شماره روزنامه ۶۰۴۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۱۰

  • تاب‏‏‏‌آوری؛ نشان افتخار در رقابت

    مترجم: مهدی نیکوئی
    مولفه‌‌‌‌های کلان محیطی مانند روندهای اقتصادی، سلامت عمومی، جنگ، پیشرفت‌‌‌‌های فناوری و تغییرات محیط‌‌‌‌زیست اغلب شوک‌‌‌‌های غیرمنتظره‌‌‌‌ای برای سازمان‌‌‌‌ها ایجاد می‌‌‌‌کنند. به همین دلیل، تاب‌‌‌‌آوری و توان عبور از این شوک‌‌‌‌ها، تعیین‌‌‌‌کننده توان بقا و رشد آنهاست.
  • حاکمیت شرکتی پایدار؛ ضرورتی اجتناب‏‏‏‌ناپذیر برای سازمان‌های پیشرو

    دکتر محمد کارگر شورکی پژوهشگر فوق دکتری و عضو موسس هسته پژوهشی پایداری کسب و کار دانشگاه تهران
    چالش توسعه پایدار باعث شده سازمان‌ها تفکر نوآوری مبتنی بر پایداری و تاکید بر حداکثر سودآوری کوتاه‌مدت را به ایجاد ارزش افزوده بلند مدت برای کلیه ذی‌نفعان تغییر دهند، به طوری که سازمان‌های پیشرو به این نتیجه رسیده‌‌‌‌اند که در کنار تاکید بر مسائل اقتصادی لازم است بر مسائل اجتماعی و زیست‌‌‌‌محیطی نیز تاکید ویژه‌‌‌‌ای داشته باشند.
  • مزایای رویکرد چند‌‌تخصصی به تومورهای مغزی کودکان

    در کنگره دو‌سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان که در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، دکتر مرتضی اشرافی، جراح مغز و اعصاب کودکان، در مورد «رویکرد چند‌تخصصی به تومورهای مغزی کودکان» سخنرانی می‌کند.
  • بایپد: کمک به نابینایان با هوش مصنوعی

    مترجم: مریم مرادخانی
    اواسط سال ۲۰۲۰ بود. «مایل فابین» در حال عبور از خیابان، مردی نابینا با عصای سفید را دید که داشت تصویری با شخصی صحبت می‌‌‌کرد. مایل متوجه شد که او سعی دارد از یکی از بستگانش کمک بگیرد تا به اسکوترهای برقی و تابلوهای رانندگی و سایر موانع برخورد نکند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر