معرفی رمز ارزها و شناخت رمزارز های محبوب

در همین حین، دیگران بر این باورند که هر گونه شک و تردید مرتبط با رمزارزها ناشی از جهل است. ولی این نکته بسیار مهم بر هیچکس پوشیده نیست که شناخت رمزارز ها و کاربرد آنها برای هر شخصی بسیار مهم بوده و در آینده به یکی از واجبات مبدل می‌شود.

رمزارز ها برای مبتدیان

رمزارز ها به صورت مداوم در حال رشد و توسعه هستند و روز به روز انواع زیادی از رمزارز ها تولید می‌شوند. بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران فرصت های نهفته در رمزنگاری را تشخیص داده‌اند و همواره دنبال روش های عالی برای استفاده از آنها در زمینه های مختلف هستند. این منجر به رشد نمایی بازار رمزنگاری شده است.

با این حال، هنوز بسیاری از سوء تفاهمات پیرامون مفهوم رمزارزها وجود دارد و انتظار می‌رود که افراد و شرکت هایی که به دنبال استفاده از بی ثباتی بازار رمزنگاری ها و همچنین قدرت ابتکار رمزارز ها هستند، از مزایای این ارز برخوردار باشند. با توجه به این موضوع، این مقاله شما را با دنیای رمزارز ها و اشکال مختلفی که به خود گرفته است آشنا می‌کند. در ابتدا باید بدانیم که رمزارز چیست؟

رمزارز ها و دارایی های دیجیتال

به زبان ساده، رمزارز ها شکل مجازی پول هستند. یا به نوعی می‌توان گفت انواع متفاوت ارزهای مجازی است که در طراحی آن از فناوری رمزنگاری استفاده شده است. در نتیجه، ما اغلب از آن به عنوان پول مجازی یا دارایی دیجیتال یاد می‌کنیم.

در تعریف کامل‌تری از رمزارز ها می‌توان گفت که رمزارز از جمله پول های دیجیتال است که برای تولید آن و انجام معاملاتی مانند نقل و انتقالات، توسط یکسری الگوریتم های مربوط به رمزگذاری کنترل می‌شود. رمزارز ها معمولا به طور غیرمتمرکز یعنی بدون هیچ وابستگی به بانک ها کار می‌کنند و می‌توان از آنها در زمینه های مختلفی استفاده کرد.

ویژگی‌های قابل توجه رمزارزها -که توسط ساتوشی ناکوموتو در سال ۲۰۰۹ مشاهده شده است- به ما امکان می‌دهد معاملات فوری، ایمن، ارزان و ناشناس مختلفی را انجام دهیم. همه این ویژگی‌های شگفت انگیز نتیجه فناوری اساسی و بهینه رمزارز ها، بلاک چین است که اجازه غیر مقاوم سازی و مقاوم سازی در برابر دستکاری دفترهای کل را می‌دهد.

انواع رمزارز ها

رمزارز ها انواع متفاوت بسیار زیادی دارند که معرفی همه آنها از حوصله این بحث خارج است ولی در اینجا به برخی از مهم‌ترین و کاربردی ترین آنها اشاره می‌شود. 

بیت کوین

بیت کوین از اولین رمزارز هایی است که بوجود آمد و همچنان به عنوان کانون اصلی بازار رمزنگاری باقی مانده است. در حقیقت، بسیاری از مردم هنوز فقط از شکست ها و پیروزی های بیت کوین برای قضاوت در مورد پیشرفت های انجام شده در دنیای رمزنگاری استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم بیش از ۲۰۰۰ رمزارز های دیگر را در نظر بگیریم، می‌توان نتیجه گرفت که به نظر می‌رسد این ابزار ارزیابی (بیت کوین) منسوخ شده است.

با این حال، نباید فراموش کنیم که بسیاری از این رمزارز ها تقلید یا ارتقائی از بیت کوین هستند. شبکه بیت کوین در نتیجه ساختار اجماعی به نام ساز وکار جهت اثبات کار رونق می‌یابد. این امر عدم تمرکز را ایجاد می کند و عملکرد روان سیستم را حفظ می‌کند. همچنین، بیت کوین از طریق یک فرآیند دقیق استخراج می شود که شامل استفاده از قدرت کامپیوتر برای حل مسائل ریاضی است.

ارز دیجیتال

آلت کوین

آلت کوین ها جایگزینی برای بیت کوین است و در اصل به روزرسانی یا گونه دست کاری شده از بیت کوین محسوب می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ آلت کوین وجود دارد و برخی با معرفی ویژگی های نفسگیر در جهان ما اثری برجای گذاشته‌اند. به عنوان مثال، جامعه رمزنگاری از محبوبیت لایت کوین به عنوان برادر کوچکتر بیت کوین یاد می‌کند. در واقع، این رمزنگاری بر اساس پروتکل بیت کوین تولید شده است.

با این حال، ویژگی های قابل توجه و به روزرسانی لایت کوین از دلایلی است که امروزه همچنان مورد توجه است. سایر آلت کوین های بزرگ دارای یک یا چند ویژگی مورد استفاده هستند که آنها را به یکی از مهمترین موارد اضافه شده در لیست رو به رشد رمزارز ها تبدیل کرده است.

توکن ها

توکن ها منحصر به فرد هستند زیرا به طور معمول به عنوان رمزارز ها کار نمی‌کنند. در عوض، از آنها در برنامه های غیرمتمرکز (dapps) استفاده می‌شود. بنابراین، کاربران به جوایز، خریدهای درون برنامه‌ای، دسترسی به ویژگی های برتر و همچنین حق رأی دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه بر این، توکن ها با داشتن و استفاده از انواع مختلف بومی dapps واجد شرایط تخفیف هستند.

علاوه بر رمزارز های نام برده می‌توان رمز ارز های دیگری را معرفی کرد که محبوبیت بسیار زیادی در زمان حال حاضر دارند. از جمله این رمزارزها می‌توان به اتریوم، اتریوم کلاسیک، بیت تیوب، بیت کوین گولد، مونرو، اوبیک، بایننس کوین و ..... اشاره کرد. برای آشنایی بهتر و کامل‌تر این رمزارز ها و نحوه کار با آنها نیازمند آموزش کافی و حرفه ای در این زمینه خواهید بود که توسط شرکت های محبوب در این زمینه انجام می‌شود.

شرکت آکوچین در این زمینه با ارائه آموزش های عالی و بسیار حرفه‌ای می‌تواند یک گزینه مناسب برای یادگیری رمزارز ها باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.