شماره روزنامه ۶۱۳۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۴ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۱۳۴

  • رژیم صهیونیستی شکست ‌خورد

    رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵هزار شهید استان فارس، حوادث منطقه و ایستادگی و مجاهدت مقاومت را باعث تغییر در سرنوشت و تاریخ منطقه خواندند و با تاکید بر شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت با وجود کشتار بیش از ۵۰هزار انسان بی‌گناه، شکست بزرگ‌تر را رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب دانستند و گفتند: در صف‌آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت، پیروزی از آنِ مقاومت است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جبهه پشتیبان رژیم صهیونیستی را جبهه شرارت خواندند.
  • پنج پیشنهاد رئیس‌جمهور به بلوک نوظهور جهانی

    دنیای اقتصاد: سران ۹ کشور غیرغربی در قازان روسیه در سواحل رود ولگا گرد هم آمدند تا در فضای پایداری تنش‌های منطقه‌ای و جهانی، روندهای نوظهور چندجانبه‌گرایی را منعکس کنند. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به عنوان موسسان بلوک نوظهور اقتصادی و سیاسی در کنار چهار عضو جدید یعنی ایران، مصر، امارات و اتیوپی که از ژانویه ۲۰۲۴ به این گروه پیوسته‌اند، روز چهارشنبه ۲ آبان- ۲۳ اکتبر شانزدهمین اجلاس سران بریکس را به میزبانی فدراسیون روسیه برگزار کردند.
  • سرنوشت معافیت‌های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۴

    دنیای‌اقتصاد: روز گذشته اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۴ با دستور بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی برگزار شد. بر اساس مصوبه هیات رئیسه این کمیسیون هفته آینده کمیسیون تلفیق بودجه در روزهای شنبه تا دوشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و معاونان، وزیر اقتصاد و وزیر نفت جلساتی را برگزار و به بحث و بررسی درخصوص کلیات بودجه خواهند پرداخت و در شیفت سوم جلسه روز دوشنبه درخصوص کلیات بودجه رای‌گیری خواهد شد. بر این اساس روز سه‌شنبه هفته آینده کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ برای بررسی وارد صحن مجلس می‌شود. نمایندگان اگرچه به شفافیت بودجه۱۴۰۴ و واقع‌نگری در ارقام بودجه اشاره می‌کنند، اما در عین حال نسبت به برخی بخش‌های بودجه از جمله میزان افزایش حقوق‌ها انتقاداتی دارند.
  • آنکارا در شوک حمله تروریستی

    دنیای اقتصاد: وزارت کشور ترکیه از وقوع یک حمله «تروریستی» در تاسیسات آژانس هوانوردی و فضایی ترکیه خبر داد. انفجاری در نزدیکی یکی از ورودی‌های صنعت هوانوردی «توساس» در آنکارا رخ داد و پس از آن صدای تیراندازی شنیده شد.علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در رابطه با این رویداد در بیانیه‌ای گفت: حمله تروریستی به صنایع هوانوردی و فضایی ترکیه در آنکارا در منطقه قهرمانکازان انجام شد که متاسفانه پس از این حمله کشته و مجروحانی داریم. به دنبال این حمله نیروهای امنیتی، آتش‌نشانی و تیم‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.درهمین حال به گزارش خبرگزاری الجزیره، وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد: در حمله تروریستی به مرکز صنایع هوافضای ترکیه در شهر آنکارا ۳ نفر جان باخته و ۱۴تن هم زخمی شده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکی ازآن است که تروریست‌ها با انفجار در ورودی قصد ورود به تاسیسات را داشتند. درگیری مسلحانه باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از نگهبانان و عناصر تروریستی شده است. گفته می‌شود که تعدادی از عناصر تروریستی به درون تاسیسات راه پیدا کرده‌اند.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳

    تیتر و عکس روزگذشته صفحه اول روزنامه‌های کشور به تقدیم اولین لایحه بودجه دولت چهاردهم به مجلس اختصاص داشت. بودجه شیشه‌ای، نامعادله بنزین، اعداد شگفت‌انگیز از بودجه سال آینده، اصلاحات تدریجی و پرهیز از شوک‌درمانی، بودجه خوش‌بینانه و دست دولت در ته جیب کدام مالیات‌دهندگان؟ ازجمله تیترهایی بود که روزنامه‌های کشوربرگزیدند. روزنامه کیهان دریادداشتی با تیتر «آیا این همسویی اتفاقی است؟!» نوشت: گروه موسوم به «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‌»! که با انگیزه ایجاد یک «جریان موازی» در مقابل «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» تشکیل شده بود، به بهانه رخدادهای اخیر در غزه و لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن به‌گونه‌ای وقاحت‌آمیز و شرم‌آور، موجودیت رژیم جعلی اسرائیل را به‌رسمیت شناخته است!

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر