شماره روزنامه ۶۰۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۵ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۰۵

  • ملزومات غلبه بر چالش‏‏‌های دورکاری

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی alavitarejomeh@gmail.com
    همه‌گیری کووید-۱۹ موجب شد دورکاری و کار کردن در مکان‌‌‌هایی غیر از محیط‌‌‌های کاری به یک گزینه جدی و پرطرفدار در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شود. این وضعیت در دوران پس از پایان همه‌گیری کووید-۱۹ همچنان تداوم یافت و گسترش نیز پیدا کرد. بر همین اساس هم بسیاری بر این اعتقادند که عصر جدید دورکاری به مهارت‌‌‌ها و تکنیک‌‌‌های مدیریتی جدیدی نیاز دارد که عمدتا بر افزایش اعتماد بین کارکنان و کارفرمایان و افزایش اشتیاق به کار کردن و شادکاری و مهم‌تر از همه، یافتن راه‌‌‌های جدید و نوآورانه انجام کارها متمرکز خواهند شد. در این مطلب، به چند مورد از مهم‌ترین این مهارت‌‌‌ها و تکنیک‌‌‌ها اشاره و توصیه‌‌‌های کاربردی موثری نیز در این ارتباط ارائه خواهد شد.
  • کسب و کارهای ناآماده برای تغییرات آینده

    مترجم: مهدی نیکوئی
    بسیاری اوقات، آمادگی کسب و کارها برای تغییرات احتمالی آینده تعیین‌‌‌کننده احتمال موفقیت بلندمدت آنها خواهد بود. با این حال، در یک پژوهش تازه، مشخص شده است که بیشتر کسب و کارها هنوز آماده تغییراتی که برحسب اتفاق مشخص و قطعی هستند، نشده‌‌‌اند: تغییرات مرتبط با پایداری و تحولات دیجیتال. پژوهش جدیدی از شرکت مشاوره مدیریت بین ‌اند کامپانی (Bain & Company) نشان داده است که شکاف نگران‌‌‌کننده‌‌‌ای بین سناریوهای آینده کسب‌وکار و میزان آمادگی کسب و کارها برای این سناریوها وجود دارد. از قطعی‌‌‌ترین تغییرات آینده، حرکت جمعی به سمت پایدارسازی فعالیت‌‌‌های اقتصادی، الزامات دولتی برای این حرکت و البته انقلاب دیجیتال است که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر پایدارسازی عملیات کسب و کارها اثر می‌‌‌گذارد (۲۵‌درصد از انتشار کربن کسب‌و‌کارها، مربوط به فناوری‌‌‌های مورد استفاده آنها است).
  • گام‌‌‌های موثر برای ایجاد برنامه توسعه فردی

    پیمان شمس
    برنامه توسعه فردی (IDP)، تعیین‌‌‌کننده مسیر شغلی شماست. با استفاده از آن، شما موقعیت فعلی خود را ارزیابی می‌‌‌کنید، مشخص می‌‌‌کنید کجا هستید و می‌‌‌خواهید به کجا برسید. در برنامه توسعه فردی، افراد مسوولیت یادگیری‌‌‌های خود را برعهده دارند و فعالیت‌‌‌‌‌‌های کلیدی جهت توسعه و یادگیری مشخص می‌شود. این برنامه، یک فرآیند عملیاتی است که از طریق شناسایی و تامین نیازهای آموزشی و پرورشی فرد، مشارکت او در موفقیت سازمان متبوعش افزایش و ارتقا می‌‌‌یابد. برنامه توسعه شخصی، به معنی پذیرفتن سهم مهم و موثر فرد در یادگیری و پرورش قابلیت‌‌‌هایش از طریق فرآیندی شامل ارزیابی، عکس‌‌‌العمل و انجام اقدامات اصلاحی است. در کنار دوره‌‌‌های آموزشی با روش‌های مختلف، سازمان‌ها باید از مجموعه مکمل و متنوعی از فرصت‌‌‌های یادگیری استفاده کنند و این فرآیند را به صورت پایدار ادامه دهند. پژوهشگران معتقدند که موفقیت برنامه‌های آموزشی و حمایت از سوی مافوق، به بعضی خصوصیات شخصی و شخصیتی فرد یادگیرنده هم بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر