آیا برای نصب آجر نمای سفید و قرمز به غیر از ملات از متریال دیگری میتوان استفاده کرد؟

البته طی سالهای اخیر به غیر از ملات شن و سیمان از ریل های فلزی نیز استفاده می‌کنند استفاده از ریل های فلزی هزینه نسبتاً زیادی برای شما به همراه دارد ولی سرعت اجرا را بالا می برد به انضمام آن که باعث یک دست شدن اجرا می گردد.

بیشتر بخوانید : فروش انواع آجر نمای سفید، به همراه لیست قیمت 

چگونه تعداد آجر در هر متر مربع را محاسبه کنیم؟

معمولاً برای محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع چند المان در نظر گرفته می شود . طول آجر عرض و قطر آجر ... برای محاسبه دقیق طول آجر را به علاوه یک سانتی متر و عرض آجر را به علاوه یک سانتی متر کرده . عدد به دست آمده است طول و عرض را ضربدر هم می کنیم و عدد ۱ را تقسیم بر آن می کنیم.

به صورت معمول سایز استاندارد آجر نمای نسوز ۳۱ سانتی متر در ۷ سانتی متر در قطر ۲ سانتی متر می باشد که در یک متر مربع

حدود ۳۹ تا ۴۰ قالب باید در نظر بگیریم.

آجر نمای پازلی چیست و آیا در رنگهای سفید و قرمز وجود دارد یا خیر؟

معمولاً برای ساخت یک ساختمان وجود دیوارها بسیار ضروری می باشد دیوارها اصولاً از بلوک سفالی تشکیل شود و روی بلوک سفالی سیمان کاری و بعد از آن پلاستیک و متریال های دیگر قرار میگیرد . آجرنمای پازلی به شکلی عمل می کند که دیگر شما نیازی به سفال ندارید و صرفاً باید سرستون ها را سنگ کنید این متریال به کاهش هزینه های شما کمک زیادی می کند . آجر پازلی در رنگهای سفید قرمز و مشکی در بازار یافت می شود.

آجرنما

آیا مفهومی به نام حراج آجر نما وجود دارد یا خیر؟

با توجه به قیمت تمام شده آجر نما برای کارخانه های تولید کننده آجر اصولاً قیمت یک قالب آجر از متری ۷۰۰۰ تومان باید بالاتر باشد. دلیل قیمت بالای این محصول به نرخ روز گاز مصرفی و هزینه جانبی کارخانه ها بستگی دارد اما این که بسیار مجموعه ها قیمتی کمتر از این عدد به شما ارائه می‌کنند به کیفیت محصول بستگی دارد

آیا برای شوره زدن آجر چه کاری میتوان انجام داد؟

شوره زدن آجر معمولاً به دوغاب یا ملاتی که برای بندکشی آجر نما استفاده میشود بستگی دارد اصولاً بعد از بارندگی و در گذر زمان املاح آب به سطح روی آجر نما رسیده و نمک حاصل از آن به عنوان شوره یاد میشود. برای رفع این شوره میتوان از مواد نانو استفاده کرد یا با آب فشار قوی می توان آن را تمیز نمود به شرط آنکه سطح روی آجر، سریع خشک گردد.

نماها

معمولاً آجر نما سفید به چند نمونه تقسیم می گردد؟

آجر نما سفید بر اساس روشنی و تیره بودن به چهار نمونه سفید یکدست، سفید کم دانه، سفید بر دانه و سفید رندم تقسیم بندی می گردد. لازم به ذکر است که آجر نمای قرمز قهوه ای و مشکی نیز بر اساس همین تقسیم بندی به انواع مختلف تقسیم می شوند.

آیا ترکیب آجر نما و چوب می‌تواند به زیبایی و نمای ساختمان کمک کند؟

به شرط طراحی اولیه مناسب و اجرای دقیق و استفاده از متریال های چوبی مناسب یا آجر نما های طرح چوب می تواند به زیبایی پروژه شما کمک کند ولی استفاده از چوب های سطح پایین و بی کیفیت در یک بازه زمانی کوتاه می تواند نمای شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند

آیا از آجر نما برای آبنمای استخر استفاده می شود یا خیر؟

معمولاً از آجرهای نمای کرکره ای صخره ای و دکوراتیو برای دیوار حیاط دیوار باغ و بدنه آبنمای استخر استفاده می گردد

آیا مفهومی به نام آجر نمای لعابی در آجر های سفید و قرمز نیز معنا دارد یا خیر؟

لعاب یا شیشه ای که روی آجرهای نما قرار می گیرد به رنگ آن بستگی ندارد ولی لعاب در آجرهای نمای قرمز می تواند جلوه زیباتری داشته باشد.

بندکشی نمای ساختمان

بهترین زمان برای انجام بندکشی نمای ساختمان چه موقع است؟

معمولاً دو تا سه هفته بعد از انجام آجر نما میتوان بند کشی را انجام داد . نکته مهم دیگر در اجرای بند کشی استفاده از ملات تشکیل شده است از سیمان و دوده باید تشکیل شود و در دو ساعت و نیم اول پس از ساخت ملات و در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه باید استفاده شود.

بهترین نرم افزار برای مدلسازی و طراحی اولیه آجرنما چه نرم افزاری می باشد؟

نرم افزارRevit یکی از نرم افزارهای معروف برای طراحی آجر نما می باشد

آجر نمای قرمز ۲۰ در ۲۰ در چه قسمت هایی از ساختمان کاربرد دارند؟

این نوع از آجر نما علاوه بر نمای بیرونی در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد

از کجا میتوان مرغوبیت آجرنما را متوجه شد؟

وقتی دو آجر نما را روی هم قرار می دهیم باید فضای بین آنها باز نباشد یعنی صدای روی آنها باید کاملاً صاف و یکدست باشد . علاوه بر این باید وقتی بر هم زده می شوند یک صدای تیز مثل برهم خوردن دو سنگ بدهد.

آجر نمای سنتی سفید و قرمز در کجاها کاربرد دارند؟

معمولاً در کافه ها و در دکوراسیون های داخلی و فضاهایی که می خواهند یک بافت قدیمی را به تصویر بکشند

بهترین آجر نما برای باربیکیو چه آجری می باشد؟

آجر نمای نسوز قرمز و قهوه ای بهترین نوع آجر نما با استحکام بالا برای طراحی باربیکیو ها می باشد. در این مطلب سعی شد بهترین و بیشترین سوالات مورد نظر قبل از خرید آجر نما به شما گفته شود ولی برای اینکه شما در قیمت های ارائه شده در بازار آجر نما سردرگم نشوید به این نقل قول توجه کنید.

چرا قیمت آجر نما در بعضی از کارخانجات ارزان تر و مناسب تر است؟

کیفیت خاک و کیفیت پخت باعث ماندگاری و از دست نرفتن رنگ آجر می باشد کارخانجاتی که قیمت های پایین تر از قیمت بازار ارائه می کنند معمولاً از خاک های درجه دو و سه استفاده می نمایند ضمن اینکه تکنولوژی لازم برای تولید آجر را ندارند از این رو قیمت آن ها مناسب تر از دیگر کارخانه ها می باشد اما باید مشتریان توجه کنند که آجر ارزان بی کیفیت بعد از چند سال خود را در نمای ساختمان نشان میدهد

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.