جدیدترین دستاورد های تولید گردو در کشور

رپرتاژ آگهی: باغداران و کشاورزان عزیز اگر دنبال کاشت گردوی اصلاح شده و با کیفیت هستید این مقاله رو تا آخر دنبال نمایید. محبوب بودن تولید گردو باعث شده است تا تیم  تخصصی اروم نهال اقدام به تولید ارقامی نماید که میتواند صنعت گردوی کشور را متحول می سازد. تولید محصول گردو یکی از پرسود ترین شغل های دنیا محسوب می شود، به صورتی که در صنعت اقتصاد و کشاورزی به نام طلای سبز از آن یاد می شود، البته می گویند هر گردی گردو نیست ! از این مثال مشخص می شود که انتخاب رقم پرمحصول و با کیفیت است که باعث موفقیت باغدار می شود و اگر باغداران از ارقام اصلاح شده و با کیفیت استفاده نکنند نمی تواند بازده مناسبی و سودآوری از باغات احداثی خویش داشته باشند.

در حال حاضر مجموعه نهالستان های متعددی در کشور در زمینه تولید نهال با کیفیت و اصلاح شده گردو فعالیت تخصصی انجام می دهند که یکی از بهترین آنها نهالستان اروم نهال در شهرستان میاندوآب که قطب تولید نهال کشور می باشد فعالیت می کنند. این مجموعه عظیم متشکل از کارشناسان خبره باغبانی کشور هست که نهال های اصلاح شده پیوندی و بذری را زیر نظر کارشناسان موسسه تحقیقات و گواهی ثبت بذر و نهال تولید میکنند که باغداران عزیز میتوانند با خیال آسوده با مراجعه به ایشان نهال سالم و اصیل و استاندارد با شناسنامه تحویل بگیرند.

اروم نهال تولید کننده تخصصی ارقام زود بازده (باردهی بین ۲ تا ۳ سال)

این مجموعه با تکیه بر دانش کارشناسان ایرانی و خارجی اقدام به شناسایی ذخایر ارزشمند گردوی کشور نموده و با تولید و تکثیر ارقام زودبار و پاکوتاه سهم زیادی در ترویج و تولید ارقام اصلاح شده و پرثمر دارد، تا جایی که این مجموعه (اروم نهال) زبانزد تمام باغداران آذربایجان و سایر مناطق کشور شده است.

بهترین اقلیم و شروط لازم برای کشت گردو چیست؟

جهت اینکه بتوانید یک باغ اصولی و پرمحصول داشته باشید و بتوانید از طریق آن میلیاردر بشوید با چند شرط اساسی را دقت داشته باشید چون فقط خرید نهال باکیفیت فاکتور اصلی احداث یک باغ موفق نیست و فاکتور هایی که در پایین به آنها اشاره شده است در حصول نتیجه نهایی و موفقیت تاثیر فراوانی خواهد داشت .

  1.  شرایط آب هوا مناسب برای احداث باغ گردو: بهترین مکان برای کاشت گردو مناطق سرد و معتدل می باشد . البته این مجموعه اقدام به تولید گردوی گرمسیری به نام پکان نموده که برای شهرهایی مثل دزفول، بندرعباس و شهرهای با این آب هوا سازگار است. ولی در حالت کل گردو برای مناطق سردسیر توصیه می شود.

  2.  برسی وضعیت آب و خاک: آنالیز خاک و آب جز موارد بسیار الزامی و مهم احداث هر باغی می باشد که با انجام آزمایش و برسی پارامتر های آن متوجه می شویم این زمین قابلیت کشت گردو را دارا هست یه نه. همچنین درخت گردو نیاز فراوانی به عناصری همچون پتاس و فسفر را دارد که باید تا حد ایده آل در زمین شما موجود باشد.

  3.  فواصل کاشت: درخت گردو با توجه به نوع رقم و عادت رشد حد اقل از 7 متر مربع شروع و تا 10 متر مربع میتواند متغیر باشد. کاشت هرگونه رقم گردو زیر فاصله 7 متر میتواند باعث جنگلی شدن و رشد بی حد و اندازه و کاهش چشمگیر محصول گردو شود. پس معمولا ارقام تولیدی این نهالستان در فواصل 8*8 قابل کاشت میباشد.

  4.  رعایت گرده افشان ها: تمامی ارقام خارجی مثل چندلر و فرنور چون عادت گلدهی دقیقی ندارند و گا های نر و ماده آن همزمان نیست حتما باید از رقم گرده افشان آن استفاده کرد تا عمکرد باغ شما به حداکثر برسد مثلا برای ارقام چندلر و فرنور از رقم فرانکت یا فرنت جهت گرده افشانی استفاده می شود. نسبت گرده افشان ها به باغ اصلی 10 به یک هست یعنی به تعداد 10 اصله یک اصله گرده افشان باید در مسیر باد بکارین.

بهترین ارقام موجود در اروم نهال 

  1.  گردوی فرنور پیوندی فرانسه یکی از ارقام پیوندی اروم نهال می باشد که برای مناطق سردسیر و معتدل که سرمای بهاره دارند پیشنهاد می شود، البته باید توجه داشت این رقم مناسب اقلیم هایی هست که ارتفاع آن زیر 1600 متر از سطح دریا می باشد .گردوی فرنور از ارقام دیرگل محسوب می شود و باردهی آن 20 روز بعد ار ارقام محلی است . متوسط عملکرد گردو فرنور 4 تن در هکتار می باشد.

  2. گردو چندلر پیوندی نیز یکی از مشهورترین ارقام دیرگل و تجاری گردو محسوب می شود که برای مناطق زیر ۱۲۰۰ متر از سطح دریا مناسب است ، مجموعه اروم نهال این گردو را برای مناطق شمالی کشور پیشنهاد میکند و همچنین متذکر می شود این رقم برای مناطق با یخبندان شدید مناسب نمی باشد. متوسط عملکرد این رقم ۵ الی ۶ تن در هکتار می باشد.

  3.  گردوی ژنوتیپ برتر که همانطور از اسمش پیداست یکی از مرغوب ترین ارقام تجاری گردو می باشد که به صور بذری و پیوندی در اروم نهال تولید می شود. این رقم قابلیت کاشت در اکثر مناطق کشور خصوصا مناطق سردسیر کشور را دارد و گلدهی آن ۱۰ روز بعد از ارقام محلی میباشد. فواصل کاشت این گردو ۸*۸ می باشد و متوسط عملکرد آن بالای ۶ تن در هکتار میباشد. این گردو بسیار محصول و پاکوتاه هست و عکس های استفاده شده در مقاله نیز از همین رقم می باشد و اکثرا ویژگی خوشه زایی نیز دارد. لذا جهت احداث باغات تجاری و پرمحصول پیشنهاد ویژه این مجموعه می باشد.

آشنایی با بیماری های گردو

باغ گردو برای اینکه بتواند محصول خوب و با کیفیتی بدهد در وهله اول باید نهال سالم و عاری از هرگونه آلودگی قارچی و باکتریایی تهیه کند از این رو باغداران عزیز میتواند با خیال راحت از نهالستان اروم نهال اقدام به خرید سالم مطمین کنند چرا که تمامی نهال های این مجوعه زیر نظر کلنیک گیاه پزشکی و حفظ نباتات تولید می شود و در صورتی که هیچ گونه بیماری نداشته باشد اجازه فروش و عرضه به تمام نقاط کشور راخواهد داشت. از سایر بیماری های درخت گردو می توان به لکه سیاه گردو یا به اصطلاح شانکر باکتریایی اشاره کرد به صورت شیرابه سیاه روی تنه گردو نمایان می شود، از سایر بیماری های میتوان به کرم خراط اشاره کرد همچنین آفاتی چون فتیله نارنجی، بلایت، کرم سیب، انواع کنه و شپشک و شته نیز اشاره نمود که با رعایت حفظ بهداشت باغ و سمپاشی های به موقع از خسارت آن جلوگیری کرد. همچنین کارشناسان اروم نهال به صورت رایگان در کنار شما عزیزان هستند و شما میتوانید با یک تماس تلفنی و ارسال عکس از آن اقدام به شناسایی و دفع آفت مورد نظر بنمایید.

راه های ارتباطی با مجموعه اروم نهال

کلیه باغداران عزیز جهت احداث باغات گردو میتواند از کارشناسان نهالستان اروم نهال مشاوره رایگان جهت انتخاب رقم و احداث باغ استفاده نماید این مجموعه با کارشناسان متخصص در امر تولید نهال گردوی اصلاح شده و پیوندی اقدام به تولید ارقام شناسنامه دار و تضمینی می نمایید و باغداران عزیز می توانند با تنظیم قرارداد اقدام به احداث باغات مدرن گردو بنمایند. خدمات پس از فروش به مدت ۵ سال به صورت رایگان و هچنین ضمانت اصالت نهال ها از موارد مثبت این مجموعه میباشد 

نحوه خرید نهال از اروم نهال

شما عزیزان میتوانید از نهالستان اروم نهال به سه روش اقدام به خرید نمایید :

  •  مراجعه حضوری به آدرس نهالستان در شهر میاندوآب با هماهنگی قبلی با شماره های زیر

  • خرید نهال گردو اینترنتی از طریق سایت اروم نهال

  •  :خرید تلفنی از طریق شماره ای زیر 

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۶

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۷

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۸

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۹

.همچنین شما عزیزان میتوانید ازطریق مراجعه به سایت زیر اقدام مطالعه ئ ارقام و تحقیق در رابطه با نهال گردو بنمایید

www.urumnahal.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.