روایتی از اتحاد در نمایش «آن کلات»

حسنعلی عرب، کارگردان نمایش «آن کلات» در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه همه اقشار جامعه و به خصوص کسانی که ایران و ایرانی بودن، یکرنگی و اتحاد دغدغه‌های آن‌ها است می‌توانند مخاطبین این نمایش باشند، اظهار کرد: «آن کلات» داستانی درباره کلات و شهزاده‌ای است که به این کلات پناه آورده و مورد هجوم مغول‌ها قرار می‌گیرد. درواقع این نمایش درباره مقاومت و نقش زنان و مردان در عرصه مقاومت است و به ماجرای حمله مغول به ایران و مقاومت ایرانی‌ها می‌پردازد.

او اضافه کرد: ایده‌پرداز و نویسنده نمایش «آن کلات» بهار مومنی است و محمدهاشم‌زاده به‌عنوان دراماتورژ حضور دارد، آهنگساز نیز محمد نادری است و علیرضا رنجبران با توجه به خواندن و مشاهده کردن نمایشنامه، پوستر آن را طراحی کرده است. ضمن اینکه بیژن نمکی‌زاده، حسنعلی عرب، مهدیس قابضی، احسان شاه‌کرمی، محمد سعیدی، حمیدرضا فلامرزی و یاسین اروجی و ساناز اباذری نیز در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این کارگردان با بیان اینکه هدف از این نمایش ایجاد اتحاد است، یادآوری کرد: هنرمندان جوانی که پا به این عرصه گذاشتند، حمایت چندانی از ارگان‌های شهری و استانی ندارند، به‌طورمثال نمایش «آن کلات» اگر در جشنواره استان دیده نمی‌شد انتهای قصه به این شیرینی نبود.

او ادامه داد: حتی برای سالن و تمرین‌کردن مشکلات بسیاری داشتیم، البته تنها ما نیستیم بلکه تمام گروه‌های نو پا این مشکلات را دارند و این درحالی‌است که اگر مسئولین نگاه ویژه‌تری به جوانان داشته باشند مطمئناً اتفاقات بهتری برای تئاتر اصفهان خواهد افتاد.

کارگردان نمایش «آن کلات» همچنین با اشاره به سایر فعالیت‌های خود در زمینه تئاتر، افزود: در شهرستان برخوار، کارگردان نمایش‌هایی با عنوان «سیبی در آسمان» و «تا آنجا که عشق چه کسی  دست مرا می‌گیرد» بودم و در اصفهان نیز در نمایش‌های «هزاران دست» و «رویای جنان» به عنوان دستیار کارگردان حضور داشتم و در «خندق‌نامه»، «یک برخورد ساده»، «شب بارانی» و «شصت بستن دیو» ایفای نقش کردم.

گفتنی است نمایش آن کلات ابتدا قرار بود به مدت ده شب بر روی صحنه باشد که با استقبال خوب علاقه مندان تئاتر در شهر اصفهان به مدت ۴ شب دیگر هم تمدید شد.