عراقچی: آمریکا شریک قطعی جنایات و شرارت‌های اسرائیل است

 عراقچی وزیر امور خارجه ایران در دیدارهای جداگانه با گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن هشدار نسبت به عواقب بسیار خطرناک اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی جدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان که منجر به شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از یارانش شد، مسئولیت سازمان ملل متحد برای اقدام عاجل جهت حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

عراقچی با اشاره به قصور شورای امنیت در اتخاذ هرگونه اقدام موثر و ناتوانی در صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت نسل کشی و تجاوزگری اسرائیل، وظیفه قانونی و اخلاقی دبیرکل و رئیس مجمع عمومی برای بسیج جامعه جهانی جهت مقابله با شرارت‌های رژیم اشغالگر را خاطرنشان کرد.

خبر مرتبط
تماس تلفنی سیدعباس عراقچی با همتای لبنانی

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود مراتب تسلیت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، را به مردم و دولت لبنان ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با غیرقانونی و شرم آور توصیف کردن کارشکنی مستمر آمریکا در شورای امنیت و ممانعت از هرگونه اقدام برای وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی در غزه و تجاوزات علیه لبنان، آمریکا را شریک قطعی جنایات و شرارت‌های اسرائیل دانست و استفاده از بمب‌های سنگرشکن اهدایی آمریکا برای ترور رهبران مقاومت را نمونه آشکار مشارکت آمریکا در جنایات اسرائیل دانست.

عراقچی در ادامه با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه از منافع حیاتی و امنیت ملی خود در برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که راه و آرمان مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری اشغال اسرائیل با قوت ادامه خواهد یافت و جنایات رژیم صهیونیستی مردم منطقه را برای احقاق حقوق مسلم خود و مقابله با شرارت‌های رژیم اسرائیل مصمم‌تر خواهد کرد.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.