در طول جنگ‌ها انجام داده و پس از اینکه یک هفته در لندن به سر برد تا در نشست بین‌المللی خشونت جنسی علیه زنان در جنگ‌ها شرکت کند، برای دریافت این…

  • دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل کنسرسیوم سنگ‌آهن استان خبر داد. جعفر صادق اسکندری گفت: به منظور اجرای سیاست‌های سازمان و به منظور ارتقای بهره‌وری، استفاده بهینه از مواد معدنی تولیدی، جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و هدر رفت تولیدات معادن، تجمیع سرمایه‌های معدن‌کاران و تجهیز و توسعه معادن استان به ماشین‌آلات روز دنیا تشکیل کنسرسیوم معادن سنگ‌آهن استان در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اهداف تشکیل این کنسرسیوم اظهار کرد: تجمیع سرمایه‌های پراکنده معدن‌کاران در قالب گروه‌های کاری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب تولیدی، بالا بردن قدرت و توان ماندگاری معدنکاران استان در تسخیر بازارهای داخلی و جهانی و به‌کار بستن تمهیدات…

  • احمد تشکینی دانشیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ارزش افزوده بخش صنعت و معدن (به قیمت‌های ثابت 1383) طی دوره 1392-1390 به‌ترتیب 38232، 35141 و 33871 میلیارد تومان بوده است. همان‌طور که مشاهده می‌شود ارزش افزوده بخش صنعت و معدن روندی نزولی داشته و از ابتدای سال 1391 وارد دوره رکودی شده است. رشد ارزش افزوده فصلی (رشد هر فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل) بخش صنعت و معدن در سال 1391 به‌ترتیب منفی 3/7، منفی 7/6، منفی 3/12 و منفی 6 درصد و در سال 1392 به‌ترتیب منفی 6/7، منفی 3/5، منفی 1/2 و صفر درصد بوده است.

  • دیوید ایگناتیوس تحلیلگر واشنگتن پست مترجم: رفیعه هراتی زمانی که برنامه جنگ محدود آمریکا علیه گروه داعش با واقعیت ‌های ناامیدکننده مواجه می‌شود در عمل، چه اتفاقی می‌افتد؟ در واشنگتن و خارج از آمریکا فریادها برای مشارکت نظامی بیشتر آمریکا بلند می‌شود. این‌گونه است که جنگی که به‌صورت کنترل‌شده آغاز شده بود، گسترش می‌یابد. به‌طور خلاصه، تنگنای اوباما از این قرار است: او استراتژی‌ را برای مقابله با داعش مطرح کرده است که به بیان گراهام آلیسون، استاد دانشگاه هاروارد «محدود، بیمار، داخلی و انعطاف‌پذیر» است.

  • گروه بازرگانی: یازدهمین نشست کمیته نمایشگاه‌ها که بین اعضای کمیسیون فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران و نمایندگان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، این بار با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت برگزار شد. به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران، در ابتدای این نشست احمد پورفلاح، رئیس کمیسیون فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران اعلام کرد: بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی آماده‌اند در بازسازی نمایشگاه حتی به‌صورت رایگان مشارکت داشته باشند، چون اعتقاد دارند نمایشگاه بین‌المللی آبرو و ویترین اقتصاد ایران است.

  • تیم فوتبال جوانان کشورمان دیروز در دومین دیدارش در گروه اول رقابت‌های فوتبال زیر 19 سال قهرمانی آسیا به مصاف یمن رفت که در این بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد عبدالحکیم در نیمه اول موفق شد برای یمن گلزنی کند اما جوانان ایران در نیمه دوم هرچقدر تلاش کردند نتوانستند گل خورده را جبران کنند. تیم کشورمان در اولین بازی‌اش به مصاف تایلند رفته بود که آن دیدار را هم با نتیجه 2 بر یک واگذار کرده بود. با شکست مقابل یمن حذف شاگردان علی دوستی قطعی شد. جوانان ایران در سومین دیدارشان در مرحله گروهی این رقابت‌ها باید به مصاف میانمار، میزبان مسابقات بروند.

  • ایرج رهبر عضو هیات مدیره تشکل انبوه‌سازان ‌ اهداف‌ جهانی‌ به دنبال آن است که بر «مسکن‌ کافی‌ برای‌ همه» و تبدیل‌ اسکان‌ بشر به‌ محلی‌ امن‌، بهداشتی‌تر، داشتن‌ قابلیت‌ بیشتر برای‌ زندگی‌، عادلانه‌تر، پایدار و مثمرتر صحه‌ گذارد. دو موضوع‌ مهم با عناوین، «سرپناه‌ کافی‌ برای‌ همه‌» و «توسعه‌ پایدار اسکان‌ بشر در دنیای‌ شهرگرا» ملهم‌ از منشور سازمان‌ ملل‌ است‌ و با هدف‌ تایید مجدد مشارکت‌های‌ موجود و ایجاد مشارکت‌های‌ جدید جهت‌ عمل‌ در سطوح‌ بین‌المللی‌، ملی و محلی‌ برای‌ بهبود محیط‌ زیست‌ زندگی‌ انسان‌ است‌.

  • گروه بنگاه‌ها؛ نفیسه آفرین‌زاد: «کیش به قطب تجاری و گردشگری کشور تبدیل خواهد شد» و در این مسیر، طی یک سال و نیم گذشته، بیش از نیمی از اهداف که بیشتر بر حوزه توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه استراتژیک متمرکز بوده، محقق شده است. آن طور که مدیران سازمان منطقه آزاد کیش این منطقه را معرفی می‌کنند، منطقه آزاد کیش یکی از مهمترین بنگاه‌های تجاری و گردشگری مناطق آزاد است که دو ماموریت مهم «گردشگری» و «تجارت» برای این منطقه تعریف شده است. این منطقه دارای 5 شهرک صنعتی فعال است که 420 واحد صنعتی در آن فعالیت می‌کنند.

  • گروه گردشگری: شهرداری اصفهان در اقدامی غیرمنتظره بخشی از کفپوش‌های بتنی این میدان را کنده‌است؛ درحالی که مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی را اخذ نکرده است. به گفته شاهدان عینی و خبرنگارانی که برای پوشش خبری اجلاس بین‌المللی میراث ناملموس در شهر اصفهان حضور داشته‌اند، بامداد دیروز (19مهرماه) شهرداری این شهر به‌منظور برگزاری مراسم چوگان که بخشی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی میراث ناملموس است، اقدام به کندن کفپوش میدان نقش جهان در نزدیکی سر در بازار قیصریه کردند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، براساس پیگیری‌ها از ریاست سازمان میراث فرهنگی اصفهان و مدیر دفتر ثبت آثار ملی، هیچ‌گونه مجوزی برای انجام این‌کار به شهرداری داده نشده‌است.