وزیر تندروی اسرائیل از تصمیمش عقب‌نشینی کرد

درپی شکل گیری اختلافات شدید میان اعضای ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی به دلیل تصمیمات و اقدامات «ایتامار بن گویر» رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم، وی از تصمیمش برای برگزاری مراسم موسوم به عید «یوم کیپور» مطابق خواست صهیونیست‌های دینی و حریدی عقب نشینی کرد.

خبرگزاری سما گزارش داد، ایتامار بن گویر در این باره اعلام کرد که از تصمیم برگزاری مراسم موسوم به عید «یوم کیپور» در روز پنجشنبه مطابق خواست صهیونیست‌های دینی و حریدی در میدان «دیزنگوف» تل‌آویو منصرف شده است.

ترور وزیر جنجالی اسرائیل ناکام ماند

در شرایطی که روز گذشته معترضان چپ‌گرا مانع برگزاری مراسم موسوم به عید «یوم کیپور» با حضور صهیونیست‌های دینی در میدان «دیزنگوف» تل آویو شدند، «بن‌گویر» وعده داد این مراسم را به همان شکل و مطابق خواست صهیونیست های دینی و حریدی، در این میدان و در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد کرد.

وعده بن گویر در پی آن داده شد که روز گذشته صهیونیست‌های دینی و حریدی با صهیونیست‌های سکولار بر سر چگونگی برگزاری مراسمی دینی در میدان دیزنگوف در تل آویو دچار اختلاف و زد و خورد شدند.

پیش از این بن گویر در واکنش به برگزاری مراسم مشابهی در همان محل مطابق خواست صهیونیست‌های دینی و حریدی برای روز پنجشنبه تاکید کرد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب افراطی «صهیونیسم دینی»، اقدام «بن گویر» برای برگزاری مراسم مشابهی در میدان «دیزنگوف» را اقدامی تحریک آمیز و غیرضروری و بازی کردن در زمین معترضان ارزیابی کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «لیکود» نیز قصد بن گویر برای برگزاری مراسم در میدان دیزنگوف را تحریک آمیز خواند و خواستار خویشتنداری همه طرف های درگیر برای برقراری آرامش شد.

«سیمچا ورتمن» عضو حزب «صهیونیسم دینی» نیز خطاب به بن گویر گفت: اقدام متقابل علیه معترضان چپ‌گرا فقط بر آتش اختلافات خواهد دمید.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز گذشته از درگیری معترضان چپ‌گرا با صهیونیست های دینی و حریدی در تل آویو و هنگام مراسم «عید یهودی» موسوم به «یوم کیپور» در تل آیو خبر دادند. معترضان چپ‌گرا به نحوه برگزاری مراسم «یوم کیپور» در میدان «دیزنگوف» اعتراض داشتند.

پیام مهم «الحوثی» به ائتلاف متجاوز سعودی

بازداشت یکی از معترضان چپ‌گرا توسط پلیس منجر به درگیری پلیس و معترضان و تجمع چپ‌گراها مقابل مقر پلیس شد.

 سرزمین های اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، صحنه ناآرامی بوده است. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

مراسم عید یهودی از جمله مراسمی بود که صهیونیست‌ها از آن به عنوان نماد وحدت یاد می کردند، اما اکنون به مظهر اختلاف بین آنها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، سرزمین های اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، صحنه ناآرامی بوده است. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

مراسم عید یهودی از جمله مراسمی بود که صهیونیست ها از آن به عنوان نماد وحدت یاد می کردند، اما اکنون به مظهر اختلاف بین آنها تبدیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.