شماره روزنامه ۵۹۹۳
|

  • تخلیه حباب صندوق‌ها با افت تنش

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: روند کاهش قیمت در بازار دارایی‌‌‌های مبتنی بر طلا در بازار سرمایه کشور ادامه‌‌‌دار شده، به‌‌‌نحوی که سکه بورسی در کانال قیمتی ۴۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان معامله می‌شود و حباب صندوق‌های طلا نسبت به هفته قبل کوچک‌ شده است. افت نرخ و کوچک شدن حباب دارایی‌‌‌های طلایی نشان از آن دارد که فعالان این بازار پیش‌بینی کاهش قیمت در میان‌مدت را دارند و از همین‌‌‌رو درصدد خروج سرمایه از این بازار هستند.
  • بحران عرضه، مس را صعودی کرد

    دنیای‌اقتصاد: مس در حالی به کانال ۱۰‌هزار دلار به ازای هر تن نزدیک می‌شود که افزایش تقاضا در مقابل بحران عرضه قرار گرفته است و از طرفی موجودی انبارها در حال کاهش است. ادامه این شرایط موجب می‌شود که فلز سرخ در تنگنای جدی قرار گیرد و همچنین باعث جهش قیمت این فلز اساسی در بازارهای جهانی شده است.
  • رکود مانع رشد نرخ فولاد نشد

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: فروکش انتظارات تورمی، بازار فولاد را با رکود همراه کرد؛ نوردکاران به امید کاهش قیمت‌های پایه در هفته‌‌‌های بعد، از خرید اجتناب کردند و به این ترتیب بخش عمده‌‌‌ای از عرضه‌‌‌ها بدون مشتری ماند. اگرچه از میزان تمایل به خرید شمش فولاد در رینگ فیزیکی کاسته شد، اما برقراری فروش‌های ال‌‌‌سی باعث افزایش میانگین قیمت معامله شد که این موضوع حامی رشد بهای میلگرد فولادی خواهد بود.
  • توسعه صنعت برق شتاب می‌گیرد

    مکانیزم جدید عرضه برق در بورس چشم‌انداز تازه‌‌‌ای را برای استقرار حاکمیت شرکتی در صنعت برق ترسیم کرده است، چنان‌که برق با قیمت رقابت دوطرفه کامل معامله می‌شود و علاوه بر این خرید نقدی از نیروگاه‌‌‌ها فرصت توسعه صنعت نیروگاهی را رقم خواهد زد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، همزمان با اولین هفته از اردیبهشت سال‌جاری، فرآیند فروش برق به شرکت‌های توزیع سراسر کشور توسط نیروگاه‌‌‌های بخش خصوصی و دولتی در بستر بورس انرژی آغاز شد؛ اقدامی که انتظار می‌رود در توسعه و افزایش جریان نقدینگی در صنعت برق نقش موثری داشته باشد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر