حیف از دیر رسیدن

طارمی در جریان برتری ۴برصفر اینتر مقابل ستاره سرخ، ستاره تیمش بود. او دو پاس گل و یک گل ثبت کرد تا نقش اول این برد باشد، اما شاید مهم‌ترین لحظه برای او، در هشتاد و یکمین دقیقه و بعد از باز کردن دروازه رقیب رقم خورد. صدا زدن نام طارمی از سوی گوینده ورزشگاه سن‌سیرو به مثابه ترشح آدرنالین خالص بود و این مهم با فداکاری لائوتارو مارتینز ساخته شد. کاپیتان آرژانتینی نراتزوری که پنالتی‌زن اول تیم محسوب می‌شود، ضربه‌ای را که خودش به دست آورده بود با فروتنی در اختیار مهاجم ایرانی قرار داد تا به نوعی پاس گل او در زمین را جبران کرده باشد. طارمی هم نخستین گلش با پیراهن اینتر را به ثمر رساند تا رسما نخستین گلزن ایرانی این تیم بزرگ ایتالیایی لقب بگیرد. بعد از بازی هم مطابق انتظار همه توجهات به سمت او بود؛ خودش که از لائوتارو تشکر کرد و از حس و حال خوبش گفت. سیمونه اینزاگی هم به صورت ویژه از شاگردش قدردانی کرد و هواداران هم با تشویق او نشان دادند که با پتانسیل‌های خرید جدیدشان آشنا شدند.

خلاصه در نیمه آبی شهر میلان، همه‌چیز بر وفق مراد طارمی است و او حداقل از فشار عدم گلزنی خلاص شده و قطعا همین موضوع در بازی‌های آینده به کمک وی خواهد آمد. در روزهایی که فوتبال ایران هیچ لژیونر مطرحی در سطح نخست اروپا ندارد، مهاجم بوشهری می‌تواند یک تنه سفیر هموطنانش در قاره سبز باشد. تنها افسوسی که اکنون وجود دارد، این است که چرا او زودتر از اینها کشف نشد تا قابلیت‌هایش را به مدت بیشتری نشان دهد. کاری که طارمی اکنون در ۳۲ سالگی انجام می‌دهد، می‌توانست یک دهه زودتر اتفاق بیفتد و در آن صورت شاید امضای پررنگ‌تری از او در تاریخ فوتبال اروپا به جای می‌ماند. واقعا حیف از دیر رسیدن و حیف از جبر جغرافیا که چنین بازیکن مستعدی برای رسیدن به بام فوتبال باید از مسیری طولانی عبور می‌کرد. تازه شانس آورد کسی مثل علی دایی در مسیرش قرار گرفت تا استعدادش را کشف کند. وگرنه که شاید او هم مثل هزاران فوتبالیست مستعد دیگر، هیچ‌گاه نامش شنیده نمی‌شد.


فاصله بیشتر شد

طارمی با گلزنی برابر ستاره سرخ، جایگاهش به عنوان بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را تثبیت کرد. این، یازدهمین گل او در بیست و هفتمین بازی‌اش در این رقابت‌ها بود و فاصله‌اش با نفر بعدی یعنی سردار آزمون به 5 گل افزایش یافت. علاوه بر این، طارمی با دو پاس گلی که سه‌شنبه شب به ثبت رساند، با 8 پاس بهترین ایرانی این رقابت‌ها از این حیث هم هست تا دو دستاورد بزرگ در کارنامه‌اش داشته باشد.