بازدید از پارک فاتح در سفر به استانبول

رپرتاژ آگهی: یکی از این مکان‌های دیدنی هم پارک فاتح استانبول است که مناظر سرسبز و هوای تازۀ آن هوش از سر گردشگران می‌برد. پیش از سفر به استانبول، توصیه می‌کنیم با پارک محمد فاتح و داستان پشت نام آن آشنا شوید.

معرفی پارک فاتح در استانبول

پارک فاتح استانبول از بهترین تفرجگاه‌های تفریحی در قلب استانبول است که افتخار میزبانی از چند جاذبه مهم تاریخی را دارد. این پارک زیبا و تماشایی در بخش اروپایی استانبول و در محله معروف فاتح واقع شده است. اطراف این پارک را جنگل بلگراد فرا گرفته که از معروف‌ترین مناطق سبز طبیعی استانبول است. اگر قصد خرید بلیط استانبول و سفر به دروازه اروپا را دارید، حتما به این پارک هم سری بزنید.

پارک فاتح استانبول چه زمانی و چگونه ساخته شد؟

ترکیه به داشتن جنگل‌های سرسبز و انبوه بلگراد شهرت دارد. این جنگل‌ها دارای پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعی هستند و همین موضوع اهمیت این جاذبه را برای کشور ترکیه صدچندان می‌کند.

سال‌ها پیش کشور ترکیه با هدف حفظ رونق این جنگل‌ها و توسعه گردشگری، تصمیم گرفت تا در مساحت چندهزارهکتاری جنگل بلگراد ۹ پارک ملی احداث کند. پارک فاتح استانبول یکی از این پارک‌های نه‌گانۀ حفاظت‌شده در این منطقه بود که در سال ۲۰۱۱ با هدف تکریم و یادبود سلطان محمد فاتح، هفتمین پادشاه عثمانی، احداث شد.

درحال‌حاضر این پارک حدود ۲۷۷ هکتار مساحت دارد. از دیدنی‌های مهم آن هم می‌توان به زیباترین پوشش گیاهی، متنوع‌ترین پوشش جانوری و آثاری تاریخی از دوران‌های عثمانی و بیزانس اشاره کرد.

در ضلع شمالی پارک فاتح قناتی بزرگ به چشم می‌خورد که قدمت آن به دوره رومیان می‌رسد. در قلب این پارک نیز تندیسی از محمد فاتح سوار بر اسب دیده می‌شود که به قرن ۱۵ میلادی تعلق دارد. اگر به ضلع جنوبی این پارک بروید، می‌توانید نظاره‌گر خرابه‌هایی به‌جامانده از کلیسای تاریخی سنت پولیوکتوس هم باشید.

مجسمه سلطان محمد فاتح در پارک فاتح استانبول

مجسمه سلطان محمد فاتح در پارک فاتح استانبول

امکانات تفریحی پارک فاتح ترکیه

این پارک علاوه بر چهره تاریخی‌اش، از نظر تفریح و خوشگذرانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شما گردشگران و ساکنین استانبول می‌توانید در مسیرهای مشخص‌شدۀ این پارک قدم بزنید و بدون مزاحمت وسایل نقلیه، پیاده‌روی کنید. زمین چمن بزرگ فوتبال، زمین بسکتبال و مسیر ویژۀ دوچرخه‌سواری نیز از دیگر امکانات این پارک برای جوانان و ورزشکاران است. رستوران، کلبه‌های جنگلی و کافه‌تریا نیز از دیگر امکانات گردشگری این پارک را تشکیل می‌دهند.

نشانی پارک فاتح استانبول و مسیر دسترسی به آن

همان‌طور که گفتیم، پارک استانبول یکی از پارک‌های 9گانه در ضلع جنوب شرقی جنگل بلگراد است. این پارک در منطقه ساراچانه استانبول و در ضلع غربی بلوار آتاتورک قرار دارد.

از میدان تکسیم تا پارک فاتح در استانبول حدود 5 کیلومتر فاصله است که شما می‌توانید این مسیر را با مترو، اتوبوس یا تاکسی طی کنید. از بهترین خطوط مترو استانبول برای دسترسی به این منطقه می‌توان به خط M1A، M1B و M2 اشاره کرد. خطوط 28، 28T، 36V، 50V و 77A هم از بهترین خطوط اتوبوس برای رفتن به پارک فاتح هستند. بد نیست بدانید که با انتخاب مترو بعد از 14 دقیقه و با اتوبوس طی 19 دقیقه به پارک بزرگ فاتح می‌رسید.

قیمت بلیط پارک محمد فاتح و ساعت ورود به آن

باتوجه‌به قرارگیری این پارک در منطقه‌ای طبیعی، بازدید از آن به صورت 24ساعته امکان‌پذیر است؛ اما باتوجه‌‌به آب و هوای استانبول و دمای هوای سرد این شهر در زمستان، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به نیمه اول سال موکول کنید. همچنین، خوشبختانه ورود به این پارک نیاز به پرداخت هزینه ندارد و بازدید از آن رایگان است. بنابراین می‌توانید با خرید بلیط چارتر هواپیما و بازدید از جاهای دیدنی رایگان استانبول، هزینه سفر خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

پس از تفریح در پارک فاتح، از این جاذبه‌ها هم دیدن کنید!

پارک ملی فاتح تنها مقصد تفریحی شما در منطقه آتاتورک استانبول نخواهد بود! در جوار این پارک، چند جاذبۀ دیگر استانبول هم جا خوش کرده‌اند که می‌توانید همۀ آن‌ها را در یک روز بازدید کنید. برای مثال، آبراه والنسه در فاصلۀ ۵۰۰ متری از پارک و بازار و مسجد فاتح، به ترتیب در فاصلۀ ۱ کیلومتری و ۶۵۰ متری از این فضای سبز قرار دارند.

مسجد فاتح در محله فاتح استانبول

مسجد فاتح در محله فاتح استانبول

اطراف پارک فاتح کجا غذا بخوریم؟

برای سرو لذیذترین غذاهای ترکی رستوران‌های منطقه فاتح می‌تواند گزینه جذابی باشد. تعداد زیادی از این رستوران‌ها فاصله کمی با پارک فاتح دارند که از معروف‌ترین آن‌ها باید به رستوران ایرانی آسومان، رستوران فاتح داماک پیده، رستوران سیرت شرف بوریان، رستوران شیردانجی مهمت و رستوران وزیرخان اشاره کرد.

اطراف پارک فاتح کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در همسایگی پارک یادبود محمد فاتح هیچ محدودیتی ندارید. در این منطقه هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره بسیار ایده‌آلی حضور دارند که اقامت در آن‌ها، تجربۀ خوبی را برایتان رقم می‌زند. این هتل‌ها عبارتند از:

  • هتل 5 ستاره Dareyn Boutique

  • هتل 5 ستاره Demhat Butik Otel

  • هتل 5 ستاره City Köşk Otel

  • هتل 5 ستاره Diamond Hotel Old City

  • هتل 4 ستاره Safir Lounge hotel

  • هتل 4 ستاره Farina Hotel By Cigno

  • هتل 4 ستاره Blue House Hostel

سفری ارزان با بلیط هواپیما استانبول تریپ

چه قصد سفر با تور را داشته باشید و چه بخواهید شخصی و بدون تور سفر کنید، تریپ همان جایی است که آرزوی شما را ممکن می‌کند. شما می‌توانید ارزانترین بلیط تهران آنکارا را در تریپ بیابید. تنها کافی است وارد سایت trip شده و مبدا و مقصد سفرتان را تعیین کنید. با انتخاب تاریخ و کلیک روی گزینه جستجو، لیستی از پروازهای موجود نمایش داده می‌شود که امکان مرتب‌کردن آن به ترتیب «ارزانترین» وجود دارد.

آژانس گردشگری تریپ با نزدیک به دو دهه تجربه، همراه و هم‌مسیر شما برای سفرهای گروهی و فردی است. رزرو هتل، بلیط و تور با ما، شوق سفر در دل و کوله‌باری بر پشت با شما!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.