شرط حماس برای از سرگیری مذاکرات

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی خواهد جنگ علیه نوار غزه پایان یابد.

«غازی حمد» افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی می داند که پس از هشت ماه جنگ، هیچ دستاوردی نداشته است، نه اسیران صهیونیست آزاد شده اند، نه حماس نابود شده و نه توانسته با همه فرصت هایی که آمریکا در اختیارش گذاشته است، اوضاع غزه را به سود خود تغییر دهد.

وی اضافه کرد: تاکنون اسرائیل به صورت آشکار و روشن اعلام نکرده که آتش بس دائم را می پذیرد و این چیزی است که ما از میانجی ها خواسته ایم، آن را مشخص کنند.

خبر مرتبط
ایران تهدید کرد/ اسرائیل را سر جای خود می‌نشانیم اگر..

علی باقری گفت: من فکر می‌کنم صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که وقتی ثبات و امنیت منطقه به خطر می‌افتد و تلاش می‌کنند منطقه را بی‌ثبات کنند، ایران به‌طور مؤثر و عاقلانه از توان خود برای مهار آنها و قرار دادن آنها در جای خود استفاده خواهد کرد.

حمد ادامه داد: ما به میانجی ها اعلام کرده ایم که در صورت توقف کامل جنگ و خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه، آماده از سرگیری مذاکرات هستیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مقاومت نمی پذیرد که اسرائیل، وضعیت جدیدی را در نوار غزه تحمیل کند، به کسانی که فکر می کنند اسرائیل می تواند این کار را انجام دهد و حماس را از صحنه سیاسی خارج کند، می گوییم که از صحنه خارج نخواهیم شد و طرفی که خارج خواهد شد، اشغالگران هستند.

وی تصریح کرد: اسرائیل بارها تلاش کرد که تشکیلات جدیدی را در نوار غزه جایگزین حماس کند، ولی همه این تلاش ها شکست خورد و مسئله اداره این منطقه پس از پایان جنگ، یک موضوع فلسطینی است.

حمد اظهار داشت: زمانی که «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا درباره طرحی جدید سخن گفت، با دید مثبت بویژه موضوع برقراری آتش بس، خروج متجاوزان و ورود کمک ها به نوار غزه از آن استقبال کردیم، از سوی دیگر موضع طرف اسرائیلی بسیار منفی بود و دفتر نتانیاهو در چند بیانیه اعلام کرد که با این طرح مخالف است و به جنگ ادامه می دهد و با این اقدام، توپ در زمین اسرائیل قرار گرفت.

این عضو حماس گفت: دیدگاه اشغالگران از طرح بایدن با دیدگاه حماس و دیدگاه میانجی ها متفاوت و بسیار روشن است که دیدگاه مشترکی میان همه طرف ها وجود ندارد و تفسیر و فهم اشتباهی از این طرح شده است.

وی اضافه کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه گذشته در بیانیه ای، سرفصل های ضروری هرگونه توافق را اعلام و بر ضرورت آتش بس کامل، خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه و سپس مبادله اسیران تاکید کرد و این یعنی اینکه پیش از آزادی اسرا باید آتش بس دائم و کامل برقرار شود و متجاوزان به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.