به گزارش سایپانیوز، برای آنکه شرایط برای همه مساوی باشد، گرم کردن موتور خودرو برای چند ثانیه در هیچ‌کدام از خودروها به اجرا درنیامد و دمای داخل کابین هم برای همه یکنواخت اجرا شد. همه این خودروها یک مسیر تعیین شده را پیمودند و بر اساس یک پروتکل مشخص، همه رانندگان با سبک رانندگی یکنواخت و شبیه به هم راندند. تنظیمات سامانه تهویه هوا و گرمایش و سرمایش خودرو در همه یکسان انتخاب شد. مسیر انتخاب شده انواعی از حالت‌ها از جمله ترافیک داخل شهر، سرازیری و سربالایی، مسیرهای روستایی و سرعت بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه داشت. همه این خودروها حداقل از یک مسیر کوهستانی عبور کردند. خودروهایی که پیمایش بهتری داشتند موفق شدند از دو مسیر کوهستانی اضافه هم عبور کنند. تمرکز اصلی این تست روی پیمایش،‌ مصرف و سرعت تخلیه باتری بود.

از بین همه این خودروها،‌ فدراسیون هیوندایی کونا را قبلا تست کرده بود. ۲۰ خودروی دیگر عبارت بودند از: مک-ای فورد (دو مدل AWD و RWD)، تسلا مدل ۳ (هم مدل استاندارد و هم مدل پیمایش بالا)، فولکس واگن ID.۳، Pro S، ID.۴؛ اشکودا انیاک Enyaq، پولستر ۲، آئودی ای تران جی تی، هیوندایی آیونیک ۵، سپنگ G۳، بی ام و iX۳، مرسدس بنز EQA، ولوو XC۴۰ ریچارج، سیتروئن e-C۴، اوپل موکا-ای، فیات ۵۰۰، هوندا e و مزدا MX-۳۰. آنچه باعث شگفتی و تحسین فدراسیون شد ب ام و iX۳ بود که موفق به پیمایش ۲/ ۵۵۶‌ کیلومتر (۶/ ۳۴۵ مایل) قبل از توقف کامل شد که ۲۰ درصد بالاتر از اعلام خود کارخانه و اندازه‌گیری‌های WLTP بود،‌ یعنی این خودرو تقریبا ۱۰۶ کیلومتر بیشتر از حد انتظار پیمود که خودش نشان می‌دهد چقدر می‌تواند از اضطراب رانندگان از نرسیدن به جایگاه بعدی شارژ بکاهد. از ۲۱ خودروی آزمایش شده، ۱۸ خودرو پیمایش بالاتر از حد انتظار و رقم اعلام شده توسط کارخانه داشتند. آن سه خودرویی که نتوانستند انتظارها را برآورده کنند عبارت بودند از پولستر ۲، سیتروئن e-C۴ و خودروی برقی چینی سپنگ که به ترتیب ۳، ۵ و ۱۲ کیلومتر کمتر از مسافت ادعا شده پیمودند. با این حال این اختلاف آنقدر ناچیز است که قابل چشم‌پوشی و حتی تحسین‌برانگیز است. البته ارقام پیمایش سازمان NEDC آنقدر خوش‌بینانه است که در دنیای واقعی بعید است خودرویی به این ارقام برسد. تسلا مدل ۳ (مدل با پیمایش بالا) به طور کلی از همه بهتر درخشید و برنده این تست بود و به عدد خیره‌کننده ۹/ ۶۵۴ کیلومتر رسید. مقام دوم به مک‌ای فورد رسید که بعد از پیمایش ۳/ ۶۱۷ کیلومتر متوقف شد [۲۷ کیلومتر کمتر از تسلا].

همه این خودروها روی کیلومتر‌شمار خود قبل از توقف کامل به عدد صفر رسیده بودند یعنی خیلی قبل از آنکه واقعا شارژ باتری تمام شود، هشدار واقعی به راننده داده‌اند. به بیان دقیق‌تر، هم تسلا مدل ۳ و هم مک‌ای فورد وقتی به حدود ۶۰۰ کیلومتر پیمایش رسیده بودند کیلومترشمار به عدد صفر رسیده بود و با اینکه باتری نشان می‌داد تمام شده است و هر آن احتمال خاموش شدن خودرو وجود دارد،‌ با این حال چند کیلومتر بیشتر از اندازه‌گیری‌ها پیموده‌اند.