شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۵ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۶۵

  • تقویت مهارت پرسش‌گری تیم

    مترجم: مریم مرادخانی
    جهان امروز، جهان تحولات و بحران‌های سریع و غیرقابل پیش‌بینی است. اتفاقاتی که تا چند سال پیش حتی تصورشان را هم نمی‏‌کردیم، حالا به بخشی از روزمره ما تبدیل شده‏‌اند؛ مثل پاندمی کرونا و انفجار هوش مصنوعی. همین دو ویژگی، یعنی سرعت و پیش‌بینی‏‌ناپذیری، مدیران و رهبران سازمان‌ها را وادار کرده که مهارت‏‌های خود را دائما ارتقا دهند، سبک رهبری خود را بازنگری کنند و مهارت‏‌های جدید یاد بگیرند. یکی از مهارت‏‌های مهم که در این دوران به شدت به کار می‏‌آید، پرسیدن سوالات هوشمندانه است. سه محقق فرانسوی به نام‏‌های «آرنو شوالیه»، «فردریک دالزاس» و «ژان لویی بارسو» طی تحقیقاتی، این سوالات را به پنج گروه تحقیقی، فرضی، مولد، تفسیری و ذهنی تقسیم کرده و می‏‌گویند در مواجهه با مشکلات و شرایط و تصمیمات جدید، باید بتوانید ترکیب مناسبی از این سوالات را از خود و اعضای تیمتان بپرسید.
  • کار، بازی کامپیوتری نیست!

    مترجم: مهدی نیکوئی
    کار کردن ما بر اساس قواعدی است که به ما گفته شده است. انگشت‌‌‌شمارند کسانی که کار و حتی زندگی خود را بر اساس قواعد خویش بگذرانند. ما مانند شخصیت‌‌‌های یک بازی کامپیوتری، در تلاش برای کسب امتیازات بیشتر و بهبود جایگاه و منزلت خود هستیم. این موضوع آسیب‌‌‌های مختلفی به ما می‌‌‌زند. در قسمت گذشته گفتیم برای نیاکان ما، منزلت یکی از مهم‌ترین عوامل بقا بود. منزلت و جایگاه اجتماعی بالاتر به معنای دسترسی بهتر به غذا، همسر و امنیت بود.
  • آیا ماشین‌‌‌های خودران آینده ما را تغییر خواهند داد؟

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    طرفداران ماشین‌‌‌های خودران امیدوارند با گسترش این نوع ماشین‌‌‌ها تا حد زیادی از معضل ترافیک و همچنین تصادفات رانندگی کاسته شود و رانندگی با ماشین راحت‌‌‌تر و همراه با تفریح و لذت بیشتری شود. اما مشکلات و موانع بسیار زیادی بر سر راه موفقیت ماشین‌‌‌های خودران وجود دارد که مهم‌ترین آنها وجود ابهام‌‌‌ها و موقعیت‌‌‌های نامشخص و متغیر در ترافیک شهری و جاده‌‌‌ای است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر