پنج‌پروژه بزرگ منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در شرف افتتاح

 به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، محمدرضا پیرحسینلو در حاشیه بازدید ماهانه خود از پروژه‌های در حال ساخت بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور است و در حال حاضر ۱۵پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی همراهی معاونان و مدیران در بازدیدها را سبب افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌ها خواند در ادامه تصریح کرد: از این تعداد، پنج پروژه با درصد پیشرفت بین ۵۰ تا ۱۰۰درصد در شرف افتتاح قریب‌الوقوع قرار دارند و البته پروژه پست مدولار شهید لشکری با قابلیت برق رسانی به چهار صنعت بزرگ مستقر در اولویت قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شود.

وی گفت: از این میان می‌توان به پروژه گازرسانی به نیروگاه‌های سایت میانی و احداث شبکه و ایستگاه تقلیل فشار سایت شمالی و میانی، پروژه تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه، پروژه جمع‌آوری و هدایت سیلاب سایت شمالی، پروژه آب‌رسانی به شرکت‌های مستقر در سایت ۶۰۰هکتاری و پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه و کارهای عمرانی منطقه ویژه اشاره کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: همچنین ۲۲شرکت با سرمایه‌گذاری ۴میلیارد و ۷۰۵میلیون‌دلاری در منطقه فعالیت دارند که باید به این آمار، آمار ۵۲شرکتی را که در حال ساخت و نصب تجهیزات هستند نیز اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری ترکیبی این شرکت‌ها به بیش از ۲میلیارد و ۳۱۳میلیون دلار، ۲میلیارد و ۴۷۰میلیون یورو و ۴هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه به نقش منطقه ‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری از پروژه‌ها این میزان اشتغال‌زایی به ۳۰هزار نفر می‌رسد. پیرحسینلو در پایان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی تمام ارکان دخیل شاهد تحقق اهداف در سال۱۴۰۳ و ارتقای عملکرد در تمام بخش‌ها باشیم.