شماره روزنامه ۶۰۴۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۴ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۰۴

  • کارکنان شیفته مهارت‏‏‌های پایداری هستند

    مترجم: مهدی نیکوئی
    اهداف و استراتژی‌‌‌های خاص کسب‌و‌کارها، اغلب نیازمند آموزش و ارتقای مهارت کارکنان است. تصمیم به آموزش‌‌‌های جدید در بیشتر مواقع نیز در سطح مدیریتی گرفته می‌شود و باید کارکنان را تشویق به مشارکت کرد. با این حال، گسترش دغدغه‌‌‌های اجتماعی و زیست‌‌‌محیطی باعث شده که در بسیاری از کسب‌و‌کارها، خود کارکنان تشنه یادگیری مهارت‌‌‌های پایداری و کسب‌و‌کار «سبز» باشند.
  • درمان پدیده اجتناب‏‏‌ناپذیر شایعه‏‏‌پراکنی و سخن‏‏‌چینی در محیط کار

    مترجم: مریم رضایی
    شایعه‌‌‌پراکنی و سخن‌‌‌چینی همه جا وجود دارد. مگان رابینز و الکساندر کاران، از دانشگاه کالیفرنیا، در یک ارزیابی به این نتیجه رسیده‌‌‌اند که افراد به طور میانگین، روزی ۵۲ دقیقه را به صحبت کردن در مورد دیگران می‌‌‌‌‌‌گذرانند. سخن‌‌‌چینی در محیط کار رایج است و در مکالماتی که بین همکاران شکل می‌گیرد، شنیده می‌شود. می‌توانید بفهمید آخرین دور حرف زدن‌‌‌ها از طرف چه کسی بوده و زمان شروعش هم قابل حدس است: صداها ناگهان پایین می‌‌‌آید و نگاه‌‌‌ها حالتی محتاطانه به خود می‌گیرد تا چک کنند هدف مورد نظر در آن نزدیکی نباشد. گاهی اوقات هم شایعه مورد نظر به صراحت در یک دورهمی مطرح می‌شود: «شایعه جدید را شنیدی؟» و قطعا تمایل دارید که آن را بشنوید.
  • گود فود، فور گود: سس‌‌‌هایی با طعم سلامتی

    مترجم: مریم مرادخانی
    این روزها بسیاری از مردم به دنبال برندهایی هستند که نه‌تنها محصولات باکیفیت عرضه کنند بلکه مراقب سلامت آنها نیز باشند. این دقیقا کاری ا‌‌‌ست که «ریچا گوپتا» انجام می‌دهد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر