دنیای اقتصاد:
وزیر امورخارجه ایران در موسسه سیپری سوئد آمریکا را عامل اصلی ناامنی در منطقه خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف پیش ازظهر دیروز (چهارشنبه) در موسسه تحقیقات صلح بینالمللی استکهلم (سیپری) حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی به سوالات مطرح شده پاسخ داد. وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: شما نمیتوانید در امنیت باشید وقتی در افغانستان امنیت برقرار نباشد. امنیت خریدنی نیست. ظریف خاطرنشان کرد: ما در ایران میزبان مهاجران افغانستانی هستیم که در مدارس ایرانی تحصیل میکنند.
مهر:
وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله پس از ورود به استکهلم، با حضور در جمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئد، با آنها به گفت و شنود صمیمی در خصوص موضوعات مختلف پرداخت.
ایلنا:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما نمیخواهیم هیچوقت امنیت ما با جمله ترامپ فروبریزد. نمیخواهیم پیشرفتمان با موضع پمپئو یا جانسون فرو بریزد. میخواهیم بتوانیم امنیت را خودمان داشته باشیم و پیشرفتمان از ایرانیها نشات بگیرد. البته میخواهیم با دیگران همکاری و تعامل کنیم.
ایرنا:
شبکه خبری سی ان ان بنابر اسناد درز کرده به رسانه ها اعلام کرد که آمریکا نامه های هشدار و تهدید آمیز به مقامات قضایی سوئد در باره یک شهروند زندانی این کشور ارسال کرده بود.
خبر آنلاین:
رئیس جمهور آمریکا نارضایتی خود را از این که نخست وزیر سوئد، درخواستش برای آزاد کردن یک خواننده رپ آمریکایی دستگیر شده در این کشور را عملی نکرده ابراز کرد.
فارس:
وزارت خارجه سوئد میگوید این کشور در حال رایزنی با ایران و طرفهای دیگر درباره یک نفتکش تحت پرچم انگلیس است که ایران چند روز پیش آن را توقیف کرد.
ایسنا:
مهاجم سوئدی با ادبیات خاص خودش به مقایسه سطح بازیکنان لیگ حرفهای فوتبال آمریکا و حضورخود دراین کشور پرداخت. زلاتان ابراهیموویچ درخصوص مقایسه خود با دیگر بازیکنان در آمریکا گفت: «صادقانه باید بگویم که سطح لیگ آمریکا نسبت به فوتبال اروپا خیلی پایین است. شرایط من اینجا طوری است که انگار یک فراری در بین خودروهای فیات است. من این مشکل را در سوئد نیز داشتم، زمانی که در تیمملی بازی میکردم!»