شماره روزنامه ۶۱۱۲
|

  • مهمان آقای نویسنده

    دنیای اقتصاد: خانه هوشنگ مرادی کرمانی در مزایده‌ای از سوی شهرداری تهران به یک احیاگر بناهای تاریخی واگذار شد تا درهایش با عنوان «خانه قصه» به روی مردم باز شود. آبان سال ۱۳۹۹ بود که اعلام شد شهرداری منطقه ۱۲ تهران قصد دارد یک مجموعه فرهنگی در این محله راه‌اندازی کند و قول دادند هم جنبه کتابخانه‌ای داشته باشد و هم خانه داستان و ادبیات کودک باشد به نام «قصه‌خانه».
  • باران سوپ در دوران تغییر آب‌و‌هوا

    دنیای اقتصاد: تابلوهای معروف «آفتاب‌گردان‌ها» اثر ونسان ون‌گوگ بار دیگر هدف حمله فعالان محیط‌زیستی قرار گرفت. ماجرا این است که سه فعال محیط‌زیستی ساعاتی پس از حکم زندان سایر فعالان محیط‌زیستی به دلیل حمله به نقاشی ون‌گوگ در سال ۲۰۲۲ واکنش نشان دادند و دوباره روی نقاشی‌های ون‌گوگ سوپ پاشیدند. در همین رابطه رویترز نوشت‌ معترضان سوپ گوجه‌فرنگی را روی «آفتاب‌گردان‌ها» که در گالری ملی لندن نگهداری می‌شود و دو سال پیش نیز هدف حمله اعضای دیگر این گروه از معترضان قرار گرفته بود پرتاب کردند و همچنین روی یکی دیگر از تابلوهای مجموعه «آفتاب‌گردان‌ها» که برای یک نمایشگاه موقت از موزه هنر فیلادلفیا به گالری ملی لندن امانت داده شده نیز سوپ پرتاب کردند. البته مسوولان گالری ملی اعلام کردند که معترضان دستگیر شده‌اند و به نقاشی‌ها نیز آسیبی وارد نشده است.
  • حمایت جومپا لاهیری از مردم فلسطین

    دنیای اقتصاد: جومپا لاهیری نویسنده برنده جایزه پولیتزر پس از اخراج سه کارمند از سوی موزه نوگوچی شهر نیویورک به دلیل سر کردن چفیه از پذیرش جایزه خودداری کرد. موزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جومپا لاهیری تصمیم گرفته در پاسخ به سیاست‌های به‌روزشده ما در اجبار به پوشیدن لباس فرم موزه، از پذیرش جایزه ایسامو نوگوچی ۲۰۲۴ خودداری کند. ما به دیدگاه او احترام می‌گذاریم و می‌دانیم سیاست ما ممکن است با دیدگاه‌های همه همسو نباشد.
  • اجرای نمایش «آهای کوزه کجا کجا» در تالار هنر

    دنیای اقتصاد: نمایش «آهای کوزه کجا کجا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مقیمی از امروز یکشنبه در تالار هنر، ویژه کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.
  • برپایی حراج بیست و یکم تهران به صورت آنلاین

    دنیای اقتصاد: بیست و یکمین دوره حراج تهران بیستم مهرماه با عرضه ۱۴۰ اثر به شیوه آنلاین برگزار می‌شود. در حراج پیشِ رو آثاری در رده‌بندی معاصر از هنرمندانی همچون صادق تبریزی، منیر فرمانفرماییان، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، فریده لاشایی، جعفر روح‌بخش، مسعود عربشاهی، کوروش شیشه‌گران و داوود امدادیان در کنار هنرمندان جوان ارائه خواهد شد.
  • اجرای «کارمینا برونا» در تالار وحدت

    دنیای اقتصاد: ارکستر مجلسی «آوام» به رهبری سینا خیرآبادی در کنسرتی با عنوان «کارمینا برونا» از امروز یکشنبه ۸مهر تا سه‌‌شنبه ۱۰مهر رپرتوار جدیدی را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.
  • درگذشت مادربزرگ «دانتون ابی»

    دنیای اقتصاد: مگی اسمیت، بازیگر بریتانیایی تلویزیون و سینما که ۲ جایزه اسکار، ۳ جایزه امی و تعداد بی‌شماری جوایز صحنه نمایش را در کارنامه داشت،
  • تمجید از صدای ماندگار

    دنیای اقتصاد: در مراسم بزرگداشت نصرالله مدقالچی، در آستانه ۸۰سالگی این پیشکسوت دوبله ایران، از یک عمر تلاش و تولید مستمر و موثر او در عرصه صدا قدردانی شد. در ابتدای این مراسم که در فرهنگسرای ارسباران برپا شد، ناصر ممدوح، دوست و همکار مدقالچی، درباره او گفت: صدای شناخته‌شده‌ای دارد. صدایی ماندگار که نیاز به تعریف ندارد. صدای او مورد توجه همگان بوده و کارش فوق‌العاده است. سال‌های اولی که در دهه ۴۰ به این هنر روی آوردند، من هم کار خود را آغاز کردم و در کنار هنرمندانی چون مظفری، دائمی و ربیعی دوران خوبی را گذراندم. من در کنار این عزیزان بزرگ شدم و درس گرفتم و برایشان آرزوی سلامتی دارم.
  • یک پایـان باز

    دنیای اقتصاد: ماجرای فروش ۳۰ تابلوی موزه امام علی (ع) در روزهای اخیر جنجال‌های زیادی برای شهرداری تهران به وجود آورده اما این نهاد هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای نداده است. این در حالی است که رسول جعفریان، پژوهشگر و نویسنده حوزه تاریخ، به‌تازگی در صفحه شخصی‌اش از فروش کتاب‌های کتابخانه آیت‌الله طالقانی که متعلق به شهرداری است در دست‌دوم‌‌فروشی‌ها خبر داده و پرسیده این کتاب‌ها چگونه بیرون آمده است.
  • واکنش طالبان به سخنان مریل استریپ درباره آزادی زنان

    خبرآنلاین: سخنان مریل استریپ، هنرپیشه سرشناس هالیوود، که گفته گربه‌ها و سنجاب‌ها آزادی بیشتری نسبت به زنان و دختران افغانستان دارند، با واکنش مقامات حکومت طالبان روبه‌رو شده است. استریپ در نشستی در سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواست که به حقوق زنان و دختران افغانستان توجه کنند. او آنچه بر سر زنان افغانستان در حکومت طالبان اتفاق می‌افتد «خفه شدن آرام کل نیمی از جمعیت» خواند.
  • اجرای ۹ قطعه در نشست ماهانه اهالی موسیقی

    دنیای اقتصاد: نشست ماهانه هنرمندان موسیقی امروز شنبه با ۹ اجرای متنوع در حوزه‌های موسیقی دستگاهی ایرانی، محلی، کلاسیک و تلفیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
  • نمایش فیلم‌تئاتر «کارنامه بُندارِ بیدَخش» در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: بیست‌وششمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص در خانه هنرمندان، چهارشنبه ۱۱مهر به نمایش فیلم‌تئاتر «کارنامه بُندارِ بیدَخش» اختصاص دارد.
  • «ناظران حقیقت» در گالری استخر

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه نقاشی «ناظران حقیقت» با آثاری از علی قربانیان در گالری استخر برپاست.
  • هنرمندی با شعاع وجودی گسترده‌

    دنیای اقتصاد: به مناسبت هشتادمین سالگرد زادروز میلاد کیایی، آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور، مراسم نکوداشت او در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
  • معلق ماندن در ارتفاع ۹متری

    موزه سینما در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز حسن رضایی، بازیگر پیشکسوت سینما، بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرد؛ سینماگری که تاکنون در ۱۵۰فیلم به‌عنوان بدلکار و بازیگر ایفای نقش کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر