هشدار هواشناسی / تندباد و تگرگ در راه این استان‌ها

صادق  ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب در نواحی  شمال و شمال غرب کشور شاهد بارش باران و تشدید آن خواهیم بود گفت: در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی و برخی نقاط اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شمال شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی  با بیان اینکه در ارتفاعات مرکزی البرز نیز بارش ممکن است به شکل برف باشد گفت: همچنین شدت بارش‌های امروز که در حد هشدار نارنجی است و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد:این بارش‌ها می‌توانند منجر به طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط اشیا و سنگ از ارتفاعات شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود هم‌وطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

ضیائیان اظهار کرد: برای فردا یکشنبه نیز در خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان بارندگی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:این بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و از لحاظ دمایی هم امشب  و فردا کاهش محسوس دما برای استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: امشب و فردا برای شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز باد و گردوخاک را خواهیم داشت. دریای خزر نیز برای دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.