محمد جواد ظریف پس از سفری دو روزه به سوئد عازم نروژ شد. ظریف شب گذشته در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد وی امروز با نخست وزیر، وزیر خارجه و رییس مجلس این کشور دیدار کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با مقامات سوئدی، امروز با آندریاس نورلن رئیس پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه بویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه قبل از این دیدار هم در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری / SIPRI} به ایراد سخنرانی در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سوالات حاضران پاسخ گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز هم با خانم مارگوت والستروم وزیر امور خارجه سوئد دیدار و در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای سازوکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت و گو  و تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت و گو با کارل بیلت نخست وزیر اسبق سوئد و از شخصیت های تاثیرگذار در اروپا  و همچنین دیدار با خانم آن لینده وزیر تجارت سوئد و مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.

وی در ادامه تور دیپلماتیک خود به نروژ خواهد رفت و روز جمعه هم برای دیدار و گفت و گو با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.