شماره روزنامه ۶۱۲۰
|

  • اسکن تیم ملی!

    دنیای اقتصاد: فهرست تیم ملی ایران برای دو بازی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ برابر ازبکستان و قطر که پنج‌شنبه این هفته و شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، اعلام شد. این لیست ۲۷ نفره از این قرار است: «علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین حسینی، علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، امین حزباوی، محمدمهدی زارع، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قائدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، جواد حسین‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده، سردار آزمون و شهریار مغانلو.» حالا چند نکته در مورد این فهرست بخوانید.
  • من بیرانوند، یاد نمی‌گیرم!

    دنیای اقتصاد: بعید به نظر می‌رسد حداقل در فوتبال ایران، کسی مثل علیرضا بیرانوند بتواند هر لحظه همه را غافلگیر کند. سلطان بلامنازع خراب‌تر کردن وضعیت خراب، برای تبرئه خودش در اتفاقات اخیر، علنا به خلافی بزرگ اعتراف کرده که سبب شده پرونده‌اش ابعاد جدیدی پیدا کند. دیگر چه اتفاقی باید رخ دهد که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به تخلفات رخ داده از سوی او و البته باشگاه پرسپولیس ورود کنند؟
  • حریف هندی نیامد و حذف شد

    دنیای اقتصاد: در دور دوم از مرحله گروهی سطح دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های تراکتور و موهان باگان هند باید در تاریخ چهارشنبه یازدهم مهرماه در استادیوم یادگار امام تبریز به مصاف هم می‌رفتند که تیم هندی به دلیل برخی بهانه‌های غیرفوتبالی، حتی با وجود حضور ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و تیم داوری در تبریز، از سفر به ایران خودداری کرد و در نهایت نیز پرونده این دیدار به بخش انضباطی AFC ارجاع داده شد. در همین راستا روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم خود را در این خصوص صادر کرد و باشگاه موهان باگان را از این پیکارها کنار گذاشت. در نتیجه، تمام مسابقاتی که توسط تیم موهان باگان برگزار شده، لغو و طبق مقررات مسابقات باطل اعلام می‌شود و برای رفع هر گونه ابهام، هیچ امتیاز و گلی از مسابقات این تیم در تعیین رتبه نهایی گروه A بر اساس ماده ۸.۳ مقررات مسابقات لحاظ نخواهد شد. این موضوع اکنون به کمیته‌های مرتبط AFC ارجاع داده خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
  • بارسلونا و یک مصدوم دیگر

    دنیای اقتصاد: باشگاه بارسلونا با انتشار یک بیانیه، مصدومیت عضلانی فران تورس از ناحیه دوسر ران پای راست را تایید کرد. موندو دپورتیوو مدعی شده که این مصدومیت، می‌تواند تورس را حدود دو ماه(۸ هفته) دور از میادین نگه دارد و البته احتمال کمتر بودن مدت زمان دوری(حدود ۵ هفته) هم وجود دارد، ولی حالا تورس به لیست پرتعداد مصدومان تیم هانسی فلیک اضافه می‌شود. این نخستین بار نیست که مدت‌ زمان دوری بازیکنان مصدوم بارسلونا، از گزارش اولیه رسانه‌های کاتالان بیشتر از آب درمی‌آید. ابتدا اعلام شده بود که تورس پس از سه هفته می‌تواند به میادین برگردد. قبلا در مورد دنی اولمو هم چنین گزارش اشتباهی منتشر شده بود و او تا پس از بازی‌های ملی ماه اکتبر نمی‌تواند به میادین برگردد؛ در حالی که گزارش‌های اولیه می‌گفتند تنها یک هفته نمی‌تواند بازی کند! (اکنون سه هفته از مصدومیت اولمو گذشته است).
  • درگذشت ورزشی‌نویس با سابقه

    دنیای اقتصاد: حسین خوانساری، ورزشی‌نویس با سابقه که یکی از نویسندگان شاخص کیهان ورزشی به‌ شمار می‌رفت، به علت بیماری در لندن درگذشت. جامعه ورزشی‌نویسان و کانون مربیان فوتبال ایران این درگذشت را به خانواده وی و همچنان همکارانش تسلیت گفتند. خوانساری یکی از چهره‌های برجسته دوران طلایی کیهان ورزشی بود که بعد از مهاجرت به لندن، برای دو دهه از فضای ورزشی‌نویسی فاصله گرفت، ولی در نیمه دوم دهه نود از راه دور با خبرورزشی همکاری داشت. با اعلام خانواده این ورزشی‌نویس مشهور، پیکر وی در لندن به خاک سپرده می‌شود.
  • استقلال؛ آزاد و رها

    دنیای اقتصاد: دومین برد فصل استقلال در شرایطی رقم خورد که آبی‌پوشان در نخستین بازی فصل‌شان بدون جواد نکونام به میدان رفتند. هرچند رقیب آنها یعنی هوادار هم آنچنان قدرتمند نبود که بتواند تیم پرستاره پایتخت را به چالش بکشد، اما نمایش شنبه شب استقلال در قلعه‌حسن‌خان نشان داد این تیم می‌تواند هم زیبا بازی کند و هم برنده شود.
  • یک نفر علیه همه!

    دنیای اقتصاد: چهره ویژه نبرد استقلال و هوادار، کاپیتان آبی‌پوشان بود. چند روز پس از اشتباه بزرگ در جدال مقابل السد و البته انگ کم‌کاری عمدی در دربی، سفره دل حسین حسینی باز شد و او همه را از دم تیغ گذراند؛ از برخی هواداران و صفحات طرفداری گرفته تا مدیران باشگاه و البته سرمربی مستعفی تیم!
  • بازی زشت، آمار زیبا!

    ورزش‌مدیا: اگر شما هم بازی شنبه‌شب پرسپولیس و چادرملو را تماشا کرده‌اید، احتمالا سرتان درد گرفته است و بیزار شده‌اید از اجتماع آن همه آیتم منفی در یک پکیج؛ زمین زشت و زار، چمن نامرغوب، VAR خاموش و البته نمایش به‌شدت ضعیف دو تیم. این، دومین بازی خیلی بد پرسپولیس بعد از نمایش نسبتا خوب این تیم در دربی تهران بود که خیلی از آن امیدواری‌های شکل‌گرفته نسبت به کارلوس گاریدو را به تردید و نگرانی تبدیل کرد.
  • تخلف جدید در پرونده بیرانوند

    تسنیم: ابهامات رای محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند برای فسخ قرارداد با پرسپولیس، ابعاد دیگری هم دارد و پیگیری‌ها نشان می‌دهد صدور همین رای پر حرف و حدیث هم روند قانونی را طی نکرده است! طبق ماده ۲۹ آیین‌نامه نقل‌و‌انتقالات، کمیته وضعیت پس از کسب نظر کمیته حقوقی و تدوین مقررات، باید تاییدیه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را نیز در این خصوص دریافت می‌کرد که این موضوع اصلا در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشده است. اتفاقی که نشان می‌دهد کمیته‌های قضایی و انضباطی فدراسیون فوتبال حتی خودشان هم به قانون عمل نمی‌کنند و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت این افراد، در پرونده‌ای که روند قانونی را طی نکرده حکمی صادر کنند که قانونی باشد. این درحالی است که فدراسیون در ماجرای افزایش سقف بودجه در آخرین ساعات نقل‌و‌انتقالات به صورت تلفنی رای اعضای هیات رئیسه را گرفته بود.
  • شوک بزرگ به پرسپولیس

    دنیای اقتصاد: پیش از آغاز نبرد پرسپولیس و چادرملو خبر رسید اوستون اورونوف ستاره ازبک سرخ‌پوشان در حین گرم کردن دچار آسیب‌دیدگی شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد مصدومیت اورونوف از ناحیه کشاله پاست و نکته مهم اینکه او با مصدومیت کشاله در هر دو پای خود مواجه شده تا به این ترتیب نگرانی هواداران پرسپولیس و همچنین تیم ملی ازبکستان در مورد این ستاره بیشتر از گذشته شود. این تنها خبر بد برای سرخ‌ها نبود، چرا که مدافع ملی‌پوش تیم هم دچار آسیب‌دیدگی شده است. محمد‌حسین کنعانی‌زادگان نیز از ناحیه عضله چهار سر ران مصدوم شده و در حالی که پیش‌بینی اولیه مبنی بر غیبت او تا سه هفته آینده است، ارزیابی وضعیت این بازیکن بعد از دریافت‌ ام‌آر‌ای ادامه خواهد داشت، اما او قطعا اردوی تیم ملی و احتمالا دیدار با السد را از دست داده است.
  • بزرگ، مثال رئال مادرید

    دنیای اقتصاد: در جریان برتری ۲برصفر رئال مادرید برابر ویارئال، دنی کارواخال کاپیتان کهکشانی‌ها پس از برخورد با یرمی پینو، هافبک زردپوشان دچار مصدومیتی شدید شد و فصل را از دست داد. علاوه بر رباط صلیبی، رباط جانبی خارجی و همچنین تاندون کارواخال پاره شد و او شدیدترین مصدومیت ممکن را تجربه کرد؛ آن هم از سوی بازیکنی که خودش از پارگی رباط صلیبی به میادین بازگشته و چند هفته قبل پس از برخورد با مارک آندره تر‌شتگن، کاپیتان بارسلونا را هم تا انتهای فصل خانه‌نشین کرد! چند ساعت پس از این اتفاق، باشگاه رئال مادرید قرارداد کارواخال را که تا انتهای فصل اعتبار داشت، یک سال دیگر تمدید کرد تا نشان دهد تمام قد از کاپیتان خود حمایت می‌کند. اقدامی که عظمت این باشگاه در حمایت از بازیکنانش را می‌رساند و متاسفانه در فوتبال ایران کمتر شاهد آن هستیم.
  • به‌شدت خجالت‌زده‌ایم!

    دنياي اقتصاد: هنوز کتگوری رسانه‌ای برای پوشش صحبت‌های محمود فکری در نشست خبری بعد از پیروزی برابر سایپا اختراع نشده است. طبیعتا نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم آن حرف‌های زشت و خارج از چارچوب را بازنشر دهیم، اما کنفرانس فوق هزاران نکته برای مردم و یک حقیقت تکراری را برای اهالی فوتبال بازگو کرد که پیشاپیش اعلام می‌کنیم حتی از پرداختن به جوانب آن‌هم خجالت زده‌ایم.
  • کوه، موش زایید!

    دنياي اقتصاد: ضرب‌المثل «کوه موش زایید» در شرایطی به کار برده می‌شود که بعد از مدت‌ها انتظار برای وقوع یک اتفاق خیلی بزرگ، ناگهان خروجی این همه صبر و تحمل تنها یک حادثه خیلی کوچک و جزئی از کار در بیاید. به همین اعتبار، این ضرب‌المثل بهترین واکنش به حکمی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پرونده علیرضا بیرانوند صادر کرد. بعد از فسخ یکطرفه قرارداد با پرسپولیس از سوی علیرضا بیرانوند و پیوستن این بازیکن به باشگاه تراکتور، سرخ‌پوشان تهرانی از هر دو طرف ماجرا شکایت کردند؛ از بیرو به اتهام فسخ غیرقانونی و از تراکتور به اتهام اغوای این بازیکن.
  • بازی پرسپولیس به تعویق افتاد

    ایسنا: دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه امام رضای مشهد میزبان تیم ملی قطر خواهد بود. با توجه به فاصله کم بازی تیم ملی تا مسابقات هفته هشتم لیگ برتر، دیدار پرسپولیس برابر ملوان انزلی - که قرار است ۲۶ مهر برگزار شود - به تعویق خواهد افتاد، اما بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن در موعد مقرر یعنی ۲۷ مهر برگزار می‌شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که با توجه به اینکه در قانون آمده بازی تیم‌هایی که بیش از سه ملی‌پوش دارند، به تعویق می‌افتد. پس این قانون شامل قرمزها که بازیکن ملی‌پوش خارجی نیز در ترکیب تیم خود دارند، می‌شود.
  • چرا دربی شمال متوقف شد؟

    دنیای اقتصاد: دربی شمال کشور میان نساجی و ملوان در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار شد که با نتیجه یک-یک به پایان رسید. یکی از حواشی این دیدار مربوط به حوالی دقیقه ۳۰ می‌شود که بازی چند دقیقه‌ای متوقف شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر