شماره روزنامه ۶۱۱۸
|

  • حضور اتباع موقتی می‌شود؟

    دنیای اقتصاد: جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: در طرح سامان‌دهی اتباع بیگانه، بحث اقامت موقت اتباع مطرح است. او همچنین تاکید کرد که تاکنون تصویب نشده است که اقامت اتباع در کشور چندساله باشد.
  • کارزار دیپلماتیک عراقچی در منطقه

    دنیای اقتصاد: وزیر خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود از لبنان راهی سوریه شد تا با مقامات سوری از جمله بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور عربی دیدار و درخصوص مسائل منطقه‌ای رایزنی کند. «سید‌عباس عراقچی» روز شنبه با «بشار اسد» در دمشق گفت‌‌‌وگو کرد. طبق گزارش رسانه‌‌‌های سوریه، محور دیدار عراقچی و اسد، «راه‌‌‌های توقف تجاوزگری اسرائیل در لبنان و همچنین کمک به این کشور» بوده است. عراقچی پیش از اسد با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌‌‌وگو کرده بود. وزیر خارجه ایران در بدو ورود به دمشق گفت «توقف جنایت‌‌‌های رژیم صهیونیستی احتیاج به یک تلاش جمعی دارد و تلاش‌‌‌های ما در این زمینه ادامه دارد و در همین چارچوب با دوستان خود در دمشق رایزنی و گفت‌‌‌وگو خواهیم داشت.» او روز جمعه به بیروت سفر و با «نجیب میقاتی» نخست‌‌‌وزیر، «نبیه بری» رئیس پارلمان و همچنین جمعی از شخصیت‌‌‌ها و نخبگان فرهنگی و سیاسی و پارلمانی لبنان دیدار و گفت‌‌‌وگو و بر حمایت تهران از بیروت در مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
  • انتقاد تند وزیر خارجه عمان از حامیان اسرائیل

    دنیای اقتصاد: وزیر امور خارجه عمان در واکنش به تجاوزات اسرائیل و پاسخ ایران به این اقدامات، خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی تاکید کرد به‌‌‌جای محکوم‌‌‌کردن ایران با عامل اصلی بحران کنونی مقابله کنید.
  • مذاکرات؛۴۰ روز قبل از انتخابات آمریکا

    دکتر فرشید فرحناکیان/عضو هیات‏‏‌مدیره کانون وکلای مرکز
    مذاکرات میان هیات پنج‌‌‌نفره آمریکایی به ریاست وارن کریستوفر و سیدصادق طباطبایی در ۲۴ شهریور ۱۳۵۹ در بُن، پایتخت آلمان غربی، آغاز شد. به نظر می‌‌‌رسید پایان مناقشه ایران و آمریکا بر سر گروگان‌‌‌ها نزدیک باشد: آمریکایی‌‌‌ها شروط حداکثری ایران را ولو با اما واگرهایی پذیرفته بودند و ایران هم در ازای چهار شرط، آمادگی داشت گروگان‌‌‌ها را آزاد کند.
  • ایران در مسیر بازدارندگی نهایی؟

    دنیای‌اقتصاد: استفان والت، نظریه‌‌‌پرداز برجسته روابط بین‌الملل در مطلبی برای فارن پالیسی نوشت، در اول مه‌۲۰۰۳، جورج دبلیو بوش، رئیس‌‌‌جمهور وقت آمریکا در حالی که لباس خلبانی به تن کرده بود، از یک هواپیمای وایکینگ اس ۳ بالا رفت و روی عرشه ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن فرود آمد. او در حالی که بالای سرش بنری با عبارت «ماموریت انجام شد» نوشته شده بود، پایان عملیات رزمی ویژه آمریکا در عراق را اعلام کرد. او با افتخار اعلام کرد که «ایالات متحده و متحدان ما پیروز شده‌اند». اما شرایط در عراق به سرعت رو به وخامت گذاشت و تصمیم وی مبنی بر تهاجم به این کشور اکنون در سراسر جهان به عنوان یک اشتباه استراتژیک بزرگ محسوب می‌شود.
  • ترجیح ایران و عقلای منطقه، آتش‌بس است

    دنیای اقتصاد: علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی ویژه خبری در سالگرد هفت اکتبر و عملیات طوفان‌الاقصی به تشریح شرایط منطقه پرداخت. او در این برنامه با تاکید بر اینکه آمریکا فرمانده همه شرارت‌های منطقه است، گفت: منطقه در وضعیت پیچیده‌ای است که به‌سادگی قابل حل نیست. دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه تاکید کرد: ما باید طرفدار صلح باشیم، جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست، مگر انسان مجبور باشد این کار را بکند. لاریجانی تصریح کرد هم ترجیح جمهوری اسلامی و هم عقلای منطقه این است که منطقه را دچار بحران نکنند و‌ موضوع از راه دیپلماسی حل شود، یعنی آتش‌بس شود؛ ولی اگر این راه را نروند تا یک مدتی این ماجرا ادامه پیدا خواهد کرد تا بفهمند از این طریق ماجرا قابل‌حل نیست.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵

    موضوع نمازجمعه تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته برصفحه یک روزنامه‌های کشور نقش بست‌. ‌نه تعلل نه شتابزدگی‌، فراتر از نبرد موشکی، فتح‌الفتوح مردم، نماد تاریخی و خیبرشکن، وعده صادق ۳ و نمازجمعه اقتدار، بخشی از تیترهایی بود که روزنامه‌های دیروز برای صفحه یک خود برگزیدند‌. روزنامه کیهان درستون کیهان و خوانندگان نوشت: رصد اخبار داخل کشور نشان می‌دهد، برخی رسانه‌های جریان مدعی اصلاح‌، تلاش‌های سیاسی خود را برای ملغی‌سازی قانون حجاب و عفاف افزایش داده و در حال تولید فشار به رئیس‌جمهور برای عدم ابلاغ این قانون هستند.
  • نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم

    پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه مردم در نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، اتحاد و همبستگی مسلمانان را موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان خواندند و تاکید کردند: بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین بین‌الملل، کار درخشان نیروهای مسلح ایران در مجازات رژیم خون‌‌آشام صهیونیستی کاملا قانونی و مشروع بود و جمهوری اسلامی هر وظیفه‌‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتابزدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.
  • سفر نمادین عراقچی به لبنان

    دنیای اقتصاد: سیدعباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان، بیروت را به‌عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود برگزید؛ سفری در بحبوحه تنش‌ها در منطقه و تبادل آتش بین لبنان و اسرائیل. عراقچی با انجام این سفر چندین پیام مهم داشت از جمله اینکه ایران در هیچ شرایطی پشت لبنان را خالی نمی‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر