نماینده مردم اردبیل درباره سامانه سککوک که از جمله پلت‌فرم‌های نوین در حوزه مدیریت زنجیره تامین است، گفت: این سامانه می‌تواند در تامین مواد اولیه و حتی منابع مالی کمک حال تولید باشد که این خود کمک بزرگی به بخش مولد اقتصاد است. وی با بیان اینکه با حمایت از سامانه‌های نوین بانکی بابی جدید در حوزه اقتصاد و رونق مالی پیش روی کشور گشوده خواهد شد، تصریح کرد: مسیری که در حال حاضر پیش روی شبکه بانکی ما قرار گرفته سال‌ها در کشورهای دیگر آزمون و خطا شده و به دلیل مثمرثمر بودن در تولید و اقتصاد توسعه یافته است. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه توقف در مسیر تولید سامانه‌های بانکی یعنی دور ماندن از توسعه، گفت: سامانه سککوک نیز باید با به روزرسانی هرروزه معایب خود را برطرف کند و نوآوری‌های جدیدتری در حوزه تولید ارائه کند. فیضی ادامه داد: تجاری‌سازی سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های مالی یکی از راهکارها برای کسب درآمد است که باید مدنظر مسوولان امر قرار بگیرد.

جبران عقب‌ماندگی در تامین مالی تولید با کمک سامانه‌های نوین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره گفت: با استفاده از سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های جدید مالی مانند سککوک می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها در حوزه تامین مالی تولید را جبران کنیم. رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به ضرورت بهره‌گیری شبکه بانکی از نوآوری‌های جدید در مسیر رشد اقتصادی گفت: امروزه کشورهای پیشرفته به سمت بانکداری و تامین مالی الکترونیک رفته و با ورود تکنولوژی به امور مالی توانسته‌اند سطح پیشرفت خود را بیش از پیش کنند. از این رو این موضوع در کشور ما نیز باید مدنظر قرار بگیرد. رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استفاده از سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های جدید یعنی گام برداشتن در مسیر بانکداری الکترونیک افزود: به نسبت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جاری در سیستم بانکداری خوشبختانه گام‌های مفیدی در مسیر شفافیت مالی برداشته شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از سامانه‌های نوین بانکی می‌تواند در مسیر مقابله با مفاسد اقتصادی بسیار کارآمد باشد، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته با سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های مالی نظارت‌ها را ممکن کرده‌اند و به این ترتیب در مسیر رشد اعتماد مردم گام برداشته‌اند. وی با بیان اینکه تامین منابع مالی واحدهای تولیدی یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای بخش‌های مولد است، گفت: خوشبختانه سامانه‌های نوین در حوزه تامین مالی زنجیره تامین و همچنین جابه‌جایی منابع مالی دستاوردهای مناسبی داشته‌اند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: جدا از همه مزایای پلت‌فرم‌های جدید امنیت و ارتباطات بالایی که برای مشتریان ایجاد شده قابل چشم‌پوشی نیست.