موشک‌های جدید روس‌ها را وادار به عقب‌نشینی می‌کند؟

بنا بر خواسته‌های مکرر اوکراین برای ارسال سلاح‌هایی با برد بیشتر توسط آمریکا، واشنگتن قرار است بمب‌های هدایت شونده‌ای را به کیف ارسال کند که تا ۱۵۰ کیلومتر برد دارند و می‌توانند خطوط تدارکاتی روسیه را به طور کامل مختل کنند.

ایالات متحده به درخواست‌های رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، برای موشک‌هایی که بتوانند اعماق خط مقدم را در درگیری تقریباً یک ساله با روسیه هدف قرار دهند پاسخ داده است.

حالا نیروهای روسیه باید خود را با وضعیت جدید تطبیق دهند یا با خسارات فاجعه بار بالقوه‌ای روبرو خواهند شد.

این سلاح جدید- بمب قطری کوچک پرتاب شده از زمین (GLSDB)- به ارتش اوکراین اجازه می‌دهد تا اهدافی را در دو برابر برد توپخانه‌های مدرن HIMARS که آمریکا پیش از این برای اوکراین تامین کرده بود هدف قرار دهند. بنابر گزارش رویترز، اگر همانطور که انتظار می‌رود در بسته کمک تسلیحاتی آتی گنجانده شود، این بمب‌های قطری با برد 151 کیلومتر تمام خطوط تدارکاتی روسیه در شرق کشور و همچنین بخشی از کریمه تحت اشغال روسیه را در دسترس ارتش اوکراین قرار می‌دهند.

این موضوع روسیه را مجبور خواهد کرد که تدارکات خود را حتی از این هم از خطوط مقدم دورتر کند و سربازانش را آسیب‌پذیرتر و برنامه‌ریزی برای هر حمله جدیدی را به شدت پیچیده‌تر کند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بحران جدید جنگ اوکراین برای پوتین» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.