شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۳ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۱۰۳

  • سکته کامل ساخت‌وساز

    دنیای اقتصاد: ساخت‌وساز در تهران طی پنج ماه اول امسال باز هم رکورد «رکود» زد. تیراژ آپارتمان‌سازی در پروانه‌های ساختمانی که سال گذشته به نصف «حداقل عرضه مورد نیاز برای تعادل‌ بازار مسکن تهران» سقوط کرده بود، در سال جاری یک درصد دیگر کاهش یافت. رکود تولید مسکن براساس گزارش دیگری، «همچنان در سطح کشور» نیز برقرار است. شاخص‌های این بازار نشان می‌دهد، جنس این رکود «قیمت تمام‌شده بالا و قدرت خرید پایین» است. وضعیت پایتخت، سکته کامل ساختمانی است.
  • شیوه تامین مالی ۴ خط جدید مترو

    دنیای‌اقتصاد: میثم نوروزیان، سرپرست شرکت مجتمع‌‌‌های ایستگاهی مترو تهران از طرح شهرداری برای فروش و ارزش‌‌‌آفرینی املاک پیرامونی ایستگاه‌‌‌های مترو برای تامین مالی ساخت ۴ خط مترو خبر داد. خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو با حدود ۱۷۰ کیلومتر و اعتبار ۵۱۰‌هزار میلیارد تومانی باید در افق ۱۴۲۰ که چشم‌‌‌انداز طرح جامع ریلی شهر تهران است تکمیل شود.‌
  • عدم‌تعادل بودجه مترو

    دنیای‌اقتصاد- گروه مسکن و شهری: حفظ و نگهداری شبکه مترو مستلزم تامین هزینه بهره‌‌‌برداری و نگهداری بوده که برای جبران این امر نیاز به تامین اعتبار موردنیاز و سرمایه‌گذاری مستمر شهرداری‌‌‌ها و البته حمایت متناسب دولت برای جلوگیری از استهلاک ناوگان و زیرساخت است. اما به دلیل نبود برنامه منسجم در تامین منابع مالی، جوابگو نبودن درآمدهای مترو، ضعف سیاستگذاری یکپارچه و ضعف نهاد تنظیم‌گر اقدامات موثری تاکنون صورت نگرفته است که بتواند به‌صورت پایدار نیازهای بهره‌‌‌برداری و نگهداری را رفع کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر