طراحی سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال

با ظهور ارزهای دیجیتال و اینترنتی شدن کسب و کارها، جهت استفاده از ارزهای دیجیتال و افزایش استفاده از آن با اهداف مختلف، باید یک بستری مناسب و معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود؛ و این دلیلی بر طراحی سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال می باشد.

شرکت کاراایتی با حدود ۳۰ سال سابقه در عرصه طراحی سایت در کنار تیم طراحی سایت مجرب و جوانی برای شروع و رشد کسب و کار شما در کنارتان می باشد.

صرافی خریدوفروش تخصصی ارز دیجیتال کسب کاری با  آینده روشن:

در این مطلب کسب‌وکار صرافی خرید و فروش  ارز دیجیتال را از ۵ منظر مورد بررسی قرار دادیم؛

  1. دلیل کسب‌وکار صرافی آنلاین ارز دیجیتال:

ارز دیجیتال نوعی ارز مجازی است که بصورت فیزیکی قابل مشاهده نمی باشد و نوسانات قیمت آن نسبت به دلار با اختلاف بسیار کمتر می باشد.

ارز دیجیتال تتر به نسبت نوسانات کمتری نسبت به دلار در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دارد. بسیاری از سایت های خارجی داخلی و حتی سایت های بین المللی مانند فارکس جهت خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال، از تتر بدلیل پایین بودن نوسانات استفاده می کنند.

انواع ارز دیجیتال تتر:

  • ارز دیجیتال تتر ترونیtrc20

  • ارز دیجیتال تتر اتریومی erc20

تفاوت رمز ارز و ارز دیجیتال در چیست؟

2- مدل در آمدی صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال :

در صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال مدل درآمدی از کارمزد های تراکنش معاملات تامین می شود. خریداران ارز دیجیتال را با قیمت پایین‌تر می‌خرند و با قیمت بالاتر می‌فروشند و سود خوبی کسب می کنند.

  • افردی که ریسک پذیری کمتری دارند و تمایل به خرید ارز دیجیتال دارند؛ به آنها توصیه می شود ارزی تهیه کنند که نوسان کمتری نسبت به سایر ارزها داشته باشد. ارز دیجیتال تتر نوسانات کمتری نسبت به سایر ارزها و دلار دارد و ارزش آن در بلندمدت نسبت به دلار حفظ می شود و  اضطراب‌های ناشی از افت قیمت ناگهانی و افتادن ارزش ارز هایی مانند بیت کوین را ندارد.  

3- ویژگی‌های مهم طراحی صرافی آنلاین ارز دیجیتال :

اولین و مهم‌تری ویژگی طراحی صرافی آنلاین ارز دیجیتال بحث ساختار عملیاتی صحیح و سریع و قابلیت پردازش های مختلف خودکار آن است. اولین مورد اطلاع دقیق از قیمت لحظه ای ارز برای انجام معاملات خرید و فروش می باشد. پیش از هرگونه اقدام جهت خرید و فروش ارز دیجیتال باید از قیمت لحظه ای آن اطلاع داشته باشید؛ که براحتی از میزان سود خود از تراکنش ها را پیش بینی کنید و دقیقا همان میزان سود را کسب کنید.

  • دومین مورد امنیت برنامه و سایت است که باید در طراحی صرافی برای جلوگیری از نفوذ هکرها حتما لحاظ شده و رعایت شود.

  • سومین مورد احراز هویت کاربران جهت ثبت نام در سایت می باشد. برای جلوگیری از سرقت و اقداماتی شبیه این بهتر است که کاربران مراحل احراز هویت را طی کنند.

  • برنامه نویسی اختصاصی طراحی صرافی آنلاین ارز دیجیتال که بسیار اهمیت دارد.

  • اطلاع‌رسانی خدمات و انجام  معاملات  به کاربر از طریق ایمیل و sms  حائز اهمیت است.

  • استفاده از شبکه‌هایی که کمترین کارمزد را به‌صورت شبکه‌ای برای کاربر ایجاد می‌کنند در  صرافی بسیار موثر است.

صرافی های ارز دیجیتال براساس قوانین انجام معاملات و احراز هویت در دو نوع صرافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارند.

         صرافی متمرکز:

طراحی صرافی متمرکز نوعی صرافی است که تمامی تراکنش ها توسط مدیر سایت کنترل می شود. در این نوع صرافی، کاربران جهت ثبت نام و عضویت باید مراحل احراز هویت از جمله تایید شماره ملی، شماره موبایل و .... را بگذرانند.

 صرافی غیرمتمرکز:

در طراحی صرافی غیرمتمرکز تراکنش های معاملات توسط خود اشخاص مدیریت و کنترل می شود. کاربران جهت عضویت در این نوع صرافی نیاز به احراز هویت ندارند و می توانند صرفا با یک نام اختصاری در سایت عضو شوند. در این مدل صرافی بدلیل آنکه

اطلاعات تراکنش ها توسط خود اشخاص نگهداری می شود؛ امکان هک شدن آن بسیار کمتر از صرافی متمرکز می باشد.

۳-نکات فنی

 برای صرافی ارز دیجیتال :

  • باید از زبان برنامه نویسی و دیتابیس مناسب صرافی استفاده کنید؛ بگونه ای که امکان انجام درست عملیات بر بستر بلاک چین وجود داشته باشد. بهترین زبان برنامه نویسی روبی می باشد.

  • زبان‌ روبی یکی از زبان‌های است که در کشور های پیشرفته برای پروژه‌های جدی و بزرگ از آن بسیار استفاده می‌کنند.  در صورت عدم وجود دسترسی به زبان برنامه‌نویس روبی استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا می‌تواند مناسب این پروژه ها باشد.

نکته مهمی که وجود دارد هنگام انتخاب شرکت یا برنامه نویسی جهت طراحی صرافی آنلاین ارز دیجیتال به این موضوع مهم که شرکت یا برنامه نویسان از منابع آماده یا اسکریپت های صرافی که از طریق سامانه هایی مانند گیت هاب و .... ایجاد می شوند؛ استفاده نکنند. زیرا قابلیت توسعه این برنامه‌ها وجود ندارد و امکان دارد در آینده پروژه‌های شما اجرا نشود.

  • توسعه آتی و توسعه کسب و کار صرافی در آینده اولویت دارد. پشتیبانی و خدمات پس از فروش و امکان تغییرات و توسعه آتی بر پایه‌ی دانش فنی تولید شده برای شرکت فروشنده بسیار اهمیت دارد.

             تامین امنیت صرافی:

  • اول- لایه‌ی طراحی فرآیند:

در لایه‌ی طراحی فرآیند نکته‌ی بسیار مهمی که وجود دارد؛ این است که برنامه‌ای که فرآیند صرافی را انجام می‌دهد باید بر پایه‌ی حداقل ریسک باشد و امنیت سایت و محیط آن را حفظ کند. یکی از موارد مهم در فرآیند طراحی صرافی، طراحی ولت اختصاصی است. بگونه ای که کاربران ارزهای دیجیتال و پول خود رابرای انجام معاملات خرید و فروش در ولت الکترونیکی اختصاصی نگهداری کنند.

برای مثال اگر یک کاربر در وب‌سایت صرافی بعد از انجام تراکنش، ارز را مستقیم به ولت کاربری خود واریز کند در مقایسه با اینکه مبلغ را به طور اسمی در صرافی تا زمان درخواستانتقال، نگهداری کند و پس از آن انتقال دهد؛ بسیار ریسک کمتری دارد.

  • دوم لایه برنامه نویسی :

برنامه نویس باید متخصص باشد. زیرا اگر دانش کافی جهت برنامه نویسی را نداشته باشد امکان ایجاد اشتباهات امنیتی رایج برنامه نویسی یا استفاده از روش هایی با ضریب امنیت پایین وجود دارد.

  • سوم لایه شبکه:

استفاده از سرور امن، پروتکل‌های امن، فایروال مناسب و تنظیمات لازم برای جلوگیری از مشکلات امنیتی شبکه بسیار مسئله مهم است. سرور خود را از شرکتی که دانش مدیریت سرور و امنیتسرور و دیتا سرورهای بانکی دارد؛ اجاره کنید.

  • چهارم لایه‌ی نگهداری:

بدلیل دسترسی بالا و وسیع نیروهای انسانی به انواع عملیات و اطلاعات از جمله تراکنش ها، باید از نیروهای انسانی مطمئن استفاده کنید.

4- سرمایه لازم برای کسب‌وکار صرافی ارز دیجیتال

در کسب‌وکار صرافی خریدوفروش ارز دیجیتال سرمایه لازم به ۳ بخش تقسیم می‌شود:

  1. برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی و  آماده‌سازی و طراحی وب‌سایت صرافی خریدوفروش ارز دیجیتال و هزینه سرور نگهداری و امنیت پس از طراحی.

  2.  دیجیتال مارکتینگ و بدست آوردن مشتریان  که علاقه‌مند باشند خریدوفروش خود را با شما انجام بدهند.

  3. سرمایه در گردش  برای خریدوفروش ارز دیجیتال

باید سرمایه خود را بین برنامه نویسی، نگهداری و دیجیتال مارکتینگ تفکیک کنید. برنامه نویسی اولیه یکبار است و بسته به امکانات و روابط کاربری متفاوت هزینه آن بین 100 تا 500 میلیون تومان می باشد. نگهداری نیزشامل گارانتی خدمات پس از فروش و اجاره سرور می باشد؛ که هزینه آن ماهانه بین 5 تا 10 میلیون تومان می باشد.

دیجیتال مارکتینگ براساس روش های مارکتینگ و تبلیغات و بازاریابی هزینه آن ماهی بین 5 تا 100 میلیونمی باشد و میزان هزینه آن به میزان توقع شما جهت نفوذ در بازار دارد. توصیه می‌شود برای شش ماه اول شروع به کار یک بودجه‌ی میانه حدودا 10 تا 20 میلیون تومان اختصاص دهید و پس از 6 ماه میزان هزینه خود برای تبلیغات را در این بازه قیمتی مشخص کنید.

5- قانون‌مندی کسب‌وکار ارز دیجیتال:

نکته‌ای که وجود دارد این است که  خیلی از افرادی که قصد دارند وارد این کسب‌وکار بشوند نگرانی این را دارند که از فعالیت آنها جلوگیری شود.  در حال حاضر در کشور ایران خریدوفروش ارز دیجیتال غیرقانونی نیست؛ هرچند که هیچ نهاد یا سیستم و ارگانی برای نظارت بر آن و برای صدور مجوز فعالیت ایجاد نشده است.

در آینده‌ی نزدیک برای ارز دیجیتال قانون‌مندی‌های  لحاظ خواهد شد و قطعاً بعد از قانون گذاشتن سهم افرادی که سرمایه دارند و اعتماد کرده‌اند و تجربه‌ی قبلی دارندبرای نفوذ در بازار بیشتر است و درصد موفقیت بالاتری نسبت به سایر افراد که می‌توانند مجوز بگیرند؛ بیشتر است.

اگر شما قصد راه‌اندازی صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید؛ بدون توجه به شغلی که دارید (صراف،  طلافروش یا یک سرمایه گذار) جهت ورود به این حوزه باید یک مشاوره تخصصی  پیش از اقدام داشته باشید و از سرمایه موردنیاز برای راه اندازی این کسب و کار اطلاع پیدا کنید.

شرکت کاراایتی

شرکت کارا آی تی

شرکت کاراآی تی زیر مجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات فراکارانت با توجه  به تجربه ای بیشتر از 20 ‌ساله برای طراحی انواع موضوعات حوزه‌ی ارز دیجیتال و بلاک‌چین و از جمله صرافی‌های معاملات ارز دیجیتال می‌تواند یک روش صرفه‌جویی هدفمند برای زمان رسیدن به یک نرم‌افزار مطمئن با گارانتی باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.