شماره روزنامه ۶۱۱۶
|

  • حیف از دیر رسیدن

    دنیای اقتصاد: دومین حضور فیکس در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن اینتر و کسب عنوان بهترین بازیکن زمین. از بعد فنی، مهاجم تیم ملی ایران استارت روزهای خوبش در تیم جدید را زده و امیدوار است این روند ادامه داشته باشد. به خصوص که به نظر می‌رسد او با جو خاص تیم جدیدش به خوبی خو گرفته است.
  • هنر عصبانی کردن یک انسان آرام!

    دنیای اقتصاد: همین چند هفته قبل بود که کوین یامگا در یک مصاحبه جنجالی، سکوت خود را شکست و از رفتار بد مدیران استقلال و کادرفنی وقت این باشگاه به‌شدت گلایه کرد. با وجود گذشت چند هفته و پیوستن او به نساجی و حتی گلزنی برابر استقلال که عملا ثابت کرد آبی‌ها در حق او بی‌معرفتی کرده‌اند، بازهم صدای بازیکن فرانسوی درآمده چون به دلیل مشکلات مالیاتی، نمی‌تواند از کشور خارج شود. واقعا هم این تنها هنر مدیران استقلال است که بتوانند تا این اندازه بازیکنی را اذیت کنند که به محجوب بودن معروف بوده و یک چشمش را در تمرین این تیم از دست داده است!
  • داغ آقای ۲۴...

    دنیای اقتصاد: روزهایی که گذشت، مقارن بود با نهمین سالروز درگذشت غم‌انگیز و باورنکردنی هادی نوروزی عزیز؛ کاپیتان پرسپولیس که سال ۹۴ در میانه‌های لیگ پانزدهم به شکلی ناگهانی چشم از جهان فرو بست. کوچ دردناک او چنان شوکه‌کننده بود که کل پرسپولیس را تکان داد و باعث شد سرخ‌ها با همدلی و اتحاد، نتایج خوبی بگیرند. هواداران پرسپولیس هنوز هم هادی را فراموش نکرده‌اند و به یاد شماره پیراهنش یعنی ۲۴، در دقیقه ۲۴ هر بازی او را تشویق می‌کنند؛ فارغ از هر نتیجه‌ای که بر مسابقه حاکم باشد.
  • استقلال- النصر در زمین بی‌طرف؟

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که طی سال‌های اخیر مشکلات بین ایران و عربستان در حوزه فوتبال حل شده و مدتی هست که نمایندگان دو کشور در زمین بی‌طرف بازی نمی‌کنند، برخی زمزمه‌ها حاکی از آن است که شاید دوباره روند مورد نظر از سر گرفته شود. دست‌کم در مورد باشگاه النصر عربستان که یکم آبان در تهران باید به مصاف استقلال برود که چنین موضوعی به گوش می‌رسد. خبر را به نقل از خبرگزاری تسنیم بخوانید: «النصر عربستان در هفته سوم دیدارهای لیگ نخبگان آسیا، اول آبان ‌میهمان استقلال ایران است، اما با امتناع از سفر به ایران خواهان انتقال بازی به یک زمین بی‌طرف شد. عبدالعزیز العصیمی، خبرنگار عربستانی خبر داد که النصر با ارسال درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف شده است. النصر با برگزاری بازی برابر استقلال در تهران در شرایط کنونی مخالف است و به همین دلیل درخواست انتقال بازی به کشور دیگری به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است. النصر که کریستیانو رونالدوی پرتغالی را در اختیار دارد در دومین دیدارش در لیگ نخبگان آسیا ۲بریک الریان قطر را شکست داد.»
  • آلگری روی نیمکت یونایتد؟

    دنیای اقتصاد: آلکس فرگوسن، اسطوره منچستریونایتد، ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی سابق یوونتوس را به عنوان جانشین اریک تن‌هاخ توصیه کرده است. شیاطین سرخ فصل جدید را با ۲ برد، یک تساوی و سه باخت از ۶ بازی ابتدایی در لیگ برتر شروع کردند و بحث اخراج اریک تن‌هاخ هلندی داغ است. تیم تن‌هاخ پس از باخت ۳برصفر مقابل تاتنهام در اولدترافورد در رده دوازدهم جدول قرار دارد. این روند فشار زیادی را روی مربی هلندی وارد کرده و برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که او فقط دو مسابقه برای حفظ سمتش در یونایتد فرصت دارد. از ماسیمیلیانو آلگری، توماس توخل، توماس فرانک، گراهام پاتر، ادی هاو و گرت ساوت‌گیت به عنوان گزینه‌های جانشینی تن‌هاخ یاد شده که گویا فرگوسن از بین آنها آلگری را تایید کرده است.
  • استعفا، بعد از اتفاق جنجالی

    دنیای اقتصاد: جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری برای بررسی عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان برگزار شد. در بخشی از این جلسه هادی پانزوان، سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان هم حضور داشت. در این جلسه پانزوان از سمت خود استعفا داد که این استعفا مورد پذیرش قرار گرفت. «ایسنا» در گزارشی در همین مورد می‌نویسد: «در مسابقات جوانان جهان ۶ وزنه‌بردار به دلیل رعایت نکردن قانون آزمایش دوپینگ نتوانستند وزنه بزنند و از میان چهار وزنه‌بردار پسر نیز تنها یک نفر مدال مجموع گرفت. همچنین مصوب شد کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از یکدیگر تفکیک شوند. اردوهای نوجوانان و جوانان از اوایل آبان ماه برگزار خواهد شد.»
  • فساد در فوتبال به کجا رسید؟

    دنیای اقتصاد: ابراهیم حمیدی، رئیس دادگستری استان کرمان ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت فساد در باشگاه فوتبال مس رفسنجان، اظهار کرد: «تاکنون تمام اشخاص و متهمان این پرونده به دادسرای رفسنجان احضار شده‌اند و آخرین دفاعیات متهمان اخذ شده است.» وی با اشاره به اینکه به‌زودی کیفرخواست پرونده از سوی دادستان رفسنجان صادر خواهد شد، گفت: «پرونده در مرحله پایانی رسیدگی در دادسرا قرار دارد و امیدواریم به‌زودی پس از بازگشت نیابت قضایی از یکی از استان‌های کشور، کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر شود.» رئیس‌کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: «در آینده نزدیک پرونده فساد فوتبال از دادسرا به دادگاه خواهد رفت و رسیدگی به این پرونده با قاطعیت و بدون اغماض در دادگاه رفسنجان ادامه پیدا خواهد کرد.»
  • چه بلایی بر سر شوماخر آمده است؟

    دنیای اقتصاد: شاید از خاطر برده باشید اما ۱۱ سال قبل بود که خبر رسید مایکل شوماخر پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول یک (که بعدها این عنوان به لوئیس همیلتون رسید) در حین اسکی تفریحی دچار سانحه شده و به کما رفته است. از آن زمان به خواست خانواده اسطوره آلمانی، هیچ خبر یا تصویری از اوضاع او منتشر نشد و هنوز هم این جزئیات وضعیت شوماخر مسکوت مانده است. تا اینکه روز گذشته خبر رسید او در عروسی دخترش شرکت کرده است.
  • به شما اعتماد کنیم؟

    دنياي اقتصاد: همان‌طور که انتظار می‌رفت، شکست برابر السد قطر در لیگ نخبگان آسیا کار خودش را کرد و جواد نکونام از هدایت استقلال برکنار شد. به این ترتیب فعلا سهراب بختیاری‌زاده به‌طور موقت سرمربی آبی‌ها شده تا تکلیف این نیمکت، احتمالا با حضور یک مربی خارجی روشن شود.
  • مخمصه جواد

    دنیای اقتصاد: حتی زمانی که در حال خواندن این مطلب هستید هم امکان دارد وضعیت نیمکت استقلال مشخص نشده باشد. شاید هم معلوم شده جواد نکونام می‌ماند یا می‌رود، اما در نهایت این روند به جز اینکه استقلال را متضرر کرده و وارد حاشیه، برای خود نکونام هم وضعیتی برزخی رقم زده است. سرمربی‌ای که انتظار می‌رفت از تجربیات لالیگایی و سختکوشی‌اش در چالش دوران مربیگری استفاده کند، اما کار به جایی رسیده که سر نخواستنش در فضای هواداری استقلال دعوا است!
  • لذت بردن ممنوع!

    دنیای اقتصاد: پرسپولیس و استقلال در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا شب بدی داشتند؛ آبی‌ها که در ویران‌ترین نسخه خود با دو گل برابر السد قطر شکست خوردند و قرمزها هم با یک نمایش ناامیدکننده مقابل پاختاکور ازبکستان تن به تساوی یک-یک دادند. نتیجه‌ای که پرسپولیس گرفت از جهات مختلف برای این تیم مطلوب نبود. نمایش شاگردان خوان کارلوس گاریدو اصلا چنگی به دل نمی‌زد و تازه آنها خوش‌اقبال بودند که بدون امتیاز زمین را ترک نکردند. دیگر نکته‌ای که باعث می‌شود این توقف بیشتر توی ذوق بزند، شکست پرسپولیس در گام اول لیگ نخبگان برابر الاهلی عربستان است. حالا قرمزها در یک جدول ۱۲ تیمی که ۸ تیم اول آن صعود می‌کنند، از دو بازی صاحب یک امتیاز شده‌اند و این یعنی کارشان برای بالا رفتن سخت خواهد بود. آنها باید ۳ امتیاز خانگی بازی با حریف نه چندان دشواری مثل پاختاکور را به دست می‌آوردند، اما شاید در باد برد دربی خوابیدند و فرصت از دست رفت.
  • کمی زود نبود؟

    دنياي اقتصاد: پیش از بازی دوشنبه‌شب استقلال در خانه السد قطر، عادل فردوسی‌پور در رسانه اینترنتی‌اش بر اساس گزارش‌هایی که خودش آنها را «موثق» خواند، به یکی از حواشی استقلال پرداخت.
  • توپ طلا برای طارمی؟

    دنیای اقتصاد: کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌‌‌های فوتبال قاره کهن در سال ۲۰۲۴ را هشتم آبان ۱۴۰۳ در شهر سئول معرفی خواهد کرد. بر این اساس، اسامی نامزدها اعلام شده که ایران در بخش بهترین لژیونر، بهترین بازیکن فوتسال و بهترین فدراسیون فوتبال آسیا نامزد دارد.
  • تکلیف تیم ملی امید مشخص شد

    دنیای اقتصاد: مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره شرایط تیم فوتبال امید گفت: «بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو نظر اعضای هیات اجرایی و کمیته را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف‌نظرها بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال، لازم است این بحث یک بار برای همیشه تمام شود. فدراسیون مکاتبه و اعلام کرد که چون تیم امید نیم قرن است کسب سهمیه نکرده، اگر امکان دارد تصمیم بگیرید اختیار آن در دست کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش باشد. فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و... ندارد. ما وظیفه داریم فدراسیون‌ها را حمایت کنیم. امروز تصمیم گرفتیم مسوولیت تیم فوتبال امید برعهده فدراسیون فوتبال باشد و این موضوع را مصوب کردیم. هرچند تا امروز هم دخالتی از سوی این نهاد انجام نشده بود، اما ما با خواسته مهدی تاج موافقت کردیم.»
  • بازی تراکتور لغو شد

    دنیای اقتصاد: براساس اعلام نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار دو تیم موهون باگان هند و تراکتور در چارچوب هفته دوم مسابقات سطح دو لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم حضور تیم هندی در تبریز لغو شد. بر این اساس حضور اصحاب رسانه در تمرین روز گذشته تراکتور، منتفی شد و هوادارانی هم که بلیت این مسابقه را خریداری کرده بودند، بلیت آنان برای بازی با فولاد خوزستان ذخیره شد. اعضای کاروان تیم هندی دو روز قبل به بهانه عدم امنیت و شرایط ویژه خاورمیانه، از سفر به ایران سر باز زده بودند و با وجود انتظار مسوولان تراکتور و ناظر بازی، تصمیم گرفتند به تبریز سفر نکنند. اکنون باید منتظر AFC برای این مسابقه باشیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر