شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۸ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۶۰۹۸

  • شارژ قاچاق از جیب بنگاه

    دنیای اقتصاد: به‌دلیل ابهامات در سامانه‌های جامع تجارت و متقاضیان داده، بخشی از بارنامه‌ها به‌صورت صوری صادر می‌شود و بار مالیاتی آن بر دوش بنگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد و نفع آن به جیب قاچاقچیان ضایعات، سوخت و سایر کالاهای تولیدی می‌رود. عدم‌النفع این فرآیند به جامعه تحمیل می‌شود و رفاه مردم را کاهش می‌دهد. در این بین با بررسی‌های میدانی مشخص شد تعداد بارنامه‌های ثبتی بنگاه‌های اقتصادی در سامانه جامع تجارت با سامانه متقاضیان داده همخوانی ندارد.
  • پیش‌بینی صادرات ۲میلیارد دلاری تعاونی‌ها در سال جاری

    دنیای اقتصاد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات تعاونی‌ها در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است که حجم صادرات بخش تعاون تا پایان سال جاری به رقم ۲میلیارد دلار برسد. به گزارش ایسنا، بخش تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور به شمار می‌رود که در اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد مورد اشاره قرار گرفته است. بخش تعاون از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردار است و به دلیل کارکردها و ویژگی‌های ممتاز خود در رشد اقتصادی، تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی دارد.
  • مبادلات اقتصادی ایران و عمان باید از ۲ میلیارد دلار بگذرد

    دنیای اقتصاد: رئیس اتاق خرمشهر با اشاره به حضور هیات اقتصادی سلطنت عمان در این اتاق، از تمایل دو طرف برای توسعه تجارت و افزایش مبادلات دوجانبه به ارقام بالاتر از ۲میلیارد دلار خبر داد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: با دعوت اتاق خرمشهر، هیات اقتصادی عمان متشکل از دو معاون وزیر، و رئیس و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی سلطنت عمان و جمعی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران این کشور وارد خرمشهر شدند و در روز نخست از شهرک صنعتی خرمشهر و برخی از واحدهای صنعتی این منطقه بازدید کردند.
  • قیمت جدید خرید تضمینی گندم ۱۷ درصد از نرخ تورم را پوشش می‌دهد

    دنیای اقتصاد: بنیاد ملی گندم‌کاران طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم اعتراض کرد که ۱۷درصد نرخ تورم را پوشش می‌دهد. به گزارش مهر، نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلو‌گرم ۲۰.۵هزار تومان برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از سوی وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی اعلام شد؛ این در حالی است که نرخ پیشنهادی برخی از کارشناسان این بخش مبلغ ۲۳هزار تومان بود. بر اساس اعلام اعضای این بنیاد، نرخ مصوب جدید با نرخ تورم ۱۷درصدی است در‌حالی‌که نرخ تورم کشور بیش ‌از ۳۵ درصد است.
  • سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد

    دنیای اقتصاد: مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی بر‌اساس چشم‌انداز برنامه هفتم توسعه و اهداف پیش‌بینی شده خبر داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر