شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰۲ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت، معدن و بازرگانی - روزنامه شماره ۶۰۱۰۲

  • تیغ دولبه قیمت‌گذاری و ناترازی

    دنیای اقتصاد: شانزدهمین نشست از دوره دهم هیات‌نمایندگان اتاق ایران با حضور نمایندگان بخش‌خصوصی برگزار شد و سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان‌برنامه‏‏‏‌وبودجه به‌عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت. نمایندگان بخش‌خصوصی با حضور در شانزدهمین نشست از دوره دهم هیات‌نمایندگان اتاق ایران، به بحث و تبادل‏‏‏‌نظر در مورد مسائل روز اقتصاد کشور پرداختند. در ابتدای این نشست و در بخش سخنان پیش از دستور، علی‏‏‏‌محمد ابویی، عضو هیات‌نمایندگان اتاق ایران، با انتقاد از برخی رویه‏‏‏‌ها در اتاق، گفت: اتاق ایران باید مشکلات تولید و صادرات فعالان اقتصادی را به‌جد پیگیری‌ و از دولت مطالبه کند.
  • بیش از ۲۵درصد از محصولات کشاورزی در ایران ضایع می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات) با اشاره به اینکه سالانه بین ۲۵ تا ۳۰‌درصد از محصولات کشاورزی در ایران در طول زنجیره تولید و توزیع از بین می‌رود، گفت: اتلاف ۳۰‌میلیون‌تن محصولات کشاورزی در ایران نیاز به فناوری و داده‌کاوی برای کاهش ضایعات دارد.
  • امکان توسعه کشاورزی منطبق با برنامه هفتم

    دنیای‌اقتصاد: وزیر جهادکشاورزی، برنامه هفتم توسعه را در عین نیاز به اصلاح، بهترین روش برای پیشبرد امور اجرایی از جمله در توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجماع حاکمیتی هموارترین مسیر برای پیاده‌‌‌‌‌‌‌‌کردن راهبردهای امنیت غذایی پایدار است. به گزارش وزارت جهادکشاورزی، «غلامرضا نوری» در شورای معاونان این وزارتخانه پس از ارائه گزارش مسوولان ستاد، معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه افزود: درک مشترک همه ارکان وزارت جهادکشاورزی از ستاد تا صف در مورد راهبردهای جدید توسعه کشاورزی دولت چهاردهم، نخستین گام برای اقدام همه‌‌‌‌‌‌‌جانبه، قوی و منتج به نتیجه است.
  • صادرات مرغ متوقف شد

    دنیای‌اقتصاد: علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، اظهار کرد: سال‌گذشته در شورای نرخ‌گذاری کالاهای اساسی قیمت حمایتی برای هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۸‌هزار‌تومان تعیین شد تا شرکت بازرگانی پشتیبانی امور دام در مواقعی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، برای خرید این محصول اقدام کند. به گزارش تسنیم وی افزود: با وجود کاهش قیمت مرغ زنده تا ۵۳‌هزار‌تومان، اما برای خرید محصول اقدام نشد تا اینکه خود مرغداران اقدام به صادرات مرغ مازاد خود کردند تا بازار به تعادل برسد.
  • برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی برای عبور از دوره اوج مصرف برق سال‌۱۴۰۴

    دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه هفتگی گذر از اوج‌بار تابستان با شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای از برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی برای عبور از دوره اوج مصرف سال‌۱۴۰۴ خبر داد. به گزارش «ایلنا» از وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی در این جلسه از آغاز برنامه‌های شرکت توانیر برای گذر از اوج ‌بار تابستان سال‌آینده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه فصل تعمیرات نیروگاه‌های کشور آغاز شده و تعدادی از نیروگاه‌ها برای این منظور از مدار خارج شده‌اند، بخشی از ظرفیت تولید برق کاهش‌ یافته‌است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر