به گزارش «ایسنا»، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این باره اعلام کرده است: علاوه بر مناطق روستایی، برای ساکنان شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر هم وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

اکبر نیکزاد در این زمینه اعلام کرده است: ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله با ضمانت زنجیره‌‌ای است.

وی از در حال احداث بودن ۳۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاهای کشور خبر داد و افزود: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خوبی در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن در حالی از مشمول شدن وام مسکن روستایی برای ساخت مسکن در شهرهای کوچک خبرداده است که سقف وام نهضت ملی مسکن در این شهرها هم‌اکنون ۳۰۰ میلیون تومان است. براساس ضوابط قانون نهضت ملی مسکن برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، سقف تسهیلات ساخت مسکن در قالب این طرح در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهرها ۴۰۰میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

متقاضیانی که زمین دارند می‌توانند در قالب این طرح و با دریافت وام ۳۰۰میلیون تومانی در شهرهای کوچک به صورت خودمالکی اقدام به ساخت مسکن کنند.