طبق این گزارش، عواملی چون افزایش تقاضا برای برق، توسعه شبکه‌های هوشمند و سرمایه‌گذاری در ارتقای هوشمند سیستم‌های قدرت و افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز ساختمان از جمله مهم‌ترین تاثیرگذاران بر افزایش تقاضا در بازار سیم و کابل مس خواهند بود. در حالی که نوسانات در قیمت و مقدار تولید مواد اولیه مانند مس کاتدی، به عنوان چالشی بزرگ بر سر راه رشد این بازار شناخته می‌شود، اما انتظار می‌رود رشد سریع شهرنشینی و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، فرصت‌های پرسودی را برای سرمایه‌گذاران در این بازار در آینده به دنبال داشته باشد.

 اثر کرونا بر بازار سیم‌ و کابل مس

با شروع همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، تقاضا برای سیم و کابل مسی به دلیل تعطیلی فعالیت‌های ساختمانی و تعطیلی تاسیسات تولید قطعات الکترونیکی و نیمه‌هادی کاهش یافت. همچنین عواملی  چون ممنوعیت‌های صادراتی و وارداتی، ممنوعیت سفر، تعطیلی تاسیسات، کاهش مصرف و قرنطینه طولانی‌مدت در کشورهای اروپایی و آسیایی، زنجیره تامین و درآمد را مختل کرد و بازار را با چالش‌های جدی روبه‌رو ساخت.

با وجود کاهش تدریجی اثرات بیماری بر بازار، هراز چندگاهی با شیوع دوباره  انواع جهش‌یافته این بیماری و ضرورت یافتن اقدامات پیشگیرانه از جمله تجدید محدودیت‌ها، اثر این بیماری تشدید می‌شود. طبق آخرین گزارش‌‌ها از تحولات این بیماری، نگرانی‌ها در مورد گسترش نوع دلتا در چین که بر قیمت نفت و بازار انواع فلزات در روزهای اخیر تاثیر زیادی گذاشته است، همچنان در حال افزایش است. با وجود کم بودن آمار تعداد موارد روزانه مبتلایان به کرونا، دولت چین برای متوقف کردن شیوع این بیماری اقدام به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌ای کرده است. در حال حاضر تعدادی از شهرها در قرنطینه هستند و محدودیت‌های سفر اعمال شده است. در تازه‌ترین واکنش‌ها به تحولات صورت گرفته ناشی از نوع جدید این بیماری و با پیش‌بینی‌ها درمورد کاهش تولیدات، قیمت مس به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته رسید و به کمترین میزان روزانه ۴۸۵/ ۹ دلار در تن رسید. همچنین از طرف عرضه، بزرگ‌ترین تولید کننده مس در جهان، Codelco از افزایش ۹/ ۱۴ درصدی تولید سالانه خبر داد که به گفته Cochilco در ماه ژوئن به ۶/ ۱۵۱هزار تن رسیده است. با این حال، انتظار می‌رود تاثیر منفی کووید - ۱۹ روی بازارها به زودی از بین برود و بازار با ورود متقاضیانی که در پی تامین نهاده‌های مورد نیاز در تولیدات خود هستند به سرعت رشد کند.

تحولات در بازار سیم و کابل مسی را می‌توان بر اساس نوع، ولتاژ و مناطق جغرافیایی مورد بررسی قرار داد:

بر اساس نوع، بخش سیم مسی در سال ۲۰۲۰ با اختصاص بیش از دوسوم بازار به خود، بیشترین سهم را در بازار داشته است.پیش‌بینی می‌شود بخش کابل مسی رشد ۸/ ۶درصدی را در طول دوره پیش‌بینی ثبت کند.

بر اساس ولتاژ، برآورد می‌شود که بخش فشار ضعیف بالاترین میزان از رشد را (حدود ۱/ ۷درصد) به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، این بخش از نظر درآمد در سال ۲۰۲۰ بر بازار تسلط داشت و بیش از ۴۰درصد از کل درآمد‌ها را به خود اختصاص داد.

براساس مناطق جغرافیایی‌، بازار جهانی سیم و کابل مسی در مناطق مختلف مانند آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و LAMEA تجزیه و تحلیل شده است. بازار آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم را در سال ۲۰۲۰ در اختیار داشت و بیش از دوپنجم بازار را به خود اختصاص داد. پیش‌بینی می‌شود این منطقه با رشدی بالغ بر ۶/ ۶درصد بیشترین سهم را در رشد بازار این کالا به خود اختصاص دهد.

 اثر تصمیم سنای آمریکا بر بازار

سنای آمریکا در آستانه رای‌گیری در مورد لایحه زیرساختی دو تریلیون دلاری است. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما انتظار می‌رود این لایحه تا آخر هفته تصویب شود. این لایحه بودجه‌ای را برای بهبود جاده‌ها، پل‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی ‌فراهم می‌کند. علاوه بر این، هدف این لایحه به روزرسانی اینترنت پهن باند، برق، زباله و زیرساخت‌های آب است. تصویب این لایحه می‌تواند اثر بسیار زیادی بر بازار انواع کالاها و خدمات از جمله صنایع مس و بازارهای سیم و کابل مسی بگذارد.