حجم ویدیو: 0.00 | مدت زمان ویدیو: 00:00:00

اواخر روز سه‌شنبه نظرسنجی‌های جدیدی از دو شبکه خبری اصلی رژیم صهیونیستی پخش شد که همگی نشان می‌دهند که اگر اکنون انتخابات پارلمانی برگزار شود، ۶۴ کرسی‌ای که ائتلاف حاکم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هم اکنون در اختیار دارد به ۵۲ یا ۵۳ کرسی کاهش می‌یابد.

نشست هنیه و عباس با اردوغان پشت درهای بسته

خبرگزاری سما گزارش داد، طبق نظرسنجی که "N۱۲ News" منتشر کرد، در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی جدید تعداد کرسی‌های حزب لیکود به ریاست نتانیاهو از ۳۲ کرسی به ۲۸ کرسی کاهش می یابد و طبق نظرسنجی رادیو "Reshet ۱۳" هم تعداد کرسی‌های این حزب کاهش یافته و به ۲۵ کرسی می‌رسد.

این تحولات پس از آن رخ داد که ائتلاف نتانیاهو روز دوشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی با وجود اعتراضات گسترده مردمی بند "استدلال معقولیت" در طرح اصلاح دستگاه قضایی را به تصویب رساند که براساس آن برخی اختیارات دیوان عالی رژیم کاهش می‌یابد.

در نظرسنجی‌های مذکور، اکثر صهیونیست‌ها خواهان لغو کامل این طرح یا مذاکره با اپوزیسیون شدند و تنها کمتر از یک چهارم آنها از این طرح حمایت کردند.

این در حالی است که نتانیاهو که متهم به فساد است، گفت، می‌خواهد تا ابتدای ماه نوامبر در مورد تصویب هر طرح دیگری به اجماع برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.