شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۹۷

  • شکاف جنسیتی در خدمات بانکی

    دنیای اقتصاد: با گذشت زمان به‌ویژه در دهه‌های اخیر نقش زنان در نظام‌های مالی نقش پررنگ‌تری در جامعه پیدا کرد. از جمله این نظام‌های مالی باید به نظام بانکداری اشاره کرد. زنان که در دهه‌های پیش جز در چارچوب منزل فعالیتی نداشتند، هم اکنون در حال نقش‌آفرینی در ابعاد مختلف مالی هستند. اما طبق پژوهش‌های صورت‌گرفته گرچه نظام مالی به زنان روی خوشی نشان داده و نظام بانکداری با رائه تسهیلات متعدد به زنان آنها را به فضای مالی دعوت کرده، اما تبعیض جنسیتی همچنان در ارائه برخی از خدمات بانکی به آنها در ایران و جهان وجود دارد و بسترسازی مناسبی برای فعالیت‌های گسترده آنها وجود ندارد. حضور زنان در جامعه و مشارکت آنها در فعالیت‌‌‌های اقتصادی، یک ضرورت اجتناب‌‌‌ناپذیر در رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌رود. بر این اساس از حضور فعال آنها می‌توان در ابعاد مختلف اقتصاد بهره برد. «دنیای‌اقتصاد» نیز با استناد به پژوهش‌های انجام‌شده در این خصوص و همچنین نگاهی به سخنان، کارشناس حوزه بانکی، این موضوع را تشریح کند.
  • رویای سبز مادرانه

    حمیده زمانی/کارشناس ارتباطات صنعت بیمه
    فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از بیمه عمر و زندگی به عنوان یک پشتوانه برای افراد جامعه یکی از دغدغه‌‌‌های اصلی صنعت بیمه است. بازنویسی پرونده‌های خسارت واقعی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در قالب مجموعه داستان‌های «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به شیوه‌ای متفاوت و با بیان روایی و داستان‌گونه در راستای ترویج فرهنگ بیمه زندگی تهیه شده است.
  • نگرانی صنعت فولاد از گاز زمستانی

    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: قطعی برق در سه ماه گذشته به صنعت فولاد کشور آسیب زده و ضروری است با استقرار دولت جدید، توجه به زیرساخت‌‌‌‌های تامین انرژی با فوریت بالا در دستور کار قرار گیرد. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در بازدید فاطمه جراره نماینده مردم بندرعباس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از حمایت‌‌‌‌های نمایندگان بندرعباس از فعالیت‌‌‌‌های فولاد هرمزگان، بیان کرد: چند ماهی است که صنعت فولاد کشور به دلیل ناترازی انرژی دچار مشکل شده و تقریبا تعطیل شده است.
  • صرفه‌جویی در هزینه با خودروی برقی

    ۹ عامل در خصوص استفاده از خودروهای پلاگین هیبرید قابل شناسایی است که باعث تمایز این خودروها از خودروهای بنزینی شده است، صنعت خودرو به طور فزاینده‌‌‌ای به سمت پایداری و سازگاری با محیط حرکت می‌کند در این میان رانندگی با خودروهای پلاگین هیبرید و پرو پلاگین هیبرید مورد توجه سیاستگذارها، تولیدکننده‌‌‌ها و به‌خصوص مصرف‌کننده‌‌‌ها قرار دارند. خودروهای پلاگین هیبرید طراحی نوآورانه و فناوری پیشرفته‌‌‌ای در قیاس با خودروهای بنزینی دارند و راه‌‌‌های متعددی را برای صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌ها و بهره‌‌‌برداری از مشوق‌‌‌های مختلف دولتی به مالکان ارائه می‌دهد.
  • تیغ دولبه توسعه انرژی‌‌های تجدیدپذیر؛ از خاموشی تا خودکفایی

    مهدی شریف‌زاده /پژوهشگر حوزه انرژی
    ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌‌بنیان، که توسط ستاد سابق توسعه فناوری‌‌های آب و انرژی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و پیشنهاد شد، نقطه عطفی در سیاستگذاری انرژی ایران محسوب می‌شود. این قانون با هدف تحریک تقاضا برای تعمیق ساخت داخل تجهیزات انرژی‌‌های تجدیدپذیر، گامی بلند در راستای توسعه پایدار و امنیت انرژی کشور برداشته است. اصول کلیدی این قانون، از جمله الزام صنایع به تامین بخشی از برق خود از منابع تجدیدپذیر و مکانیزم‌‌های حمایتی مانند بورس انرژی و انتشار اوراق، زمینه را برای تحول در صنعت انرژی کشور فراهم کرده است. در این یادداشت، به بررسی دقیق‌‌تر فرصت‌‌ها، چالش‌‌ها، مزایا و آسیب‌‌های احتمالی اجرای این قانون می‌‌پردازیم تا تصویری جامع از پیامدهای آن ارائه دهیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر