دستگیره هوشمند چیست؟

رپرتاژ آگهی: این نوع از دستگیره‌های الکترونیکی مدرن از تمامی امکانات مانند؛ باز شدن از طریق اثر انگشت، وارد کردن کد و ... و ویژگی‌هایی مانند: اتصال به وای فای، کنترل از راه دور و ... برخوردار هستند. بنابراین اگر می‌خواهید علاوه بر افزایش امنیت درب ورودی ساختمان خود، از امکانات هوشمند سازی ساختمان بهره‌مند شوید. استفاده از دستگیره‌های هوشمند می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد چرا که شما با انتخاب یک محصول می‌توانید از تمامی مزیت‌های قفل هوشمند در کنار دستگیره سنتی قدیمی یکجا بهره‌مند شوید!

داشتن طرح‌های مختلف و شیک، ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد دستگیره هوشمند درب ضد سرقت، از عواملی است که بر روی قیمت دستگیره هوشمند تاثیر گذار هستند، همچنین سبب شده است که هر فردی با هر بودجه و سلیقه‌ای بتواند هر یک از انواع دستگیره‌های درب هوشمند را بر روی درب ورودی آپارتمان، اتاق، ورودی ساختمان و ... داشته باشد. در ادامه ما می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را از کاربرد، مزیت و مشخصات این محصول هوشمند دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم.

منظور از دستگیره دیجیتال چیست؟

در چند سال اخیر، قفل الکترونیکی یا هوشمند با سرعتی چشمگیر جایگزین قفل‌های سنتی و مکانیکی شده‌اند. این قفل‌ها استفاده از کلید را به حداقل رسانده‌اند و به جای آن، امکانات منحصر به فردی مانند اثر انگشت، رمز، کارت یا ریموت را برای باز کردن درب ارائه می‌دهند که به طرز موثری از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

قطعا در بسیاری از ساختمان‌های مدرن یا هوشمند سازی شده، حداقل یکبار دستگیره هوشمند دیجیتالی را دیده‌اید. می‌توان گفت دستگیره دیجیتال؛ علاوه بر افزایش امنیت درب ورودی، دارای اهرم یا اهرم‌هایی جهت باز کردن درب در یک یا دو طرف آن هستند در واقع شما نیاز دارید پس از وارد کردن رمز، اثر انگشت، تشخیص چهر و ... و صدور مجوز، با استفاده از اهرمی زبانه قفل درب را باز یا بسته نمایید.

دستگیره‌های دیجیتال که با منبع تغذیه یا برق کار می‌کنند، خود نیز داری صفحه کلید هستند و به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از تاچ کردن صفحه لمسی، نگاه کردن به دوربین دستگیره، وارد کردن کد با استفاد از دکمه، قرار دادن کف دست در مقابل دوربین و ... در نهایت با کشیدن دسته به سمت پایین و تایید مجوز پیام، door open و در صورت عدم مجوز پیام faild صادر می‌شود.

در حال حاضر انواع دستگیره های درب هوشمند در انواع برند ایرانی و خارجی و در سایز‌های مختلف در کاربرد‌ها و برای انواع دربهای چوبی مختلف تولید و روانه بازار شده اند.

مراحل باز کردن درب با استفاده از دستگیره دیجیتال هوشمند به چه صورت است؟

اجازه دهید کمی در مورد روند و فرایند باز، بسته کردن درب با استفاده از دستگیره هوشند یا پیغام درب در مورد شکست خوردن ورود را شرح دهیم.

به صورت کلی مراحل انجام کار دستگیره دیجیتال درب به شرح زیر است:

  • ورود اطلاعات؛ اگر درب شما اثر انگشتی است انگشت خود را بر روی درب قرار دهید، همینطور برای تشخیص چهره به دوربین نگاه کنید یا برای رمزی، کد را وارد نمایید و همچنین برای کارتی، تگ یا کارت را به سنسور دستگیره نزدیک کنید.

  • پردازش؛ دستگیره هوشمند، اطلاعات دریافتی از طریق گیرنده‌ها را با اطلاعاتی که در خود دارد مورد پردازش قرار می‌دهد.

  • ری اکشن؛ اگر اطلاعات دریافتی عینا با دیتای ذخیره شده در سیسیتم دستگیره مطابقت داشت، اجازه دسترسی صادر می‌شود که در این صورت پیغام "door open" بر روی صفحه نمایش به رنگ سبز نشان داده می‌شود و همزمان توسط دستیار صوتی این پیغام از دستگاه پخش خواهد شد و شما با پایین کشیدن دسته می‌توانید درب را باز نمایید.

  • عدم ورود درست اطلاعات؛ پیغام "faild" به رنگ قرمز نمایش و توسط دستیار صوتی گفته می‌شود و در صورت فشردن دسته به سمت پایین باز هم درب باز نخواهد شد.

  • در نهایت و پس از چند بار ورود اطلاعات اشتباه، سیستم هشدار روشن شده و دستگیره هوشمند آژیر می‌کشد.

برای قفل کردن درب هم شما مراحل بالا را طی خواهید کرد و در نهایت پس از قفل شدن پیغام "door lock" به صورت سبز نمایش و توسط دستیار گفته می‌شود و در صورت پایین کشیدن اهرم دستگیره، درب باز نخواهد شد.

جدول دستگیره هوشمند درب ضد سرقت؛ مشخصات در یک نگاه

با مشاهده جدولی که در ادامه قرار داده‌ایم شما می‌توانید اطلاعات مفیدی از دستگیره هوشمند درب ضد سرقت در طی چند ثانیه دریافت نمایید.

جدول دستگیره درب هوشمند

مزیت

انواع مدل

ویژگی

کاربرد

برند‌های معروف

باز شدن سریع

مدیریت از راه دور

امنیت بسیار بالا

اضافه کردن کاربر جدید

داشتن کلید فیزیکی در مواقع ضروری

اتصال به اینترنت

ثبت گزارش ورود و خروج

مدیریت از راه دور دسترسی‌ها

اثر انگشتی

تشخیص چهره

رمزی

تگ یا کارتی RFID

باتری قابل شارژ

هشدار امنیتی

اپلیکیشن موبایل

ضد آب

ضد سرقت

درب ورودی آپارتمان

درب اتاق

درب هتل

ورودی واحد تجاری

سامسونگ

شیائومی

روک

گیت من

رندی

فیلیپس

یوکا

زیمنس

کاربرد دستگیره دیجیتال هوشمند چیست؟

فرض کنید برای محافظت از اشیای داخل اتاق کار خود می‌خواهید امنیت درب آن را افزایش دهید. بین روش‌های مختلف امنیتی، استفاده از دستگیره هوشمند یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. حال چرا دستگیره درب هوشمند؟ درب‌های چوبی ساختمان، ورودی آپارتمان، واحد مسکونی و درب اتاق، از مواردی هستند که باید برای باز کردن آنها از دستگیره استفاده شود، در این صورت قفل‌های معمولی امنیت بسیار کمتری در مقابل این نوع از دستگیره‌ها دارند.

در ادامه به انواع کاربرد دستگیره درب هوشمند اشاره خواهیم کرد:

  • درب ورودی مغازه

  • درب ورودی واحد تجاری

  • درب ورودی واحد مسکونی

  • درب منزل

  • در اتاق کار

  • ....

در واقع می‌توان گفت دستگیره های هوشمند دیجیتال به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف، بر روی تمامی درب‌های چوبی براساس نیاز قابل نصب هستند.

مزیت دستگیره هوشمند ضد سرقت نسبت به دیگر قفل‌ها

اگر بگوییم مزیت این نوع از محصولات هوشمند سازی ساختمان، بی نظیر است بی‌راه نگفته‌ایم.

از مزیت دستگیره دیجیتال درب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی نصب

  • افزایش فوق‌العاده امنیت

  • افزایش قیمت ملک

  • امکان هماهنگ سازی با دیگر سیستم هوشمند

  • مدیریت از راه دور

  • باز کردن قفل با کلید در مواقع ضروری

  • باز نشدنی تضمینی قفل بدون داشتن اطلاعات ورود

  • تشخیص چهره بدون اشتباه (استفاده از فناوری بیومتریک)

مزیت‌های دستگیره هوشمند درب بسیار زیاد است که به یک سری از موارد در جدول بالا اشاره شده است.

مرجع اطلاع از دستگیره هوشمند دیجیتال؛ اسمارتوم

تا اینجا قطعا اطلاعات شما در مورد دستگیره هوشمند درب ورودی افزایش یافته است، اما شاید بخواهید در مورد انواع دستگیره دیجیتال بیشتر بدانید یا این که شاید قبل از انتخاب محصول مورد نظر خود نیاز به مشاوره دارید! در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت رفع هر گونه سوال یا ابهام به سایت مرجع هوشمند سازی ساختمان اسمارتوم مراجعه نمایید.

از آنجایی که اسمارتوم خود مرجع عرضه دستگیره هوشمند درب سرقت می‌باشد از خدماتی نظیر تضمین کیفیت، ارائه قیمت مناسب، کارشناسان نصب دستگیره های هوشمند و همچین مشاوره تخصصی رایگان برخوردار است و شما می‌توانید اطلاعات درست ومعتبری را از اسمارتوم دریافت نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.