بهترین شرکت هاستینگ برای خرید هاست کدام است؟

 در واقع این روزها اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در فضای اینترنت به کسب درآمد می‌پردازند‌ و کاربران تنها با یک جست و جوی  ساده در اینترنت می‌توانند نیازهای خود را پیدا کرده و تأمین کنند.

می‌توان گفت کسب و کارهای اینترنتی جایگاه خود را در بین کاربران اینترنت به ثبات رسانده‌اند اما آیا تاکنون به ماهیت این سایت‌ها و چگونگی راه اندازی یک پایگاه اینترنتی فکر کرده‌اید؟

اگر راجع‌به چگونگی طراحی سایت اطلاعاتی داشته، احتمالا در خلال دانسته‌های خود چیزهایی راجع به هاست، دامین و اهمیت خرید هاست شنیده‌اید.

اهمیت هاست برای سایت‌های اینترنتی به قدری بالا است که بدون آن امکان راه اندازی سایت وجود ندارد. از این‌رو کارفرمایان برای شروع فعالیت خود در اینترنت قبل از هر چیزی به خرید هاست می‌پردازند. در ادامه هر چیزی که لازم است درباره هاست بدانید را شرح می‌دهیم.

تاثیر خرید هاست خوب در طراحی سایت

قبل از این که به معرفی بهترین شرکت هاستینگ برای خرید هاست بپردازیم، بهتر است با مفهوم هاست آشنا شوید. طراحی سایت در واقع پایگاهی است در فضای اینترنت که امکان فعالیت‌های تجاری را برای کارفرمایان فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت طراحی سایت نیز مانند راه اندازی یک فروشگاه سنتی راه و روش خاص خود را دارد.

قبل از هر چیزی باید برای سایت خود یک نام مناسب انتخاب کنید. دامین در واقع همان نامی است که برای سایت خود انتخاب می‌کنید. دامنه یا دامین، خود یک مبحث مجزا و مفصل است. در این مطلب اگر همین حد بدانید که دامین نام پایگاه اینترنتی شما است، برای درک بهتر هاست کفایت می‌کند.‌

طبیعتا برای راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی به مکانی برای ارائه محصولات نیاز دارید. در اینترنت نیز این اصل وجود دارد. هاست در حقیقت فضای میزبانی شما و به عبارتی مکان کسب و کار شما در اینترنت است.

آنچه در هاست یا فضای میزبانی به مشتریان عرضه می‌شود، محتوایی است که شما باید به صورت مرتب و پیوسته بارگذاری کنید. پس از خرید هاست مناسب باید به فکر طراحی و جلوه بصری یا به اصطلاح دکور و ویترین سایت و همچنین چگونگی مدیریت آن باشید.

پروسه‌ای کاملا طبیعی که در تأسیس یک کسب و کار فیزیکی هم طی می‌شود. به این ترتیب انتخاب یک هاست مناسب جزو اولین گام‌ها برای طراحی سایت اینترنتی است. حال که با نقش هاست در سایت‌های اینترنتی آشنا شدید، بهتر است به صورت تخصصی‌تر چیستی آن را بررسی کنیم.

هاست چیست؟

هاست یا میزبانی وب در واقع به بخشی از سرور گفته می‌شود که امکان بارگذاری هر نوع محتوای تصویری، فایل‌های مختلف، محتوای متنی و سایر صفحات سایت در آن وجود دارد. هاست را می‌توان به منزله آدرس برای کسب و کار شما دانست که کاربران اینترنت از هر کجای دنیا می‌توانند با سرچ کردن آدرس سایت در نوار جست و جو به صفحه شما رجوع کنند.

میزبانی وب ماهیت فیزیکی ندارد. در مقابل، سرور نوعی کامپیوتر سخت افزاری همیشه روشن است که با قدرت پردازشی بالا میزبانی هاستینگ را به عهده دارد. وقتی در اینترنت چیزی را سرچ می‌کنید، سرورها جهت ارائه اطلاعات درخواست  شده، سایت‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت سرور یک شبکه بسیار بزرگ است که با خرید هاست، تنها یک ‌واحد کوچک از آن در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ گویی شما این واحد را برای مدت زمان مشخصی اجاره کرده‌اید. برای اینکه با جزئیات بیشتر آشنا شوید مقاله هاست چیست را در بلاگ ایران سرور مطالعه کنید.

انواع هاست

آنچه در هنگام خرید هاست اهمیت پیدا می‌کند، انتخاب نوع مناسبی از میزبانی است. با توجه به این که انواع مختلفی از سایت در فضای اینترنت وجود دارد، وجود انواع مختلفی از هاست اصلا چیز عجیبی نیست. شرکت‌های هاستینگ با توجه به نوع سایت، هاست‌های مناسبی را ارائه می‌دهند. در ادامه انواع هاست را معرفی می‌کنیم.

  • هاست اشتراکی: قطعا خرید هاست هزینه‌ای برایتان خواهد داشت. سرورها به عنوان شبکه‌های سخت افزاری در محیط‌هایی به نام دیتا سنتر نگهداری می‌شوند و نگهداری آن‌ها هزینه‌های زیادی از جمله هزینه برق را در بر دارد. هر سرور می‌تواند به صدها بخش تقسیم شود که هر بخش آن یک هاست اشتراکی است. این نوع میزبانی برای آن دسته از کارفرمایانی مناسب است که تازه کار بود و سایتشان ترافیک بالایی ندارد. این نوع از هاست‌ها قیمت ارزان‌تری دارند چون هزینه نگهداری سرور بین همه کاربران تقسیم می‌شود.

  • هاست اختصاصی: صاحبین سایت‌هایی که بازدید و ترافیک بالایی دارند، مانند سایت‌های تجاری و فروش به پهنای باند بیشتر، سرعت و امنیت بالاتری احتیاج دارند. این دسته از کارفرمایان می‌توانند با خرید هاست اختصاصی یک سرور را در اختیار خود داشته باشند.

  • هاست مجازی: برخی از کارفرمایان سایت‌ها به دسترسی بیشتری از امکانات سرور نیاز دارند اما هزینه هاست اختصاصی را نیز در اختیار ندارند. این افراد می‌توانند از هاست مجازی استفاده کنند. هاست مجازی که به آن وی پی اس یا سرور مجازی نیز می‌گویند، در واقع چیزی بین هاست اشتراکی و اختصاصی است. در این سرویس شما به امکانات بیشتری نسبت به هاست مجازی دسترسی پیدا کرده و می‌توانید هر برنامه‌ای که مد نظر دارید را نصب کنید. در حالی که قیمت این سرویس بسیار ارزان‌تر از هاست اختصاصی است.

  • هاست ابری: هاست‌هایی که معرفی کردیم تنها یک سرور میزبان دارند، در حالی که هاست‌های ابری توسط چند سرور به صورت هم زمانی میزبانی و پشتیبانی می‌شوند. در این صورت اگر یک سرور به مشکل بر بخورد یا به تعمیر نیاز داشته باشد، هاست توسط سرورهای دیگر میزبانی می‌شود. خرید هاست ابری برای شرکت‌های بزرگ و معروفی که باید مدام در دسترس کاربران باشند، مزایای زیادی به همراه دارد.

معرفی انواع هاست: هاست اشتراکی و هاست مجازی

نکات مهم هنگام خرید هاست

شرکت‌های هاستینگ، سرویس‌های میزبانی خود را با برنامه‌های مختلفی ارائه می‌دهند، بنابراین همان طور که انتخاب بهترین شرکت هاستینگ حائز اهمیت است، انتخاب بهترین هاست نیز اهمیت زیادی دارد.

یک هاست مناسب باید ‌پهنای باند زیادی داشته باشد تا در ترافیک بالا سرعت لود کاهش نیابد، فضای هاست یا حافظه ذخیره سازی آن نیز باید بالا باشد تا امکان بارگذاری اطلاعات بیشتری  را داشته باشید، هاستی را خرید کنید که امکان ادان دامین داشته باشد و بتواند به راحتی دامنه جدیدی به آن بیافزایید، هاست‌هایی که سیستم مدیریت محتوا بدون دانش برنامه نویسی و قابلیت بکاپ گیری دارند و همچنین مدام در در دسترس هستند، بهترین هاست می‌باشند. قیمت هاست نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید آن است. برای تهیه هاست با قیمت مناسب باید بهترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنید.

علاوه بر اینها باید هنگام اجاره هاست به سیستم عامل آن نیز توجه کنید. هاست‌ها از دو سیستم علمل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند. در انتخاب سیستم عامل باید به نوع زبان برنامه نویسی سایت، سیستم مدیریت محتوا و سایر نیازهای سایتتان توجه کرده و بر اساس آن سیستم عامل مناسب را تهیه کنید.

مسئله دیگری در خرید هاست مطرح می‌شود، انتخاب هاست ایرانی یا خارجی است. هاست ایرانی در داخل کشور میزبانی می‌شود، دیتاسنتر آن نیز داخل کشور است. هاست ایرانی یا خارجی در بازدیدکنندگان سایت شما تأثیری ندارند، در هر صورت تمام کاربران اینترنت در جهان می‌توانند از سایت شما بازدید کنند اما در کل هاست ایرانی برای سایت‌های ایرانی مناسب‌تر است.

هاست با قیمت مناسب از ایران سرور

بهترین شرکت هاستینگ

ایران سرور (https://www.iranserver.com/) یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هاستینگ است که با دو دهه فعالیت به عنوان یک شرکت معتبر در حوزه خدمات هاستینگ شناخته می‌شود.‌ ایران سرور میزبانی بسیاری از سایت‌های برتر ایران مانند شیپور، علی بابا، دیجی کالا، کافه بازار و غیره را به عهده دارد.

این شرکت با پلن‌های متنوع، تأمین امنیت سرور، ارائه بهترین خدمات پشتیبانی و تعرفه بسیار مناسب انواع هاست را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خدمات شرکت ایران سرور و خرید هاست از طریق لینک زیر وارد سایت آن شوید.

شما می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت این شرکت فنی مهندسی شده و با دریافت مشاوره، بهترین خدمات هاستینگ را برای طراحی یک سایت پربازدید خرید کنید. این شرکت انواع هاست و سرور ایرانی و خارجی را متناسب با سیستم‌عامل شما با بهترین قیمت ارائه می‌دهد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.