28 (5)

 

  ورا وانگ (Vera Wang)

ورا وانگ طراح لباس مد نیویورک که در سراسر دنیا به خاطر طراحی لباس عروس، مشهور است تا 40 سالگی، برند گران‌قیمت خود را که در حال حاضر شامل پوشاک، کفش و عطر همچنین محصولات دیگر است، وارد بازار نکرده بود. «وانگ» اولین مجموعه طراحی لباس عروس را با الهام از طرح لباس عروس خود راه‌اندازی کرد و به موفقیت رسید. او به دلیل داشتن تجربه و سال‌ها همکاری با مجله ووگ، ارتباطات لازم برای شروع کار خود و موفقیت در کسب‌و‌کار را داشت. در حال حاضر کارهای او بیش از 400 میلیون دلار ارزش دارد.

28 (6)

  لین بروکس (Lynn Brooks)

خانم لین بروکس شرکت گردشگری Big Apple Greeter را در سال1992 در نیویورک تاسیس کرد. او در ابتدا با تمرکز روی شهر محل اقامت خود،نیویورک نقاط دیدنی را که در برنامه تورهای دیگر و در هیچ نقشه گردشگری، اثری از آنها نبود به توریست‌ها نشان می‌داد. او این موسسه را برای کمک به بازدیدکنندگان و گردش و بازدید رایگان از شهر خود بنیان نهاد. این موسسه، راهنماهای تور داوطلب را که از میان دوستان و اقوام بودند برای خوشامدگویی به توریست‌ها به استقبال آنها می‌فرستاد تا عشق به این شهر را با گردشگران به اشتراک بگذارند. همچنین پیشنهادها و نکات مفیدی را برای دیدن مناطق عالی شهر به آنها می‌دادند و از نظرات گردشگران برای بهبود وضعیت شهر اطلاع پیدا می‌کردند. «لین بروکس» این شرکت را در 56 سالگی و از صفر شروع کرد و از آن زمان به یک شرکت بین‌المللی تبدیل شده است. در حقیقت، شرکت پس از مرگ «بروکس» در سال 2013، همچنان به فعالیت و پیشرفت خود ادامه داده و هم‌اکنون حدود 100 شعبه در سراسر جهان دارد.

28 (7)

  مارتا استوارت (Martha Stewart)

مارتا استوارت با اینکه از زندگی موفق حرفه‌ای خود به‌عنوان آشپز و نویسنده کتاب و مجلات آشپزی لذت می‌برد، در سال 1997 کسب‌و‌کارهای گوناگون و مخاطره‌آمیز خود را متمرکز کرد و شرکت Martha Stewart Omnimedia را در سن 56 سالگی راه‌اندازی کرد. شرکتی که در چهار زمینه نشر، خدمات آنلاین و سیستم‌ عامل‌های پخش رسانه‌ای فعالیت دارد. این شرکت انواع نشریات چاپی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک را شامل می‌شود. «استوارت» یکی از زنان ثروتمند دنیا است که درآمدی به ارزش خالص 300 میلیون دلار در سال دارد.

28 (3)

  رابین چیس (Robin Chase)

رابین چیس مدیر عامل شرکت خدمات خودرو مشارکتی Zipcar تا سال 2000 و در آستانه 40 سالگی هیچ تصمیمی برای ایجاد تغییر در زندگی و شروع به کسب‌و‌کار نداشت. او در شروع کار فکر نمی‌کرد این شرکت خدمات حمل و نقل نوآورانه، به زودی بتواند به چنین محبوبیت و پیشرفتی دست یابد. خدمات آنها این فرصت را به مشتریان می‌داد تا به جای مالکیت اتومبیل آنها را به‌صورت ساعتی یا روزانه کرایه کنند. شرکت در سال 2013 به ارزش 500میلیون دلار فروخته شد و «رابین چیس» یک‌شبه به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل شد.

28 (4)

  کت کیدستون (Cath Kidston)

او در 45 سالگی شرکتی به نام خود راه‌اندازی کرد. در ابتدای کار، مغازه‌ای داشت و در زمینه فروش مبلمان دست دوم فعالیت می‌کرد و تخصص داشت. در دوران رکود اقتصاد جهانی، برند «کت کیدستون» را راه‌اندازی کرد که مبلمان منزل عرضه می‌کرد و باعث شهرت این شرکت شد. در سال 2010 او شرکت را به سرمایه‌گذاران فروخت و 25 میلیون پوند سود کرد اما همچنان جایگاه خود را به‌عنوان یکی از اعضای هیات مدیره حفظ کرده است.

28 (1)

  لیندا وینمن (Lynda Weinman)

لیندا وینمن طراح شبکه، مسیر آهسته‌ای را به سوی موفقیت طی کرد. پیش از راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود در سال 1995 در صنعت سینما به‌عنوان طراح جلوه‌های ویژه فیلم‌های هالیوودی فعالیت می‌کرد. در 42 سالگی، Lynda.com یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال آموزش الکترونیک را که در زمینه آموزش‌ تجارت، فناوری و سرویس‌های حرفه‌ای وب است راه‌اندازی کرد که در این زمینه پیشرو بود و از آن زمان تا به حال، از مزایای کار خود بهره برده است. در سال 2015، سایت معتبر «لینکدین»، سایت «Lynda» را به قیمت 5/ 1میلیارد دلار خریداری کرد.