شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۱۰۰

  • پیام تشکر رهبر انقلاب از ‌میهمان‌نوازی ملت و دولت عراق

    پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در پیامی از میزبانی موکب‌داران و ملت بزرگ عراق در ایام اربعین حسینی تشکر کردند. آقای دکتر مسعود پزشکیان، رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ لوح و متن عربی این پیام را در جریان سفر به عراق به نخست‌وزیر این کشور اهدا‌ کرد.
  • دستاورد سفر سه بعدی به عراق

    دنیای اقتصاد: سفر سه روزه و پر دیدار رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان به عراق به عنوان اولین ایستگاه سیاست خارجی دولت چهاردهم و نخستین مقصد سفر یک رئیس‌جمهور ایران به عراق پس از انقلاب، نشان از اهمیت همسایه غربی در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی و رویکرد «اول همسایگان» قرار دارد.
  • سایه تحریم ها بر روابط دو جانبه

    دنیای اقتصاد- سعیده سادات فهری: مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم با انتخاب عراق به عنوان اولین مقصد سفر خارجی‌‌‌اش، رسانه‌‌‌ها و تحلیلگران را بر آن داشت تا به واکاوی این مساله بپردازند که روابط تهران و بغداد اکنون در چه مسیری قرار دارد و مهم‌ترین چالش‌‌‌ها در این مناسبات چیست. پیش از انجام این سفر، روزنامه دنیای اقتصاد در پرونده‌‌‌ای به طور تفصیلی روابط ایران و عراق و فرصت‌‌‌ها و چالش‌‌‌های جاری را بررسی کرد. در گزارش جدید تلاش شده تا در گفت وگو با سه کارشناس تاثیر سفر پزشکیان بر رفع و رجوع این چالش‌‌‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
  • تورم در آموزش و پرورش

    دنیای‌اقتصاد: ماه مهر نزدیک است و به زودی حدود ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز راهی مدارس سراسر ایران ‌می‌شوند. با این حال بسیاری از خانواده‌ها نگران افزایش قیمت بسته‌های آموزشی هستند. مقایسه قیمت کتاب‌های درسی مقطع دبستان نشان می‌دهد قیمت‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته است.
  • غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا‌(ع) با حضور رهبر انقلاب

    هم‌زمان با روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌آلاف‌التحیه‌والثنا با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از علما، تولیت آستان قدس و خادمان آستان مقدس رضوی برگزار شد. در این مراسم سرشار از فضای معنویت و عطر ولایت و امامت، مداحان با زمزمه زیارات جامعه کبیره و امین‌الله به ذکر مناقب و مراثی اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم به مناسبت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرداختند و با حضرت رضا علیه‌السلام راز و نیاز کردند. در حاشیه این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی فاتحه قرائت کردند./مهر
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴

    روزنامه شرق در گزارشی سه فراکسیونی شدن مجلس دوازدهم را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفته که جریان رادیکال درنهایت حاضر به جدا‌شدن از فراکسیون انقلاب و تشکیل یک فراکسیون جدید نمی‌شود. این روزنامه نوشت: با جدا‌شدن جریان پاجوش‌ها از فراکسیون انقلاب، از وزن این فراکسیون کاسته می‌شود. این وضعیت باعث می‌شود ‌قالیباف برای داشتن اکثریت در مجلس نیاز بیشتری به فراکسیون حامیان دولت در مجلس داشته باشد. در همین وضعیت است که دقیقا جریان پاجوش‌ها در مخمصه قرار گرفته‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر