رد پای فست فود در دوران باستان+ عکس

    در طول دوره یونانی-رومی، سبک زندگی سریع ساکنان شهر باعث شکل‌گیری اولیه غذاخوری فست فود در ترموپلیوم، پیشخوان یا فروشگاه کوچکی شد که غذاهای سریع و مقرون به صرفه سرو می‌کرد.

فست‌فود اما نام خود را از کلمات یونانی thermos (گرم) و poleo (فروش) گرفته است که عملکرد اصلی آن را برجسته می‌کند.

SSSSSSSSSS

خبر مرتبط
بهترین غذاها برای فصل پاییز

خورش فسنجان با ترکیب گردو و انار، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا-۳ است. این مواد مغذی می‌توانند به کاهش التهاب در بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند.

چه کسانی فست‌فود رومی را می‌خوردند؟

مردمی که در این فروشگاه کوچک غذاهای سریع و ارزان را تهیه می‌کردند عمدتاً جزو طبقات پایین و متوسط ​​ساکن در insulae (ساختمان‌های آپارتمانی) بودند. افرادی که براساس گزارش محققان، منجر به تحقیر طبقات بالا می‌شدند.

ترموپولیا به طور معمول دارای یک پیشخوان سنگی L شکل بود که با شیشه‌های سفالی برای نگهداری و نمایش غذاها یا نوشیدنی‌های آماده گرم و سرد تعبیه شده بود.

ترموپولیوم‌های عجیب‌تر با نقاشی‌های دیواری یا موزاییک‌های رنگارنگ تزئین می‌شدند که غذاها، حیوانات یا صحنه‌های اساطیری مختلف را به تصویر می‌کشیدند که هم عملکردی تزئینی و هم آموزنده برای تبلیغ داشتند و هم اینکه بیانگر برخی از گزینه‌های منو بودند.

براساس مطالعات محققان، غذاهای فست فودی متفاوت بودند که مطابق با ذائقه محلی و مواد موجود طراحی شده بودند.

آنطور که در نشنال جغرافی آمده است؛ پیشنهادات محبوب فست‌فودها، شامل سوپ و خورش‌های تهیه شده از انواع گوشت و غذاهای دریایی بود. آن‌ها همچنین از غذاهای پروتئینی پخته شده از اردک، مرغ، بز، خوک، ماهی و حلزون‌های زمینی استفاده می‌کردند که اغلب با سبزیجات یا گاروم، سس ماهی تخمیر شده همراه بود. میان‌وعده‌های غیر گوشتی پیشنهادی شامل میوه‌ها و پنیرهای فصلی و همچنین نان و شیرینی‌ها بودند.

در این میان، نوشیدنی‌هایی نیز همراه با فست‌فودها سرو می‌شد که مخلوط آب با ادویه‌جات برای طبقات پایین و همچنین نوشیدنی‌هایی که از مخلوط کردن آب و سرکه به نام پوسکا تهیه می‌شد.

شواهد یافت‌شده در مکان‌هایی مانند پمپئی و هرکولانیوم نشان می‌دهد که غذاخوری فست فود فقط یک نوآوری مدرن نبوده، بلکه در دوران باستان نیز بسیار محبوب بوده است.

آنطور که محققان می‌گویند، غذاخوری‌های روم باستان پیشینه‌ی فست فودهایی بودند که امروزه آن‌ها می‌شناسیم. آن‌ها عملکردی حیاتی در زندگی شهری داشتند و نیازهای جمعیتی متنوع را برآورده می‌کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.