درآمد ۲ میلیاردی با کاشت نهال بادام دیم

رپرتاژ آگهی: بادام از جمله محصولات خشکباری و اقتصادی است که با توجه به ارزش غذایی، بهداشتی، دارویی و محصولات جانبی از جایگاه ویژه‌ای در بازارهای صادراتی برخوردار است. کشور ما با تولید سالانه بالغ بر ۲۰۰ هزار تن بادام پنجمین تولید کننده برتر در جهان بوده و توانسته با ۲۰۰ هزار هکتار سطح باغات بادام آبی و دیم، ۸ درصد از سطح زیر کشت بادام جهان را به خود اختصاص دهد.

نهال بادام دیم از جمله واریته‌های بسیار مقاوم، کم آب طلب و با محصولی مغذی و ارزشمند است. این نهال بهترین گزینه برای خاک‌های آهکی، کم آب و شور است. با توجه به خشکسالی، فرسایش خاک و کمبود منابع آبی، بخش کشاورزی سعی می‌کند از درختان مقاوم به کم آبی نهایت بهره را برده که در این میان نهال بادام بهترین راهکار و استراتژی جهت سرمایه‌گذاری خواهد بود.

 نهال‌های بادام دیم پیوندی تولید شده در نهالستان بزرگ رویال نهال از جمله ارقامی است که امکان اصلاح و و تازه سازی باغات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا با کاشت نهال‌های پیوندی، زود بازده و پربار بتوانند میزان تولید بادام در هکتار را از ۲ تن تا ۵ الی ۶ تن در هکتار افزایش دهند و به درآمدهای بالقوه میلیاردی برسند.

معرفی نهال بادام

نهال بادام یکی از قدیمی‌ترین درختان میوه بومی ایران و آسیای مرکزی با قدمتی ۴۰۰۰ ساله است که درختی تک پایه و پر شاخ و برگ بوده و ماکسیمم ارتفاع آن تا 8 متر نیز می‌رسد. این نهال برای شکوفایی به سرمای ۱۰۰ الی ۵۰۰ ساعته با دمای ۷ درجه سانتیگراد نیازمند است. با توجه به ریشه‌های قدرتمند می‌تواند نیاز آبی خود را از اعماق زمین مرتفع کند.

 لذا در مناطق کم آب و  سردسیری و زمین‌های آهکی و شور که امکان کاشت و پرورش درخت و گیاهان دیگر وجود ندارد، کاشت نهال بادام دیم و پرورش آن می‌تواند نوید بخش تجارت و سرمایه‌گذاری پرسود باشد. عمدتاً در دنیا ،مناطقی با عرض ۳۰-۵۵ درجه شمالی به بادام کاری اختصاص می‌یابد که با توجه به قرارگیری کشور ما در عرض جغرافیایی ۲۵-۴۰ درجه شمالی به جز مناطق جنوبی در همه مناطق میتوان  بهره‌وری لازم را از باغات بادام به عمل آورد.

 نهال بادام در زمین‌هایی با نور مستقیم خورشید و عاری از سایه می‌تواند با اپتیمم ۲۳ درجه سانتیگراد، حداکثر ۴۵ درجه سانتیگراد و حداقل ۱۰ درجه سانتیگراد بیشترین بازدهی و باردهی را به خوبی داشته باشد. بازه زمانی لازم برای ثمر دهی این نهال حدود 2 سال است. مضاف بر اینکه این نهال بهترین بازخورد را در خاک‌های لومی، سبک شنی و خاک رس دارد.

Picture1

آیا کاشت نهال بادام در مقیاس بالا توجیه اقتصادی دارد؟!

مسلماً همه کشاورزان حتی آن‌هایی که تجربه کافی از باغبانی ندارند می‌دانند که محصول بادام و گردو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خشکبار در ایران و جهان است. اما چالش مهم این است که آیا پرورش نهال بادام در مقیاس بالا توجیه پذیر بوده و صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ مقاومت در برابر گرما و کم آبی بزرگترین مزیت کاشت نهال بادام دیم است. اما همه ماجرا به این موارد ختم نمی‌شود و در بخش زیر مزایای احداث باغ بادام را تشریح می‌شود.

  • بازارپسندی میوه بادام: از جمله فاکتورهایی که باعث ارتقاء شانس و موفقیت اقتصادی در تولید بادام می‌شود بازارپسند بودن میوه و تقاضای بالا در بازارهای داخلی و خارجی است.

  • درآمدزایی پایدار: نهال های بادام از جمله منابع درآمد پایدار با عمر محصول دهی و اقتصادی بالا هستند که درآمد حاصل از آن می‌تواند پیشینه استثماری برای آینده شود.

  • مقاومت درخت بادام:  نهال بادام در برابر خشکسالی و کم آبی، نوسانات محیطی و دمایی، خاک‌های آهکی، شور و آب‌های نیمه شور بسیار مقاوم است.

  • مدیریت ساده: نهال بادام مقاومت بالایی در برابر بیماری‌ها، پرندگان و آفات داشته لذا نیاز پایین نهال بادام به مراقبت و پایین بودن هزینه‌های کاشت و داشت باعث تسهیل افزایش سودآوری و درآمدزایی خواهد شد.

Picture2

معرفی ارقام نهال بادام اقتصادی و پر سود برای اقلیم های مختلف

اگرچه نهال بادام نهالی مناسب مناطق مدیترانه‌ای و معتدل با زمستان‌های ملایم است اما نیاز سرمایی آن ایجاب می‌کند که در مناطق با سرمای معمول کاشته شده تا با پشت سر گذاشتن دوره سرمایی خود بتواند شکوفایی ایده آل و بالایی داشته باشد. در این بخش مهم‌ترین ارقام نهال بادام پرسود و اقتصادی را معرفی خواهیم کرد .

  1. نهال بادام فرانیس کلون :  فرانیس متعلق به کشور فرانسه از جمله بادام‌های کاغذی، دیرگل، مناسب  مناطق کوهستانی با سرمای بهاره است. این نهال دارای عملکرد بالا میوه با کیفیت با عمر اقتصادی ۴۰ سال و حداکثر باردهی 20 کیلو می‌باشد.

  2. نهال بادام تونو : نهالی مقاوم به خشکی و گرما، زود بازده با عملکرد مناسب و کیفیت خوب، خود گرده افشان و دیرگل بوده و باردهی خوشه‌ای دارد. این رقم به دلیل داشتن پوست سنگی گزینه مناسبی در برابر پرندگان و حشرات برای محافظت از مغز محصول است. بسیار پربار با باردهی 35 کیلو می‌باشد.

  3. نهال بادام آذر : از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ارقام دیرگل، زود بازده در مناطق کوهستانی با پوست نیمه کاغذی است که محصول آن به بادام آجیلی معروف بوده و بسیار ارزشمند است. دارای عمر اقتصادی 25 سال بوده با حداکثر باردهی ۲۷ کیلو در سال است.

  4. نهال بادام مامایی :  نهالی مقاوم به خشکی مناسب برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری است که دارای مغز شیری و خوش طعم بوده، رقمی اقتصادی و بسیار بازار پسند با شانس دوقلو زایی ۴۲ درصد است. این رقم  مقاوم در برابر آفات و جوندگان با پوست سنگی است.

چالش ها و نوآوری ها در احداث باغ بادام کدامند؟

باغات بادام علی رغم سودآوری، هزینه‌های پرورشی و نگهداری کم با چالش‌های متعددی از جمله نوسانات بازار، کمبود آب و تاثیرات تغییرات اقلیمی ،  عفونت‌های قارچی و حشرات آلوده کننده، سرمازدگی یا گرمازدگی، مشکلات مربوط به آبیاری، تغییرات اقلیمی، پرندگان آسیب رسان به محصول، کمبود تغذیه در خاک، شکلات مربوط به محافظت و مدیریت، نظم نگهداری یا مسائل مرتبط با بازاریابی  مواجه هستند که باعث کاهش راندمان تولید باغات  و سود  باغداران شده است.

 مسلماً برای فائق آمدن بر چالش‌های ذکر شده با کاشت نهال های اصلاح شده و پیوندی می توان در هکتار با کاشت 625 اصله نهال بادام به درآمد چند میلیاردی رسید.

Picture3

خرید بهترین نهال بادام از معتبرترین نهالستان کشور

نهال بادام دیم رویال یکی از برترین  نهال‌های بادام تولید شده در نهالستان رویال نهال زیر نظر متخصصین گیاه شناسی و مهندسین کشاورزی با جدیدترین تجهیزات و فناوری‌های گیاه پزشکی است. این نهال‌ها با لیبل اصالت، کارت سلامت، بدون علائم آفات و بیماری با ریشه‌های سالم و پرالینا شده به همراه ضمانت در اختیار باغداران عزیز قرار می‌گیرد.  در نهالستان رویال کلیه نهال‌ها با کیفیت و سلامت کامل با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و رعایت استانداردهای بین‌المللی با کمک بذرهای اصلی و ارگانیک پرورش یافته است.

جهت اطلاعات بیشتر به لینک:

https://royalnahal.com/nahal-badam.html

مراجعه نمایید و یا جهت خرید نهال بادام با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.