شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۰ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۲۰

  • اهرم‏‏‌های خلق ارزش دیجیتال

    مترجم: مهدی نیکوئی
    موفق‏‏‌ترین شرکت‏‏‌های بازار، به‏‏‌ویژه در بازارهای متلاطمی مانند دیجیتال، پزشکی و الکترونیک، شرکت‏‏‌هایی هستند که بیش از سایرین دست به تغییر و بازنگری در فرآیندهای خود می‏‏‌زنند. این نکته‏‏‌ای است که از یکسری مصاحبه با مدیران عامل دریافت کردیم. همچنین متوجه شدیم که آنها برای حداکثرسازی ارزش‏‏‌آفرینی دیجیتال، از چهار اهرم خاص استفاده می‏‏‌کنند.
  • اگری‏‏‌شر؛ پلی ارتباطی میان کشاورزان و منابع

    مترجم: مریم مرادخانی
    اوگاندا یا به قول معروف، «مروارید آفریقا»، دارای پتانسیل عظیم کشاورزی است. اما همزمان، کشاورزان با چالش‌‌‌های متعددی نیز روبه‌‌‌رو هستند. دسترسی محدود به تجهیزات مدرن، هزینه گزاف خرید دستگاه‌‌‌ها و موانع لجستیک، همه و همه مانع بازدهی و سودآوری کشاورزان، به‌ویژه در مزارع کوچک می‌‌‌شوند. شناسایی این موانع سیستمی، گام اول برای رفعشان است تا شکاف میان کشاورزان و تجهیزات کشاورزی، پر شود. حالا در قلب اوگاندا که در آن، خاک بارور و میراث غنی کشاورزی در هم تنیده شده‌‌‌اند، کارآفرینی پیدا شده که این شکاف را رفع کرده. او قصد دارد دورنمای کشاورزی را دگرگون کند. گام به گام، هر بار با یک نوآوری. نام او «پل زاکه» است؛ بنیان‌گذار استارت‌آپی به نام «اگری‌‌‌شر» که میان کشاورزان و منابع و تجهیزات کشاورزی از طریق یک اپلیکیشن امن و کاربرپسند، پل ارتباطی می‌‌‌زند.
  • شناخت و چگونگی برخورد با ریزپرخاشگری‌‌‌ها در محیط کار

    گردآوری و تالیف: دکتر امین ندائی
    همه ما در محیط کار در معرض این آسیب قرار گرفته‌‌‌ایم که کسی آگاهانه یا ناآگاهانه چیزی می‌‌‌گوید یا کاری می‌کند که نسبت به جنبه‌‌‌ای از هویت یا شخصیت ما خصمانه یا توهین‌‌‌آمیز است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر