جهانپور معماریان اظهار کرد: بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت کرده است.

وی افزود: ۵ درصد این تسهیلات بانکی به بخش صنایع تبدیلی، ۱۵ درصد به بخش خدمات و ۸۰ درصد به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی درباره ضرورت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی نقش عاملیت در حمایت از بخش کشاورزی کشور را بر عهده داشته و مهم‌ترین حامی مالی این بخش محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین عامل در تامین سبد غذایی مردم محسوب می‌شود و حمایت‌‌های مالی بانک کشاورزی موجبات تامین مواد غذایی آحاد مردم را فراهم می‌‌سازد و به عنوان بانک عامل بخش کشاورزی نقش و جایگاه مهمی در تامین مالی بخش کشاورزی دارد.

وی از رو به رشد بودن پرداخت تسهیلات در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسط بانک کشاورزی خوزستان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۴۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳۱ هزار و ۶۴۴ بهره‌‌بردار در بخش کشاورزی استان پرداخت شد و در مقطع کنونی یعنی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ موفق شده‌‌ایم بیش از ۵۰ درصد از کل اعتبارات ابلاغی توسط ادارات مرکزی را به زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی تزریق کنیم.

معماریان درباره خرید تضمینی گندم کشاورزان و پرداخت به موقع بهای گندم به وجه ۶۱ هزار و ۹۳۵ کشاورز نیز گفت: ۱۵۵هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خوزستانی در سال جاری پرداخت شده است. این مبلغ در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد و تلاش مجموعه بانک بر این بود تا رضایتمندی حداکثری را برای کشاورزان گندمکار فراهم کند.

وی افزود: این پرداخت بابت خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم بر مبنای هر کیلوگرم با قیمت ۱۱۵ هزار ریال بوده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به کشاورزان کلزاکار پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از صدور کشاورزکارت، برای حمایت از تولید محصولات راهبردی خبر داد و گفت: ۲۸۱ کشاورزکارت هر کدام به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید نهاده‌های کشاورزی مربوط به گندم و کلزا صادر شده است.

معماریان ادامه داد: کارمزد این کارت‌ها ۱۲ درصد و با بازپرداخت یک ساله است و نقش مهمی در حمایت از کشاورزان گندمکار و کلزاکاران خوزستانی داشته است. ارائه کشاورزکارت گامی دیگر از بانک کشاورزی به کشاورزان استان است که به آنها امکان خرید نهاده‌های کشاورزی مربوط به گندم و کلزا را داده است.

وی اجرای طرح پرداخت تسهیلات طرح مردمی‌‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تحت عنوان دامدارکارت را یکی از موفق‌‌ترین طرح‌های سال‌های اخیر بانک کشاورزی اعلام کرد.