همچنین بر اساس سنجش وزارت اقتصاد، استان اصفهان که در شاخص محیط کسب‌وکار جزو پنج استان آخر کشور بود هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اکنون در بین پنج استان اول قرار دارد. وی با اشاره به ایجاد پنج دفتر منطقه‌ای در شهرستان‌ها و تشکیل انجمن‌های گوناگون ذیل اتاق اصفهان افزود: تاکنون ۳۰ تشکل در رسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون ثبت‌شده که تا پایان سال ‌به ۴۰ تشکل می‌رسد و به‌نظر می‌رسد تشکیل ۵۰تشکل اهداف اتاق را برای خوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی از فعالان اقتصادی محقق می‌کند. گلشیرازی با بیان اینکه با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از ظرفیت ستاد تسهیل استان، کمیته حمایت قضایی، شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مرکز فوریت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کسب‌وکار و میزهای خدمت ذیل اتاق نوعی اکوسیستم حمایتی از فعالان اقتصادی استان تشکیل شده، به افزایش خدمات اتاق بازرگانی اصفهان در دوه نهم به ۵۲خدمت، تشکیل کمیسیون‌های گوناگون، فعالیت ۱۳ شورای اجرایی و مرکز و همچنین فعالیت شورای راهبردی ذیل اتاق اصفهان، فعالیت‌های شتاب‌دهنده صادراتی  و ارائه مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حقوقی به فعالان اقتصادی اشاره کرد.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به بر‌‌گزاری همایش سرمایه‌گذاری استان در آینده نزدیک گفت: اتاق اصفهان در پروژه انتقال آب از دریای عمان سرمایه‌گذاری کرده که قرار است تا شهریورماه ۱۴۰۳ برای تامین آب‌شیرین بخش صنعت به بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری برسد. وی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی اتاق بازرگانی اصفهان در ۳سال‌گذشته بر لزوم توجه به برنامه‌های توسعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای آتی کشور توسط اتاق و سایر بخش‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به بحران روسیه و اوکراین فرصت استثنایی برای اقتصاد استان و کشور ایجادشده اما هنوز ظرفیت ۳۵۰‌میلیارد دلاری بازار روسیه را جدی نگرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به انجام نظرسنجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متعدد و بر‌‌گزاری دیدارهای رو در رو در راستای رویکرد عضومحوری اتاق اصفهان و توجه به خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فعالان اقتصادی گفت: بهبود ملموس شاخص محیط کسب‌وکار استان طی این دوره رخ‌داده اما هنوز جای کار بیشتری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساختار اتاق بازرگانی اصفهان، واحدهای گوناگون آن و شرح وظایف هریک بر اساس نیازهای احصاشده اعضا از طریق همین نظرسنجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تدوین و اجرایی شد، ادامه داد: نقطه شروع اقداماتی مانند تشکیل میزهای خدمت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با انجام همین نظرسنجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و شنیدن نظرات اعضای اتاق بود. همچنین احمدرضا صدری شهرضایی، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان حلال و مشتقات نفتی، شیمیایی و پتروشیمی استان اصفهان با بیان اینکه پیش از تاسیس انجمن، فعالان این بخش با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند، اظهار کرد: خوشبختانه این انجمن با کمک اتاق بازرگانی و اعضای هیات‌مدیره تاسیس شد. اعضای هیات‌مدیره این انجمن ضمن تقدیر از تحولات صورت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفته از سوی اتاق بازرگانی اصفهان و افزایش ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی و مردم، پیشنهادهایی نیز به اتاق اصفهان ارائه کردند. در پایان نیز لوح عضویت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان حلال و مشتقات نفتی، شیمیایی و پتروشیمی استان به تعدادی از شرکت‌های عضو اهدا شد.