نوسان قیمت دلار در نقطه سرنوشت ساز

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز با توقف روند صعودی قیمت‌ها و برگشت قیمت دلار از مرزهای مقاومتی همراه شده است و این اسکناس آمریکایی که روز سه‌شنبه در بازار هرات به کانال روانی ۶۰ هزار تومان رسیده بود، تنها یک روز در این سطح باقی ماند و روز چهارشنبه به کانال ۵۹ هزار تومان عقب نشینی کرد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند کاهش قیمت‌ دلار از «اشباع خرید»، «سیگنال سیاسی مثبت» و «مداخله بازارساز» نشات گرفته است؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات روز چهارشنبه را در ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد و با از دست دادن کانال یاد شده، در ۵۹ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار تهران هم پایین‌تر از دلار هرات (۶۰,۱۵۰ تومان) در ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی کرد و در نهایت به ۵۹ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

 همچنین، قیمت درهم هم به تبعیت از نوسانات دلار، با ۱۳۰ تومان کاهش، از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۴۶۰ تومان کاهش یافت و حباب دلاری آن ۵۰۰ تومان برآورد شد. قیمت دلار نیما هم در روز چهارشنبه به ۴۶,۵۰۰ تومان رسید و دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی هم با رشد ۶۰۰ تومانی، ۴۴,۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد که حاکی از نوسانات محسوس اسکناس آمریکایی در بازارهای رسمی است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار برگشت خورد؛ بازار ارز در حالت اشباع/ استارت نوسان در فاز نزولی؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.