هدفگذاری برای جذب تعهد ۲۰ هزار میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز اصفهانی دنبال می‌شود

مجتبی ملااحمدی روز یکشنبه  افزود: در جشنواره دوره قبل در سال گذشته، مجموع تعهد خیران برای ساخت فضاهای آموزشی در استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که در این مدت پس از انعقاد توافق‌نامه‌های مربوطه، بسیاری از پروژه‌ها اجرا شد و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین رویکرد مهم دیگر در این جشنواره، انعقاد تفاهمنامه با اتاق بازرگانی برای احداث و تجهیز هنرستان‌های در جوار صنعت است زیرا ٧٠ درصد خیران مدرسه‌ساز استان عضو اتاق بازرگانی یا از فعالان اقتصادی منطقه هستند.

رییس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان افزود: در این راستا یکصد هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد. وی از جمله دیگر اهداف این جشنواره را توسعه مدارس «نیک اندیشان» عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ٣٦ باب مدرسه در استان با همت عمومی خیران بصورت مشارکتی و با پرداخت مبالغ کم احداث شده است.

ملااحمدی یادآور شد: مدارس نیک‌اندیشان، حس عمومی برای ساخت مدرسه را برای تمام اقشار جامعه در هر سطح مالی فراهم می‌کند. وی با پیش بینی احداث مدارس «آینده» گفت: این مدارس به دور از ساختار سنتی مدارس فعلی و بر اساس نیازهای جامعه و با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و سبک سازی در بکارگیری مصالح، در دستور کار مجمع قرار خواهد گرفت.

ملااحمدی خاطرنشان کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان از سال ۷۸ تاسیس و اکنون دارای ۲ هزار عضو خیر است که در این مدت ۱۳ هزار کلاس درس ساخته و به آموزش وپرورش تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز اصفهان، برابری عدالت آموزشی است، گفت: جذب خیران برای ساخت مدرسه در دیگر استان‌های کشور نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد. وی همچنین از حضور ۴۴ نفر از خیران خارج از کشور در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس اصفهان نیز گفت: اکنون ۴۲۵ پروژه مدرسه‌سازی در استان در حال اجراست‌ که ۸۳ درصد آنها توسط خیران احداث می شود. ناصر فتحی افزود: امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پروژه‌های در تعهد دولت اختصاص یافته است. مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس اصفهان افزود: در زمان حاضر ۱۰ هزار کلاس درس در استان به بازسازی، بهسازی ونوسازی نیاز دارد.